Omnikassa Rabobank
Inmiddels worden we al kaal doordat we onze haren uit het hoofd aan het trekken zijn van, pfff wat doen we verkeerd.
We zijn met ideal van de rabobank Omnikassa bezig.
Het invoeren / vullen van de test omgeving gaat helemaal goed maar, zodra we voor de echte activering gaan gaat het mis.
Zo kregen we deze melding: Er is een fout opgetreden. Neem contact op met de webwinkel.
Diverse malen op nieuw installeert.. telkens de zelfde melding.
via https://www.ideal-checkout.nl/support/configuratie-wizard ook aangepast en deze in ideal.php gezet.
maar wat we ook doen... niets werkt zoals het zou moeten zijn.
Het betreft de webwinkel: http://www.l e v e n d e n a t u u r punt/winkel/
de naam even met spatie uit elkaar gezet...
Weet iemand hoe dit op de juiste manier bewerkt moet worden.
Hoor graag tips...
Groet, TW
Een foutmelding als 'Er is een fout opgetreden. Neem contact op met de webwinkel.' geeft de developer natuurlijk niet de informatie die hij nodig heeft. Het is heel goed mogelijk dat er een log bestand is waarin je meer informatie kunt vinden. Zo niet dan wil ik je aanraden om contact op te zoeken met de Rabobank.
Ik kan mij voorstellen dat de info beknopt is maar, welke info zou ik dan moeten geven laat het maar weten... een log bestand kan ik niet direct vinden..
TW
Komt die melding uit je eigen source?
Werk je met een PHP library die de rabobank je aangewezen heeft of werk je misschien met een plugin voor wordpress of een ander systeem?
de plugin komt hiervan: https://www.ideal-checkout.nl/plug-ins/free-plugins/wordpress-woocommerce
Versie: WooCommerce 2.1.1 - Latest
deze uitgepakt en de twee bestanden via ftp ge-upload.
dus geen plugin via wordpress want dat werk met deze plugin van ideal checkout niet. als alleen via ftp.
TW
Wat is het verschil tussen beide omgevingen (php-versie, ipadres etc)?
Heb je de certificaten op order op beide servers?
De test verliep geheel goed. maar na de test moet men de gegevens ( de officiële ) weer invullen en dan moet de installatie officieel worden, dan gaat het dus mis.
Op de oude site werkte ideal eerst wel maar er is nu een nieuwe site, in wordpress gemaakt en nu werkt het niet meer.
de certificaten moet goed zijn naar mijn mening... maar maandag maar naar de bank bellen.. we weten het nu ook niet meer.. we hebben echt van alles geprobeerd. niets werkte..
TW.
Heb je de scripts zelf gemaakt, of is het een standaard wp plugin?
Ga vooral na wat de verschillen zijn tussen je test- en je productie omgeving.
Vooral de php-versie, path en OS moeten toch wel minimaal gelijk zijn.
De test omgeving werkt helemaal goed maar zodra de originele gegevens worden ingevoerd en drukt op opslaan dan wil dat niet.. Ik weet zeker dat de gegevens goed zijn ( komen van de bank)
Het script is niet zelf gemaakt.. is een plugin van ideal-checkout.nl
Het verschil in de test en de productie is dat het niet wil opslaan
Dit laatste begrijp ik niet zo goed..Vooral de php-versie, path en OS moeten toch wel minimaal gelijk zijn.
Maar als je bedoeld dat via notepad de gegevens ook aangepast kunnen worden en weer uploaden via ftp.. ook dat heeft plaatsgevonden .. maar het werkt helaas niet allemaal at we geprobeerd hebben.
TW
Maar, komt die foutmelding uit de source? In dat geval kan je eenvoudig achterhalen waarom je die melding krijgt.
ik weet nu niet meer waar ik moet kijken of moet zoeken... het lijkt wel of de installatie niet mag slagen.
vandaag diverse keren de installatie verwijderd en weer opnieuw er op gezet (via ftp) maar we komen telkens niet verder... het zal zeker iets kleins zijn en we zien wat over het hoofd maar.. de moet zak je zo wel in de schoenen ;-)
Ook ideal-checkout.nl geeft aan dat het zo gepiept is... ook heb ik de provider een berichtje gestuurd maar dat is niet aan hum om dit op te lossen...
Eerst maar een nachtje weer slapen
TW
Het valt te proberen, tenzij de tekst door de bank zelf uitgespuugd wordt via de API.
Ik heb naar alle mogelijkheden gekeken maar mijn kennis reikt niet voldoende om eerlijk te zijn.
De test omgeving werkt telkens goed maar zodra de originele gegevens worden ingevoerd en zodra er op de knop opslaan geklikt word dan gaat het niet verder. en bij verder dan komt er in de webwinkel een foutmelding.
Bij de testbestellingen komen alle mailtjes van de testbestelling binnen... tot zo ver werkt alles...
Maar dus niet zodra je de originele gegevens worden ingevoerd gaat het niet meer verder.
Ook in de configuration de zaken aangepast en weer ge upload ... maar ook dat werkt niet zoals beschreven staat.
Is er misschien iemand die ons wil helpen en nakijken wat we over het hoofd zien..
Wij komen zo geen stap verder.
Groet, TW
Gewijzigd op 25/10/2016 13:24:57 door - Ariën -
Toevoeging op 25/10/2016 13:48:19:
We gaan nu eerst nog 1 optie proberen...
Het probleem is opgelost.
We hebben afgelopen Dinsdag de Rabo Omnikassa gebeld. Ze hebben het getest en kwamen tot de conclusie dat het niet werkte... ;-) er zat bij Omnikassa een fout maar dat konden ze niet meteen verhelpen. we zouden per mail op de hoogte gehouden worden. In de mail stond dat het mogelijk pas vrijdag opgelost zou zijn. En jawel.. rond 14 uur vandaag werkt het netjes... Er stond geen melding van welk probleem het was... dat is dan wel weer jammer...
Wil ieder bedanken voor de reacties.
Groet, TW