Onthoud account functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

20/03/2013 22:45:39
Quote Anchor link
Hallo,
Ik wil graag een "remember me" optie maken bij een inlogformulier. Dus een checkbox waarmee je kunt aangeven of je ingelogd wil blijven of niet als je de browsersessie afsluit. Tenzij dat je zelf op uitloggen klikt.

Maar hoe doe ik dit op de veiligste manier?
Wat zet ik in een cookie? moet ik ter controle ook iets opslaan in de database? en moet ik de cookie in elk geval na 30 dagen niet de site bezocht te hebben bijvoorbeeld verwijderen?
Aangezien dat je een cookie op je eigen PC uit kunt lezen lijkt het me niet veilig om hier een wachtwoord in te zetten, (dat zowieso niet hoeft).

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 04:22:09

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/03/2013 23:17:37
Quote Anchor link
ik neem aan dat je de users in een database hebt staan. in dat geval kun je een willekeurige sleutel aanmaken en in de database en een cookie opslaan.
als een gebruiker dan op de login komt dan kun je hem automatisch inloggen door het cookie weer op te halen.
cookies verlopen na de tijd die ingesteld is.

Jan Nada

Jan Nada

23/03/2013 17:11:03
Quote Anchor link
Harry. Check je berichten even.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.