onkeyup event
elias
02/06/2008 21:18:00ik zit met een probleem. als ik dit event uitvoer dan is het de bedoeling dat hij naar de volgende pagina gaat. ik maak hier gebruik van de enter toets om dit event uit te voeren, maar nu zit ik met een probleem. Hij voert dit event ook uit als ik enter wanneer de focus in de url balk staat en ik dus toch graag naar een andere url zou gaan. weet er iemand hoe ik kan controleren of de focus zich daar bevindt of niet?
dit is mijn code
dit is mijn code
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function KeyCheck(e){
var KeyID = (window.event) ? event.keyCode : e.keyCode;
if(KeyID == 13){
document.getElementById('frmKnop').submit();
}
}
?>
function KeyCheck(e){
if(KeyID == 13){
}
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elias
PHP hulp
24/11/2024 12:28:57Terence Hersbach
02/06/2008 21:23:00elias
02/06/2008 21:33:00blijkbaar wil dit niet lukken met onchange. maar ik ben blijkbaar nog wat code vergeten te vermelden zie ik?
ik vertelde niet waar ik de onkeyup aanroep
ik vertelde niet waar ik de onkeyup aanroep
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// hier roep ik dus de enkeyup op
document.onkeyup = KeyCheck;
function KeyCheck(e){
if(KeyID == 13){
}
}
?>
// hier roep ik dus de enkeyup op
document.onkeyup = KeyCheck;
function KeyCheck(e){
if(KeyID == 13){
}
}
?>
Jelmer -
02/06/2008 22:40:00onkeydown en onkeypress hebben dezelfde negatieve bijwerkingen? (key-events zijn soms puur horror)
Met de url-balk bedoel je toch dat ding bovenin het scherm van je browser, en niet een of ander zelf-gemaakt tekstvak?
Met de url-balk bedoel je toch dat ding bovenin het scherm van je browser, en niet een of ander zelf-gemaakt tekstvak?
Mr Bob
02/06/2008 22:51:00gebruik inplaats van document liever een <form> waarbinnen je alles kunt doen wat je wilt. zodra de focus buiten het form komt kun je enteren als een gek zonder dat er iets gebeurd.
elias
02/06/2008 23:53:00@Jelmer: het gaat inderdaad over die balk bovenaan en niet een eigen balk.
@Bob: het probleem is net het event moet gebeuren buiten een form. ik zou eender wanner dat op enter geklikt wordt de actie willen laten plaatsvinden. buiten dus al de enter gebeurt bij de focus in de url balk.
@Bob: het probleem is net het event moet gebeuren buiten een form. ik zou eender wanner dat op enter geklikt wordt de actie willen laten plaatsvinden. buiten dus al de enter gebeurt bij de focus in de url balk.