Onthoud file php
Als je met php een formulier doet controleren en er is een fout dan verwijderd hij uit de input type file de bijlage.
Is er een manier om deze te onthouden zoals je dat met tekst terug kan echoën?
Toevoeging op 07/07/2016 01:57:19:
Het formulier staat in de php pagina zelf
Maar met $_FILES kan het helaas niet.
Nu viel me in: word de pagina gerefreshed als alles binnen 1 pagina staat?
Dan zou ik met javascript kunnen zeggen dat dit bij submit zonder refresh moet worden gecontroleerd, of zit ik dan fout?
Quote:
Maar met $_FILES kan het helaas niet.
Het verzenden van je data gaat in één keer. Het bestand wordt gelijk naar de server verzonden en van daaruit kun jij het naar de juiste map kopiëren.
Wellicht is het handiger om beide processen te scheiden. Dus op de ene pagina de gegevens laten invoeren en daarna op de volgende pagina het bestand laten uploaden.
Ik zou in eerste instantie tot doel stellen om iemand iets eenmalig te laten uploaden en daar je oplossing omheen bouwen (of in het algemeen, alle informatie (die klopt en volledig is) maar 1x verzenden). Bijvoorbeeld door voor verzending te controleren of alles correct is, of ondertussen de upload doorsturen zodat dat alvast gebeurd is.
Dan kan iemand daar ook /standaard/path/naar/rabobank-cookie in zetten en zo een willekeurige file laten uploaden. Als helemaal gemeen, als dan die input ook nog eens buiten beeld / onzichtbaar is.