onkeyup event

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Elias

elias

02/06/2008 21:18:00
Quote Anchor link
ik zit met een probleem. als ik dit event uitvoer dan is het de bedoeling dat hij naar de volgende pagina gaat. ik maak hier gebruik van de enter toets om dit event uit te voeren, maar nu zit ik met een probleem. Hij voert dit event ook uit als ik enter wanneer de focus in de url balk staat en ik dus toch graag naar een andere url zou gaan. weet er iemand hoe ik kan controleren of de focus zich daar bevindt of niet?

dit is mijn code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function KeyCheck(e){
  var
KeyID = (window.event) ? event.keyCode : e.keyCode;
  if(KeyID == 13){
    document.getElementById('frmKnop').submit();
  }
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elias

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 12:28:57

Terence Hersbach

Terence Hersbach

02/06/2008 21:23:00
Quote Anchor link
ipv onkeyup onchange doen

Elias

elias

02/06/2008 21:33:00
Quote Anchor link
blijkbaar wil dit niet lukken met onchange. maar ik ben blijkbaar nog wat code vergeten te vermelden zie ik?
ik vertelde niet waar ik de onkeyup aanroep

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
//  hier roep ik dus de enkeyup op
document.onkeyup = KeyCheck;      

function
KeyCheck(e){
       var
KeyID = (window.event) ? event.keyCode : e.keyCode;

if(KeyID == 13){
        document.getElementById('frmKnop').submit();
    }
}

?>

Jelmer -

Jelmer -

02/06/2008 22:40:00
Quote Anchor link
onkeydown en onkeypress hebben dezelfde negatieve bijwerkingen? (key-events zijn soms puur horror)

Met de url-balk bedoel je toch dat ding bovenin het scherm van je browser, en niet een of ander zelf-gemaakt tekstvak?

Mr Bob

Mr Bob

02/06/2008 22:51:00
Quote Anchor link
gebruik inplaats van document liever een <form> waarbinnen je alles kunt doen wat je wilt. zodra de focus buiten het form komt kun je enteren als een gek zonder dat er iets gebeurd.

Elias

elias

02/06/2008 23:53:00
Quote Anchor link
@Jelmer: het gaat inderdaad over die balk bovenaan en niet een eigen balk.
@Bob: het probleem is net het event moet gebeuren buiten een form. ik zou eender wanner dat op enter geklikt wordt de actie willen laten plaatsvinden. buiten dus al de enter gebeurt bij de focus in de url balk.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.