Ononderbroken connectie met folder.
Is het mogelijk on een ononderbroken connectie met een welbepaalde folder te maken in php.
Dus als ik iets in die folder steek de website zonder te refreshen toch detecteert dat er iets nieuws bij ingestoken is.
Alvast bedankt,
Philippe.
automatisch refreshen ?
Dat zou kunnen maar dat is niet echt wat ik wil dan zou hij elke seconde de pagina moeten refreshen.
Je kan met AJAX af en toe controleren of er nieuwe dingen in zitten. Een persistente connectie zoals jij die voor ogen hebt zit er niet echt in in PHP, wel mogelijk, maar niet wenselijk.
Om de servers niet te overbelasten of om andere redenen.
Met ajax zou ik eventueel kunnen doen als er geen ander alternatief mogelijk is.
Toevoeging op 14/04/2011 10:39:18:
Waarom niet wenselijk ?
Om de servers niet te overbelasten of om andere redenen.
Met ajax zou ik eventueel kunnen doen als er geen ander alternatief mogelijk is.
Of als je echt altijd real time wilt gewoon een oneindige loop met daarin alleen maar een ajax request. De vraag is of je dat wilt. Zoals Gerben al zegt het is mogelijk maar niet wenselijk.
Dit omdat er meerdere bestanden naar de map zullen gestuurd worden op bepaalde random tijdstippen en elkaar zullen overschrijven.
Heb wel elk bestand apart nodig binnen php om weer te geven.
Bij laden pagina direct een verbinding aanvragen.
De server checkt elke x seconden of er iets nieuws is.
Zo ja, dan pas wordt het antwoord verstuurd.
De client interpreteert dit antwoord en stuurt direct een nieuwe vraag.
Client spreekt voor zich.
Server:
@Pim hou ook rekening met je webserver. Die sluit het proces ook na een * periode.
Ga kijken wat ik ervan kan gebruiken.
Grts Philippe.