-
Tibbe Ammerlaan
11/04/2017 16:40:22PHP hulp
16/11/2024 00:31:33Ik zou even terug gaan naar de tekentafel: Want waarom sla je een username en een wachtwoord op in een cookie? Een wachtwoord vind ik al best onnodig en veiligheidsgevoelig.
Ik raad je aan om eens naar sessies in PHP te kijken. Die zijn speciaal hiervoor gemaakt.
Ik raad je aan om eens naar sessies in PHP te kijken. Die zijn speciaal hiervoor gemaakt.
Gewijzigd op 11/04/2017 16:45:47 door - Ariën -
Thomas van den Heuvel
11/04/2017 16:45:29Als het bovenstaande onderdeel is van een of andere verwerk-stap dan zou ik dit met de header() functie oplossen. In het bovenstaande produceer je namelijk output... maar output van wat? Genereer je een complete (kloppende) HTML-pagina voor het doorverwijzen naar een andere pagina?
En misschien wil je nadenken over het onthouden van wachtwoorden in cookies... Het is wellicht beter om op een andere manier bij te houden dat iemand succesvol was ingelogd, bijvoorbeeld door gebruikmaking van sessies.
Plus, maak je gebruik van Joomla zoals $url doet vermoeden? Ben je hier eigen code voor authenticatie tegenaan aan het metselen?
En misschien wil je nadenken over het onthouden van wachtwoorden in cookies... Het is wellicht beter om op een andere manier bij te houden dat iemand succesvol was ingelogd, bijvoorbeeld door gebruikmaking van sessies.
Plus, maak je gebruik van Joomla zoals $url doet vermoeden? Ben je hier eigen code voor authenticatie tegenaan aan het metselen?