Om en om
Voorbeeld"
rij 1: achtergrond donker blauw
rij 2: achtergrond licht blauw
rij 3: achtergrond donker blauw
rij 4: achtergrond licht blauw
etc
Leer de tut van: even / oneven, daar staat nuttige informatie in voor dit soort dinen :-)
hoe groot is de DB van php hulp eigenlijk wel niet??:S
Volgens mij heel erg groot.
@Richard
Mooie foto en mooie naam. :)
Code (php)
in je CSS kun je dan dit doen:
tr.bg0 {
ene kleur
}
tr.bg1 {
andere kleur
}
En deze mag van mij wel eens bij de FAQ
Edit:
foutje weggehaald
foutje weggehaald
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
warom werk je altijd zoveel met css??
overal waar het mogelijk is werk je met css!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen
Toch bedankt voor het helpen
Toch logisch :) . Je kan er 'oneindig' veel dingen mee !
Ja maar ik ben nog een PHPruster....
Logisch toch?
Het is dan EASY om dingen snel te veranderen ...
Als je grote scripts maakt kun je de gebruikers alles via een makkelijke CSS laten veranderen , ipv dat ze elk script moeten openen en daar de waarden moeten veranderen..
En in dat geval is het ook veiliger , aangezien ze de php code niet ' per ongeluk ' kunnen deleten.
jah daar heb je gelijk in!!
if($var % 2 == 0)
{
//rood
}
else
{
//blauw
}
Kijk naar Jan zijn oplossing, veel korter en sneller!
devon:
@Jan Koehoorn
Het antwoord is eigenlijk al gegeven, maar omdat de vraag rechtstreeks aan mij gesteld is, geef ik ook nog even een reactie:
Door het scheiden van inhoud (HTML), opmaak (CSS) en extra functionaliteit (bv. JavaScript) wordt je site superoverzichtelijk. Het onderhoud wordt gemakkelijker, en (belangerijk!) je pagina's worden sneller. CSS wordt namelijk gecachet.
Als je bijvoorbeeld 10 pagina's hebt met dezelfde lay-out dan moet je bij een update in de lay-out 10 pagina's gaan veranderen. Ik hoef maar 1 CSS bestand aan te passen.
Er is op internet heel veel te vinden over waarom wel CSS en geen tabellen. Het mooiste voorbeeld blijft nog altijd www.zengarden.com
Geloof het of niet, maar de HTML van alle voorbeelden daar, is precies hetzelfde. Alleen de CSS verschilt.
jah klopt ik heb even rond gezocht en het klopt wat je zegt! (de pagina's laden inderdaad sneller).
Die van simon daarin tegen... werkt :) thx :)
Jan:
Je bedoelt denk ik www.csszengarden.com ? ^^Er is op internet heel veel te vinden over waarom wel CSS en geen tabellen. Het mooiste voorbeeld blijft nog altijd www.zengarden.com