Omschakelen gebruiker binnen session

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

H. Fokker

H. Fokker

14/08/2006 16:16:00
Quote Anchor link
Via deze inlogsessie worden uit de database een aantal zaken geregistreerd, w.o. de voornaam van de gebruiker.

Uit: checkuser.php

$sql = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE voornaam='".trim($_POST['voornaam'])."' AND tel='".trim($_POST['tel'])."'");
$login_check = mysql_num_rows($sql);

if((!$voornaam) || (!$tel)){ echo "Deze gegevens zijn niet bekend."; include 'index.php'; exit(); }

if($login_check > 0){ while($row = mysql_fetch_array($sql)){ foreach( $row AS $key => $val ){ $$key = stripslashes( $val ); }

// Registreer enkele variabelen
session_register('voornaam');
$_SESSION['voornaam'] = $voornaam;
session_register('tussenvoegsel');
$_SESSION['tussenvoegsel'] = $tussenvoegsel;
session_register('achternaam');
$_SESSION['achternaam'] = $achternaam;
session_register('groep');
$_SESSION['groep'] = $groep;
session_register('rang');
$_SESSION['rang'] = $rang;
session_register('tel');
$_SESSION['tel'] = $tel;

header("Location: kalender.php"); } }

In kalender.php:

echo "<b>Ingelogd: ".strtolower($tussenvoegsel)." ".ucwords($achternaam)."<br>";
$sql = "SELECT * FROM users WHERE tel <> '' AND tel = '$tel' AND rang <> '0' ORDER BY rang";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($show = mysql_fetch_array($res))
{
echo "<a href=\"checkuser.php?actie=wijzigen&id=".$show['id']."\">- ".ucwords($show['voornaam'])."<br></a>"; }

Mijn vraag nu is, wat ik precies moet doen om over te schakelen naar een andere voornaam, maar wel binnen dezelfde sessie wil blijven? dus niet opnieuw hoeven inloggen, maar alleen het onderdeel voornaam binnen de sessie veranderen?

Iets in deze richting misschien?

if ($_GET['actie'] == 'wijzigen') {
session_unregister('voornaam');
}

Maar hoe breng ik de nieuwe id dan over voor een nieuwe session_register('voornaam'); ?

Wie helpt mij weer een stukje verder? Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:57:40

Joren de Wit

Joren de Wit

14/08/2006 16:27:00
Quote Anchor link
$_SESSION['voornaam'] = 'de nieuwe voornaam';

Daarnaast gebruik je session_register() maar dat is oud... Enkel $_SESSION['beschrijving'] = 'iets'; is voldoende...

H. Fokker

H. Fokker

14/08/2006 17:24:00
Quote Anchor link
Dank je. Toch kom ik nog niet verder, ik krijg de nieuwe id / voornaam niet mee; de oude voornaam wordt weer opgepakt. Gaat hier iets verkeerd?

echo "<a href=\"checkuser.php?actie=wijzigen&id=".$show['id']."\">- ".ucwords($show['voornaam'])."<br></a>";

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.