ontwerp feedback

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

05/03/2012 13:33:35
Quote Anchor link
hallo mede phphulpers,

graag jullie feedback over het volgende

template

ik heb hierbij een beetje gekeken naar andere templates en mijn eigen tintje eraan gegeven en vroeg mij af wat jullie ervan vinden wat er anders kan etc etc..

edit: heb de logo beetje aangepast template met nieuwe logo
Gewijzigd op 05/03/2012 14:26:43 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 06:43:58

Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 14:47:21
Quote Anchor link
Te rood vind ik. Het is niet echt mooi omdat het (sorry) te goedkoop uit ziet. Daarmee bedoel ik niet dat het duurder eruit mag zien maar dat het outdated eruit ziet. Die font heb je waarschijnlijk uit photoshop denk ik? Kijk eens naar facebook. Heel erg simpel maar erg mooi ontwerp (vind ik)

Reshad F

Reshad F

05/03/2012 14:54:36
Quote Anchor link
alle fonts zijn gewone standaard fonts behalve voor de logo die heb ik van dafont en zelf bewerkt in photoshop uiteraard.

verder is facebook een socialmedia die een heel ander opbouw heeft,

de content gaat er uiteraard niet zo uitzien als het nu in de voorbeeld eruitziet maar even als voorbeeld van waar de content komt heb ik daar even 3 regeltjes dummy text neergezet.

hoe zou jij de kleuren anders doen?

Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:02:29
Quote Anchor link
rood met faden naar wit is een algemeen erg lelijke combinatie. Probeer meer natuurlijke kleuren te gebruiken en niet alles in het midden te gooien. Verder zou ik een meer unieke font kiezen. Het is niet echt passend bij je site maar meer dat het mooi is dus gooi het er maar in. Ik zou gewoon voor een normaal font gaan die er leuk uitziet.

Dat witte text maar zwart maken. Dat is overal bijna standaard zo.
Gewijzigd op 05/03/2012 15:03:14 door Albert de Wit

Reshad F

Reshad F

05/03/2012 19:19:01
Quote Anchor link
weet iemand voor hoeverre ik dit met css zou kunnen doen?

Wouter J

Wouter J

05/03/2012 22:07:20
Quote Anchor link
Hmm, het is duidelijk dat je een beginner bent. Niks ergs aan natuurlijk, je moet het nog leren, maar dit is nog niet echt een website template.

Waarom niet?
Veel te simpel. We zeggen altijd wel 'Less is more', maar dan wel de juiste methode less. En ik kan je vertellen, een design maken die gewoon normaal is is duizend keer makkelijker dan een Less is more design. Het is heel moeilijk om de juiste dingen weg te laten het alsnog een site te laten zijn.

Hoe moet ik dit dan verbeteren?
Tja, echt verbeteren kost heel veel moeite. Ik zal gewoon opnieuw beginnen, hoe irritant het ook klinkt. Wat je hier hebt zijn meer 3 losse onderdelen dan 1 site.
Probeer het meer bij elkaar te laten passen.

Ook het kleurgebruik is niet echt heel juist. Een paar ongeschreven regels:
- probeer voor de achtergrond of een babykleur (heel licht zoals hier) of een donkere kleur. Het leukste is ook nog als er een klein patroontje in zit.
- kies 2 of 3 basis kleuren uit en zwart of wit.
- maak op deze basiskleuren variaties en donker, licht, enz.
- zorg dat de tekst het hoogste (of bijna hoogste) contrast heeft met de pagina

Nog wat andere tips:
- maak de content lettertype wat kleiner. Tussen de 12pt en 14pt is normaal.
- maak een iets beter logo, koste 1000 keer lezen voordat ik wist wat er stond
- plaats alles in blokken, dan past het al beter bij elkaar
- als je eenmaal een kenmerkend iets gebruikt, in dit geval die ronde hoeken in het menu, dan moet je die ook terug laten komen in de rest van de site. Anders ziet het er vreemd uit.

Edit:
Zie dit niet als een momentje waarin ik je lekker even wil afzeiken, maar bekijk het als tips. Bekijk het vooral niet te positief, jou als mens ken ik niet ik vertel hier alleen wat over je design kunsten en die zijn nu nog in het begin stadium. Een stadium waar je vooral veel moet oefenen met dit soort designs, kijken wat mensen er van vinden en je eigen kunstlijn ontwerpen. Dan ben je goed op weg!
Gewijzigd op 05/03/2012 22:11:04 door Wouter J

Reshad F

Reshad F

05/03/2012 23:34:38
Quote Anchor link
@wouter ik zie het niet zoals afzeiken zoals de meeste mensen hier ik heb altijd al veel gehad aan je tips die ik niet alleen op deze maar ook andere topics van mij gehad heb! en je hebt ook gelijk qua designen ben ik nog een beginner maar ik doe me best! waar ik met deze template heen wilde is hiernaartoe

http://www.templatehelp.com/preset/pr_preview.php?i=37928&pr_code=z6kE3jSbnYztA9KlWlwRj8Cb702DWV

maar met een eigen tintje erin,

Wouter J

Wouter J

06/03/2012 09:04:35
Quote Anchor link
Zie je ook het verschil tussen de designs, als je mijn puntjes erbij houd. Waarom het design die je 'namaakt' iets mooier is( vind het nog steeds niet heel erg mooi) dan die van jou?

- Hij neemt een lichte groen, niet een knalfelle groen als achtergrond.
- er zit een klein patroontje in de achtergrond
- de content tekst is niet zo groot
- ze hebben kleuren die bij elkaar passen en er natuurlijk uit zien.

Reshad F

Reshad F

06/03/2012 09:21:07
Quote Anchor link
Ik zal het met iets zachtere kleuren proberen ik posg straks eeen resultaat!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.