Online de website aanpassen.
Ik heb voor iemand een website gemaakt, alleen heeft ze iedere maand een actie.
Die wil ze dus ook iedere maand aan kunnen passen.
Is het mogelijk dat ze dit zelf kan doen? Dus niet met frontpage, maar online.
Dat ze naar haar website gaat, hier een soort van kladblok bestand aan kan passen, dan op opslaan klikt, en dat het dan gewijzigd is?
Het lijkt een beetje een ingewikkeld verhaal, maar als je het niet snapt, dan vraag maar hoe ik heb wil/bedoel!
Het is geschreven in html.
Alvast bedankt
Groet,
Mark
Zoiets heet een cms systeem.
Daarin kan ze tekst invoeren.
In de pagina zelf (PHP) zet je dan:
Of, je doet het goed, en maakt/ gebruikt een cms systeem. Haalt een hoop frustratie weg.
Bovendien heb ik de indruk dat de TS niet veel verstand van PHP heeft, waardoor een (kleine) cms maken waarschijnlijk teveel gevraagd is en om een bestaande cms erin te zetten is nu niet bepaald kosten-effectief,
Oplossing van Peter is dan een erg goed alternatief. Of iemand moet zo aardig zijn om een mini-cms te maken waar je actie.txt mee kan aanpassen.
Het kan ook zonder ftp: je bouwt een pagina met een redelijk groot input-veld en dat save je als tmp/actie.txt. Dan verder zoals Peter AkA al schreef. Of je geeft haar ide.php-1.5.2 waarmee je simpele edit mogelijkheden aanbied. Uiteraard zijn deze opties niet zonder gevaar....
http://www.minicms.eu
Of met iets meer werk maar gratis
http://unverse.net/whizzywig-cross-browser-html-editor.html (Whizzy-CMS)
Gewijzigd op 21/07/2010 14:03:58 door Ceasar Feijen
Ze kan toch ook een tekst bestand opslaan via haar ftp en dan foopen
Wat ik dus zeg :)
cms made simple, joomla, wordpress (blegh). Take a pick. En als zoiets maken te moeilijk is... dan mag je geen klanten hebben. Want iets kleins aanpassen is enorm simpel.
Je zult het voor 1 ding nodig hebben, en dan creeër je onnodig risico's.
hoezo risico's? Het is een risico als je niet weet hoe het moet. wat dus wel weer blijkt.
Hoeveel lekken zijn er in Joomla, Wordpress, etc gevonden?
Ik heb niks tegen de community die het maakt, het is geweldig wat ze doen, maar een script dat niet 100% gecontroleerd is en waarvan de broncode publiekelijk bekend is heeft een verhoogde kans om 'gehackt' te worden.
En het script wat ik daarboven gaf is 100% veilig.
Ik neem aan dat de eigenaar van de website toch wel FTP gegevens heeft.
Gewijzigd op 21/07/2010 20:07:41 door Aad B
Dankje Aad. Dat is precies wat ik bedoel. Het aanpassen van een .txt bestandje is niks, een 1 pagina grote cms... ook niet echt, maar goed, als je het niet anders kan dan moet het maar zo... Of je laat het goed doen.
TinyMCE is a platform independent web based Javascript HTML WYSIWYG editor control released as Open Source under LGPL by Moxiecode Systems AB. It has the ability to convert HTML TEXTAREA fields or other HTML elements to editor instances. TinyMCE is very easy to integrate into other Content Management Systems.
http://tinymce.moxiecode.com/examples/full.php
Gewijzigd op 21/07/2010 20:53:11 door Aad B