onbeforeunload and onunload
Thom nvt
01/06/2009 20:53:00dan heb je het hopelijk over javascript en AJAX want anders zul je elke keer de pagina moeten verversen.
En dan nog pollt de client niet de server, hij meld enkel dat hij om een bepaalde tijd nog aanwezig is. Wat de server er daarna mee doet is voor latere zorg.
En dan nog pollt de client niet de server, hij meld enkel dat hij om een bepaalde tijd nog aanwezig is. Wat de server er daarna mee doet is voor latere zorg.
PHP hulp
01/11/2024 05:33:16Volgens mij is de defenitie van pollen even roepen dat hij d'r is.
En onbeforeunload en onunload roepen ookal javascript dingen, dat zou ook met ajax moeten, dus waarom dit niet?
En onbeforeunload en onunload roepen ookal javascript dingen, dat zou ook met ajax moeten, dus waarom dit niet?
Thom nvt
01/06/2009 20:59:00pollen is naar mijn idee toch echt gegevens opvragen VAN de server. je pollt bijvoorbeeld of de server er nog is, of er iets veranderd is etc. je meld of je er nog bent, wat je aan het doen bent, etc.
"To Poll" vertaalt naar "Peilen".
"To Poll" vertaalt naar "Peilen".
Jelmer -
01/06/2009 21:05:00Ik gebruikte het meer zoals het wordt gebruikt wanneer je het hebt over het verschil tussen push & pull ivm Ajax. (semi-)push via comet e.d. of pull, waarbij de browser om de zoveel seconden gewoon informatie opvraagt.
Maar inderdaad, in de context van dit topic is poll een beetje misplaatst. Ik bedoelde het hier meer als "browser stuurt request naar server" :)
Maar inderdaad, in de context van dit topic is poll een beetje misplaatst. Ik bedoelde het hier meer als "browser stuurt request naar server" :)
Thom nvt
01/06/2009 21:09:00ik denk (om maar eens ontopic te gaan en naar ene oplossing te breien) dat je idd JavaScript en AJAX (allemaal hoofdletters overigens) moet gebruiken.
Ik denk echter ook dat eens in de 1-2 minuten meer dan voldoende is.
Denk niet dat iemand dusdanig lang bezig is met een document, zeker niet in de instabiele omgeving van een web interface.
Ik denk echter ook dat eens in de 1-2 minuten meer dan voldoende is.
Denk niet dat iemand dusdanig lang bezig is met een document, zeker niet in de instabiele omgeving van een web interface.