Om de zoveel tijd
Hoe laat ik om de zoveel tijd een PHP script uitvoeren? Bijvoorbeeld om de minuut iets in de Data Base 1 bij optellen.
Alvast bedankt,
dat kan met een cronjob
een cronjob? Ik heb er eens over crons en dergelijke gehoort maar geen idee hoe dat werkt. Op het moment draai ik mijn eigen server met apache. Kan het dan?
Dan word het waarschijnlijk windows taakplanner... maareh, waarom zou je iets om de minuut willen draaien?
Nee ik bedoel dat ik een eigen apache server heb en ook mysql Db. Ik wil dan in die Db iets om de minuut uitvoeren. Bijvoorbeeld als je 5 minuten gebant bent dat er dan om de minuut 1 af gaat bij een variabelen die dat bijhoud. Ik ben niet zo heel erg goed met PHP vandaar. Maar ik wil dus gewoon een script uitvoeren om de minuut.
Waarom had ik daar nou niet eerder aan gedacht-_- In iedergeval bedankt! Moet nog wel ff uitzoeken hoe ik dat ga doen:p
Zie de vele handige datum- en tijdfuncties die de database heeft te bieden.
Unix tijdstamp zou ik gebruiken.
In ieder geval sla ik dan de tijd op waneer hij zich aanmeld ofzo? Maar hoe laat ik hem dan activeren als die 5 minuten voorbij zijn?
Graag hulp ik snap er nu niks van:p
Marthijn Hoiting schreef op 26.06.2007 21:10:
Unix tijdstamp zou ik gebruiken.
MySQL heeft daar veeeel mooiere functies voor ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roel
Pak anders mijn nieuwssysteem, kant-en-klare functie met wat handig programmeerwerk. Echt ingewikkelde matterie is het namelijk niet.
gewoon de ban-datum/tijd vergelijken met de tijd nu, dus heb je niks om de minuut nodig.
Ik zal er eens naar kijken Arjan, maar Jurgen je zegt vergelijken.. moet ik dan als ik iemand ban de tijd +5 minuten doen om iemand 5 minuten te bannen?
jah, maar dat kan de database allemaal zelf uitrekenen. en de gebruiker kun je gewoon een bericht geven door bijv: u bent nog (eindeban - datum nu = aantal uur/minuten/dagen nog gebanned).
ja en?