Onlogische foutmeldingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 12:30:20
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Aan mijn testapplicatie heb ik een zoekfunctie toegevoegd.
Wanneer ik een item zoek, dan wordt het weergegeven precies zoals het bedoeld is in een tabel.
Echter, wanneer ik niets invul en klik op zoeken, dan wordt het laatste item weergegeven!
En wanneer ik zoek op een item wat niet bestaat, dan krijg ik wel de melding "geen zoekresultaten gevonden" en helaas ook veel undefined veriables.

Ik heb zelf het idee dat het te maken met het organiseren van de PHP code, maar ik kom er niet uit.
Kortom, ik heb dus twee problemen en zou graag jullie feedback willen hebben.

Alvast bedankt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php include "includes/db-config.php"; ?>
<?php include "includes/header.php"; ?>
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
$search = $_POST['search'];
$query = "SELECT * FROM medicines ";
$query .= "WHERE med_name LIKE '%$search%'";
$search_query = mysqli_query($connection,$query);
if(!$search_query){
    die(mysqli_error($connection));
    }

$count = mysqli_num_rows($search_query);
if($count == 0){
    echo "No result found";

}
else {
        while ($row2 = mysqli_fetch_assoc($search_query)){
        $medicine_id = $row2['med_id'];
        $medicine_name = $row2['med_name'];
        $medicine_create_date = $row2['med_create_date'];
        $medicine_expire_date = $row2['med_expire_date'];
        $medicine_factory = $row2['med_factory_id'];
        $medicine_register_date = $row2['med_register_date'];
        }        
}

?>

<div id="content">
<h1>Search Results</h1>

<?php
echo "<table width='70%' border='solid 1px;'>";
echo "<tr><th>Name</th><th>Production_Date</th><th>Expire_Date</th><th>Created by factory</th><th>Added to database</th><th>Edit</th><th>Delete</th></tr>";
        echo "<tr>";
        echo "<td>{$medicine_name}</td>" .
             "<td>{$medicine_create_date}</td>" .
             "<td>{$medicine_expire_date}</td>" .
             "<td>{$medicine_factory}</td>" .
             "<td>{$medicine_register_date}</td>" .
             "<td><a href='edit.php?id={$medicine_id}'>Edit</a></td>" .
             "<td><a href='delete.php?id={$medicine_id}'>Delete</a></td>";
        echo "</tr>";
echo "</table>"; ?>

<?php } ?>
</div>
<?php include "includes/footer.php"; ?>

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:43:35

Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/08/2016 12:38:34
Quote Anchor link
Op je eerste vraag: je zoekopdracht levert *alle* records op als resultaat wanneer je niets invult, immers wordt de zoekquery dan iets als "WHERE med_name LIKE '%%'". Je houdt nergens rekening met het feit dat je meer dan 1 resultaat kan hebben, je overschrijft constant je variabelen (maakt nutteloos extra variabelen aan) en print eenmalig je resultaat.

Op je tweede vraag: op welke regels krijg je deze meldingen? Vermoedelijk vraag je om kolommen die niet bestaan?

De foutmeldingen zijn niet onlogisch, het resultaat ook niet. Je code wel als dit niet is wat je probeert te bereiken.
Gewijzigd op 18/08/2016 12:39:19 door Ben van Velzen

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 12:58:52
Quote Anchor link
Hallo Ben,

Wanneer ik niets invul en ik klik op zoeken, dan worden er niet alle records weergegeven, enkel het eerste item in de lijst. Ik ga nog even kijken hoe meerdere resultaten kunnen weergegeven worden. Deze punt is voor mij dus.

Wat bedoel je met dat ik constant de variabelen overschrijf? In andere topic heb ik aangegeven dat ik variabelen gebruik omdat ik het overzichtelijk vind. Als er een andere betere manier is, dan hoor ik dat graag.

Ik krijg onderstaande volgende foutmeldingen
en ik denk dat ik deze undefined foutmelding kan weghalen door de PHP code anders te laten beeindigen... en juist hier kom ik niet uit....

Notice: Undefined variable: medicine_name in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 35

Notice: Undefined variable: medicine_create_date in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 36
Notice: Undefined variable: medicine_expire_date in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 37

Notice: Undefined variable: medicine_factory in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 38

Notice: Undefined variable: medicine_register_date in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 39

Notice: Undefined variable: medicine_id in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 40

Notice: Undefined variable: medicine_id in D:\xampp\htdocs\inventory_test\search_results.php on line 41

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/08/2016 13:30:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik krijg onderstaande volgende foutmeldingen
en ik denk dat ik deze undefined foutmelding kan weghalen door de PHP code anders te laten beeindigen... en juist hier kom ik niet uit....

Dit komt omdat je één resultaat afdrukt, of er nu resultaten zijn of niet.

Kijk maar eens naar de codeblokken van je code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
    // hier voer je je query uit
    if (!$search_query) {
        // foutmelding
    }

if ($count == 0) {
        // geen resultaten
    } else {
        while ($row2 = mysqli_fetch_assoc($search_query)) {
            // while loop die continu resultaten overschrijft in variabelen
        }        
    }

// hier druk je één resultaat af, ook al zijn er meerdere, of geen...
}
?>

De structuur van deze code kan anders en beter. Daarnaast komt het de leesbaarheid ten goede wanneer je correct inspringt.
Gewijzigd op 18/08/2016 13:31:35 door Thomas van den Heuvel

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 14:03:14
Quote Anchor link
M.a.w zeg je dat ik na de loop moet controleren of er resultaten zijn?
Zo jah dan moet ik beslissen of ik een resultaat of meerdere wil weergeven?

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen. En, voor de while loop controleer ik of de query resultaten heeft of niet...ben een beetje in de waar dus....snap je mij?

Ivo P

Ivo P

18/08/2016 14:08:13
Quote Anchor link
ik zou van regel 4 en 5 maken

Code (php)
1
2
3
<?php
if($search = filter_input(INPUT_POST, 'search')) {
?>

Je wilt namelijk in eerste instantie niet weten of er op die knop gedrukt is. Je wilt weten of iemand iets heeft opgegeven waarop gezocht moet worden.

Deze if kijkt of het veld search gepost is EN of de waarde daarin niet leeg is.
Alleen dan lijkt me dat je wilt zoeken.

Verder kan het geen kwaad om een beetje logisch in te springen in je code. Dat maakt het overzichtelijker en leesbaarder.

(en naar mijn mening kan regel 6+7 ook leesbaarder worden door niet 2x iets aan de var toe te voegen, maar door gewoon binnen de query op enter te drukken:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$query
= "SELECT *
          FROM tabel
          WHERE kolom LIKE '%"
. $search ."%'";
?>

(en dan ook nog even naar een escape functie kijken voor het geval iemand nog leuke opties weet met ' in de zoekterm)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/08/2016 14:15:46
Quote Anchor link
De handigste plek om resultaten af te drukken is in de while-loop zelf.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
// is er een formulier gesubmit?
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    // voer query uit
    $result = mysqli_query($connection, '... je query ...');
    // zijn er resultaten?
    if (mysqli_num_rows($result) == 0) {
        ?>
<p>Geen resultaten gevonden.</p><?php
    } else {
        // doorloop resultaten...
        while ($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
            // ... en druk deze hier direct af met behulp van $row
        }
    }

// geef resultaten vrij
    mysqli_free_result($result);
}

?>

Als dit trouwens zoekfunctionaliteit betreft dan is het misschien handiger om te werken met GET in plaats van met POST.

Vermijd ook de introductie van overbodige variabelen.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 14:44:11
Quote Anchor link
Ik heb express de while code en de resultaten gescheiden van elkaar gehouden, omdat ik de resultaten in de div content wil weergeven, terwijl de while helemaal aan het begin, dus voor html uitgevoerd wordt, wordt uitgevoerd....

als er dus geen andere manier is, dan zal ik while loop en de resultaten weer samenvoegen...

Ivo P

Ivo P

18/08/2016 14:46:20
Quote Anchor link
je kunt die while wel apart houden, maar dan moet je ipv alle info in een variabele stoppen er een array voor gebruiken.

(en dan loop je in je div weer door je array heen.)

Kan wel, maar dan moet je 2x loopen

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 15:08:47
Quote Anchor link
Update;
Nu heb ik de while loop code en resultaten samengevoegd.
En wanneer ik nu een paar letter invul, dan worden er meerdere resultaten weergegeven, dus zoals het hoort.
Het enige probleem waar ik nu tegen loop is dat alle records worden weergegeven wanneer ik niets invul en klik op search...

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

BTW; voordat ik commentaar krijg over het aanpakken van security :) wil ik zeggen dat jullie allemaal gelijk hebben, en dit pak ik nadat ik de kern van de applicatie werkt :) bedankt voor jullie geduld!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
if(isset($_POST['submit']) & !empty($_POST['submit'])){
if(!$search_query){
    }

if($count == 0){
    echo "No result found";

}
else {
echo "<tr><th>Name</th><th>Production_Date</th><th>Expire_Date</th><th>Created by factory</th><th>Added to database</th><th>Edit</th><th>Delete</th></tr>";
        echo "<tr>";
        echo "</tr>";
        }

echo "</table>";        
}

?>

<div id="content">
<h1>Search Results</h1>
<?php } ?>
</div>

Ivo P

Ivo P

18/08/2016 15:10:35
Quote Anchor link
ik heb net al een suggestie gedaan over regel 4 en 5

jij controleert nu of er op de button is gedrukt en of de button niet een lege value had. (waarschijnlijk de caption van de button???)

controleer dan of het zoekvlak niet leeg was.
Gewijzigd op 18/08/2016 15:11:30 door Ivo P

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 15:27:36
Quote Anchor link
Het volgende heb ik nu toegevoegd, en het werkt ook gelukkig.
Bijkomend probleem is dat de div footer helemaal uitgestrekt wordt van links naar rechts wanneer er gedrukt is op search butten en niets is ingevuld...
Volgens mij is dit geen PHP probleem, maar weet niet zeker

nieuwe code op regel 5

Code (php)
1
if(isset($_POST['submit']) & !empty($_POST['submit']) & !empty($_POST['search'])){

nieuwe code in regel 41
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php } else{

echo "je hebt niets ingevuld";
}
?>

Ivo P

Ivo P

18/08/2016 15:32:43
Quote Anchor link
vraag: in welk geval zou de submitknop geen value naar de server sturen en in hoeverre is dat een reden om dan maar niet te zoeken?

Is de button trouwens aanwezig in de post-request als je na het invullen van het zoek-veld op enter drukt?

Vandaar dat veelal de vraag gesteld wordt: is het een post-request (zie post van Thomas: $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )

of in mijn suggestie: om te kijken of het zoekveld in een post-request aanwezig is, en niet leeg (wat impliceert dat het een post-request is)

Toevoeging op 18/08/2016 15:36:17:

wat betreft de layout:

in de code die je toont, mis je in dat geval slechts de <table>

die zou je ook moeten missen als je zoekt op iets dat niet gevonden wordt.
Wat als je zoekt op lasjdlfkjalkjfasjiwjeriwe ?

Mohamed nvt

Mohamed nvt

18/08/2016 16:02:55
Quote Anchor link
Als ik nu een letter invul, dan wordt de div footer niet uitgestrekt.
Dit gebeurt enkel wanneer ik helemaal geen letter/string invul.
Betekent dit dat ik de regel 4 moet veranderen naar het volgende:

Btw; wanneer de string "No result found" van regel 14 wordt weergegeven, gebeurt dit aan de rechterkant van het pagina ipv aan de linkerkant of in het midden. Beetje vreemd vind ik dit...
huidige regel 4

Code (php)
1
if(isset($_POST['submit']) & !empty($_POST['submit']) & !empty($_POST['search'])){

nieuwe regel 4
Code (php)
1
$_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST"

In welke regel zie je de tag <table> ontbreekt?

volledige code van search_results.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?php
if(!$search_query){
    }

if($count == 0){
    echo "No result found";

}
else {
        echo "<tr>";
        echo "</tr>";
        }

echo "</table>";        
}

?>

<div id="content">
<h1>Search Results</h1>
<?php } else{

echo "je hebt niets ingevuld";
}

?>

</div>

Ivo P

Ivo P

18/08/2016 16:18:53
Quote Anchor link
De </div> van regel 47. Waar staat de <div> daarvan? op regel 39?

Maar regel 39 staat in een if-structuur

Michael -

Michael -

18/08/2016 17:45:56
Quote Anchor link
Je maakt er een rommeltje van en de tips die worden gegeven zie ik niet terug in je laatste code.
Variabelen kopiëren is onzin als je er verder niks mee doet (regel 5, 12 en 20-25).
Spring wat beter in zodat het overzichtelijk blijft (regel 18 en 19 horen in de loop, dus 2 tabs ervoor is duidelijker)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<?php
include "includes/db-config.php";
include "includes/header.php";

echo '<div id="content">'
    .'<h1>Search Results</h1>';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if(isset($_POST['search']) && strlen(trim($_POST['search'])) > 0){

$query = "SELECT
                    med_id,
                    med_name,
                    med_create_date,
                    med_expire_date,
                    med_factory_id,
                    med_register_date
                FROM
                    medicines
                WHERE
                    med_name LIKE '%"
. mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['search']) . "%'";

if(!$search_query){ // Niet nodig en nooit DIE gebruiken buiten de ontwikkel versie.
        }

if(mysqli_num_rows($search_query) > 0){
            echo "<table width='70%' border='solid 1px;'>"
                . "<tr>"
                    . "<th>Name</th>"
                    . "<th>Production_Date</th>"
                    . "<th>Expire_Date</th>"
                    . "<th>Created by factory</th>"
                    . "<th>Added to database</th>"
                    . "<th>Edit</th>"
                    . "<th>Delete</th>"
                . "</tr>";
                echo "<tr>" .
                    "<td>{$row2['med_name']}</td>" .
                    "<td>{$row2['med_create_date']}</td>" .
                    "<td>{$row2['med_expire_date']}</td>" .
                    "<td>{$row2['med_factory_id']}</td>" .
                    "<td>{$row2['med_register_date']}</td>" .
                    "<td><a href='edit.php?id={$row2['med_id']}'>Edit</a></td>" .
                    "<td><a href='delete.php?id={$row2['med_id']}'>Delete</a></td>" .
                    "</tr>";
            }

echo "</table>";        
        }
else {
            echo 'Geen resultaten';
        }
    }
else {
        echo 'Niks ingevuld';
    }
}

echo '</div>';

include "includes/footer.php";
?>
Gewijzigd op 18/08/2016 17:47:42 door Michael -

Mohamed nvt

Mohamed nvt

20/08/2016 14:00:53
Quote Anchor link
Ivo P op 18/08/2016 16:18:53:
De </div> van regel 47. Waar staat de <div> daarvan? op regel 39?

Maar regel 39 staat in een if-structuur

Die div is van de wrapper.
Elk pagina heb ik als volgt gestructureerd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<div id="wrapper">
<div id="header"></div>
<div id="content"></div>
<div id="sidebar"></div>
<div id="footer"></div>
</div>

Toevoeging op 20/08/2016 14:05:44:

Michael - op 18/08/2016 17:45:56:
Je maakt er een rommeltje van en de tips die worden gegeven zie ik niet terug in je laatste code.
Variabelen kopiëren is onzin als je er verder niks mee doet (regel 5, 12 en 20-25).
Spring wat beter in zodat het overzichtelijk blijft (regel 18 en 19 horen in de loop, dus 2 tabs ervoor is duidelijker)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<?php
include "includes/db-config.php";
include "includes/header.php";

echo '<div id="content">'
    .'<h1>Search Results</h1>';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if(isset($_POST['search']) && strlen(trim($_POST['search'])) > 0){

$query = "SELECT
                    med_id,
                    med_name,
                    med_create_date,
                    med_expire_date,
                    med_factory_id,
                    med_register_date
                FROM
                    medicines
                WHERE
                    med_name LIKE '%"
. mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['search']) . "%'";

if(!$search_query){ // Niet nodig en nooit DIE gebruiken buiten de ontwikkel versie.
        }

if(mysqli_num_rows($search_query) > 0){
            echo "<table width='70%' border='solid 1px;'>"
                . "<tr>"
                    . "<th>Name</th>"
                    . "<th>Production_Date</th>"
                    . "<th>Expire_Date</th>"
                    . "<th>Created by factory</th>"
                    . "<th>Added to database</th>"
                    . "<th>Edit</th>"
                    . "<th>Delete</th>"
                . "</tr>";
                echo "<tr>" .
                    "</tr>";
            }

echo "</table>";        
        }
else {
            echo 'Geen resultaten';
        }
    }
else {
        echo 'Niks ingevuld';
    }
}

echo '</div>';

include "includes/footer.php";
?>

Hallo Michael,

Bedankt voor je feedback.
De tips die worden gegeven, heb ik deels gevolgd, want ik wil het zelf begrepen en later als er problemen zijn het zelf oplossen.
En de variabelen van lijn 21 t/m 26 heb ik weer gebruikt in lijn 28 t/m 34.
Jouw code vind ik ook goed, maar vind persoonlijk gevoeliger voor synatx errors.

Update:

Bij nader inzien, vind ik dat je gelijk hebt. Ik zie ook dat je code beter eruit ziet en georganiseerder is. Tnx!
Gewijzigd op 20/08/2016 15:15:50 door Mohamed nvt

Eddy E

Eddy E

21/08/2016 10:35:59
Quote Anchor link
Voor je eigen leesbaarheid én het voorkomen van fouten (een lege regel die een onverklaarbare ruimte in je HTML-elementen maakt), kan dit beter anders doen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
                echo "<tr>" .
                    "</tr>";
?>

Dat kan beter zo.
Let op het escapen etc.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
               echo '<tr>
            <td>'
.$row2['med_name'].'</td>
                        <td>'
.$row2['med_create_date'].'</td>
                        <td>'
.$row2['med_expire_date'].'</td>
                        <td>'
.$row2['med_factory_id']}.'</td>
                        <td>'
.$row2['med_register_date'].'</td>
                        <td><a href="edit.php?id='
.$row2['med_id'].'">Edit</a></td>
                        <td><a href="delete.php?id='
.$row2['med_id'].'">Delete</a></td>
                    </tr>'
;
?>

Dus je opent je echo met een enkel haakje.
Je escapet al je variabelen met enkele haakjes
Je gebruikt gewoon dubbele haakjes in HTML (zie onderste regels).
Je sluit niet elke keer je echo af, het is 1 echo!

Michael -

Michael -

21/08/2016 12:58:08
Quote Anchor link
Eddy E op 21/08/2016 10:35:59:
Dus je opent je echo met een enkel haakje.
Je escapet al je variabelen met enkele haakjes
Je gebruikt gewoon dubbele haakjes in HTML (zie onderste regels).
Je sluit niet elke keer je echo af, het is 1 echo!

PHP laat je daarin heel vrij in tegenstelling tot andere programmeertalen die een structuur eisen.
Persoonlijk doe ik het zo omdat ik dat mooier vind. Iedereen heeft zijn eigen manier wat hij/zij het fijnste vind.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
echo '<tr>' . PHP_EOL
. '<td>' . $row2['med_name'] . '</td>' . PHP_EOL
. '</tr>' . PHP_EOL;
?>
Gewijzigd op 21/08/2016 12:58:54 door Michael -

Ivo P

Ivo P

21/08/2016 18:43:28
Quote Anchor link
"Die div is van de wrapper."

Daar gaat het niet om.

ik bedoelde dat je zelf even in je code de bijbehorende div opzoekt.
dan zie je dat die IN een if staat, maar de </div> komt altijd. ook als de if false was.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

22/08/2016 11:12:56
Quote Anchor link
Ivo P op 21/08/2016 18:43:28:
"Die div is van de wrapper."

Daar gaat het niet om.

ik bedoelde dat je zelf even in je code de bijbehorende div opzoekt.
dan zie je dat die IN een if staat, maar de </div> komt altijd. ook als de if false was.

Aha dat bedoel je.
Inmiddels heb ik het aangepast.
Tnx!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.