Online ledendatabase (welk systeem)
nadat ik al 5X op jullie een beroep deed, en waarbij ik enorm geholpen werd, hoop ik nu ook wat meer info dvan jullie te krijgen.
Mijn club heeft gisteren beslist om vanaf volgend seizoen een online registratiesysteem te maken zodat men zich online kan lid maken van de club.
Op zich geen probleem, ik weet perfecht hoe de HTML-code er meot uit zien, en hoe dit moet werken.
Nu echt semi-professioneel gewerkt heb ik nog nooit gewerkt, en ik ken dan ook enkel PHP (HTML5, klein beetje Javascript, CSS) een degelijke statische website bouwen lukt dan ook meer dan behoorlijk (heb ik wel zelf moeten leren allemaal)...
Ik moet dus een script maken waarbij atleten zichtzelf toevoegen, alle gegevens zouden dan naar een database verzonden moeten worden. Nu ik heb tot nu toe enkel gewerkt met PHP-Formulieren en een MySQL-database.
Welke systemen zijn er mogelijk om een een veilige en degelijke manier gegevens op te slagen op het internet (MySSL, Oracle, weet ik veel => webhosting fixen we wel zelf).
Zijn er mogelijkheden om eventueel een script te maken met daarachter een acces-database of iets dergelijks?
Ik hoor wel of wat mogelijk is, ik ben de enige met motivatie om dit te maken en heb een hele zomervakantie tijd. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Toegepaste Informatica studeren, dus zou het opzetten van zo een database een mooie leerperiode zijn om in het hoger onderwijs met niet teveel achterstand te beginnen.
Wie geeft me de voor- een nadelen van alle mogelijkehden omtrent databases op het internet. Tevens eigen ervaringen over opzetten van soortgelijke systemen zijn welkom. Dan zoek ik wel uit hoe dit alles moet en wat ik moet bijleren.
Ik heb er zin in en mits jullie hulp denk ik dat dit wel moet lukken...
Groeten,
Olivier
Je kan met php werken. Die gebruik ik ook.
Om veiligheidsreden kan je ook met SSL werken maar ik weet ook niet of dit echt toegepast wordt op registratiestystemen.
Hoewel, je kan het gebruiken.
Over die acces database vond ik volgende link, misschien handig om te lezen. Het gaat over php koppelen met access:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp
Zelf werk ik met mysql.
Je zal zelf wat moeten oefenen om te kijken wat veilig is en googelen op veiligheid van je site. Dus eerst en vooral letten op xss injection en SQL-injection.
Hopelijk heb ik je wel wat geholpen.
Dem
MySQL
Meest gebruikte datasesoort en voldoet prima voor de wat minder grote sites. Ook grote sites draaien er wel op, maar vaak dan met wat performanceboosts. Heeft wel wat rare eigenschappen, die je alleen in bepaalde situaties zal tegenkomen. Als je net even wat meer eist van de database kan hij hier wel eens moeite mee hebben.
PostgreSQL
Wordt vaak gebruikt door grote sites die veel database performance nodig hebben. ook de invoer is wat strikter (een ip is een ip en geen string zoals bij mysql).
MongoDB
Totaal andere vorm van database, gloednieuw, supersnel en heeft de toekomst van de databases in handen. Zeker nuttig om hier verder naar te kijken, maar de meeste webhosters bieden nog geen Mongodb.
Ik adviseer je om met MySQL te werken, deze voldoet prima :)
Zo heb ik in een kaar wat meer bijgeleerd over mogelijke databases, vooral die MongoDB lijkt me wel interessant in de toekomst.
Het zal inderdaad MySQL worden, hier ben ik al wat meer vertrouwd mee. Wat bedoel je met wat meer eisen van de database. Ik zal waarschijnlijk een tabel van 10X500 invoegen, dit is niet veel, maar welke problemen kunnen er optreden?
Gezien het hier gaat om persoonlijke gegevens, kunnen deze gecodeerd in een database gestoken worden. Word dit gedaan?
Nu mijn kennis Javascript eens bijwerken voor de functies op de pagina zelf..
Moest ik nog vragen hebben dan hoor je me wel ;-)
Olivier, mysql is voor jou prima. Mysql kan mog steeds op zeer acceptabele performance honderden queries tegelijk uitvoeren. Je zei dat het voor een vereniging of iets dergelijks was? Dan is mysql echt prima.
bedankt voor de info, het zal MySQL worden. Nu ik heb een vraag over het ODBC-systeem met Acces. Dit systeem gaat enkel lokaal? Of kan dit ook met een online host?
Zo ja, kan dit bidirectionaal? Dus aanpassingen via het internet worden in de MySQL & Acces geschreven EN andere richting aanpassingen in Acces worden ook aangepast in MySQL.
Ik dacht gelezen te hebben dat enkel de eerste methode werkt.
Hmm, ODBC is moeilijker dan ik dacht :) Ik zoek het even zelf wel uit, is vrij ingewikkeld voor een betere beginnende programmeur zoals is :-P
Als ik het goed begrijp moet mijn host ook ODBC ondersteunen?
Vriendelijke groeten,
Olivier Peeters
Gewijzigd op 07/06/2012 22:40:42 door Olivier Peeters