Onclick icoon dat veranderd.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kaan prive

Kaan prive

29/04/2015 11:21:41
Quote Anchor link
goedendag beste mensen,

Ik ben dus bezig met een script, ik probeer een favoriet knopje te maken. In mijn database staat 0 voor niet-favo en 1 voor favo. Ik wou dus een knop dat als ik erop klik het icoontje gevuld wordt en als je hem niet leukvind dat het niet gevuld is.

{{($hasLoved) ? '1' : 0}}

dat is de code die aangeeft of het een 1 of een 0 is. Het gaat dus gewoon om een script dat een naam heeft.. Zou iemand me kunnen helpen?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 03:40:31

Eddy E

Eddy E

29/04/2015 17:02:56
Quote Anchor link
Het is weinig meer dan dit, in pseudo-code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$query = "SELECT hasLoved, ... FROM tabel WHERE userid = 123";

$result = query_en_fetch()
if($result['hasLoved'] == 1)
 {
 // is favoriet, toon plaatje gekleurd?
 }
else
 {
 // is niet-favoriet of onbekend, toon gewoon (leeg) plaatje?
 }

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/04/2015 20:35:02
Quote Anchor link
@Eddy: JavaScript rubriek :].

Maar omdat hij het over een database heeft zitten we wss wel in de goede richting. Maar dan: hoe onthouden we hoe iemand heeft gestemd? Weet de website wie je bent (omdat je bijvoorbeeld ingelogd bent ofzo)?

En dan is er nog het markeren-als-favoriet zelf door er op te klikken. Ik kan mij zo voorstellen dat je dit dan direct op de achtergrond opslaat middels een AJAX-call (in JavaScript) maar hoe je hier invulling aan geeft (implementeert) hangt dus af van hoe je met de identiteit van je bezoekers om gaat. Hoe koppel je de gebruiker aan het icoon? Dit bepaalt hoe je een en ander opslaat / onthoudt.
Gewijzigd op 29/04/2015 20:35:24 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.