onderdelen van een site overnemen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tristan

Tristan

05/12/2006 17:26:00
Quote Anchor link
Ik heb even een vraagje. Ik wil een agenda van een andere site op mijn site als wrapper opnemen, of op een andere manier. Mijn vraag is dus kan dit? En net zo belangrijk mag dit? twee voorbeelden, voetbalstanden van de kvb direct op je site, of een party agenda. En dan bedoel ik dat alles eromheen (Daarmee bedoel ik dus dat de menu's en de reclame's van de andere site komen te vervallen)

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 12:21:09

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

05/12/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Of het mag kun je het beste vragen aan de webmaster, want je moet toestemming van hem/haar hebben voordat je iets mag overnemen.

Als jij voetbalstanden e.d. wil opnemen en ik neem aan dat dit ook actueel moet blijven zou je een soort van RSS reader moeten schrijven, maar dit houdt ook in dat de webmaster van de originele site een RSS file beschikbaar moet stellen en hier dus ook werk voor hem in gaat zitten.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/12/2006 17:42:00
Quote Anchor link
Je kan practisch alles strippen, de vraag is alleen of de webmaster van de content het leuk gaat vinden want hij krijgt dataverkeer (tenzij je gaat cachen) en mist zijn reclame inkomsten. Dat staat nog los van het auteursrecht...

Tijdje geleden nog roosters van een schoolwebsite gehaald voor iemand, dus het kan wel :).

Tristan

Tristan

06/12/2006 08:38:00
Quote Anchor link
okeej dan, dat is inderdaad zulke dingen die ik bedoel, agenda's schoolroosters, uitslagen. Kun je me hier wat meer info over vertellen van hoe je dat doet :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.