ontwerp feedback
graag jullie feedback over het volgende
template
ik heb hierbij een beetje gekeken naar andere templates en mijn eigen tintje eraan gegeven en vroeg mij af wat jullie ervan vinden wat er anders kan etc etc..
edit: heb de logo beetje aangepast template met nieuwe logo
Gewijzigd op 05/03/2012 14:26:43 door Reshad F
Te rood vind ik. Het is niet echt mooi omdat het (sorry) te goedkoop uit ziet. Daarmee bedoel ik niet dat het duurder eruit mag zien maar dat het outdated eruit ziet. Die font heb je waarschijnlijk uit photoshop denk ik? Kijk eens naar facebook. Heel erg simpel maar erg mooi ontwerp (vind ik)
verder is facebook een socialmedia die een heel ander opbouw heeft,
de content gaat er uiteraard niet zo uitzien als het nu in de voorbeeld eruitziet maar even als voorbeeld van waar de content komt heb ik daar even 3 regeltjes dummy text neergezet.
hoe zou jij de kleuren anders doen?
Dat witte text maar zwart maken. Dat is overal bijna standaard zo.
Gewijzigd op 05/03/2012 15:03:14 door Albert de Wit
weet iemand voor hoeverre ik dit met css zou kunnen doen?
Waarom niet?
Veel te simpel. We zeggen altijd wel 'Less is more', maar dan wel de juiste methode less. En ik kan je vertellen, een design maken die gewoon normaal is is duizend keer makkelijker dan een Less is more design. Het is heel moeilijk om de juiste dingen weg te laten het alsnog een site te laten zijn.
Hoe moet ik dit dan verbeteren?
Tja, echt verbeteren kost heel veel moeite. Ik zal gewoon opnieuw beginnen, hoe irritant het ook klinkt. Wat je hier hebt zijn meer 3 losse onderdelen dan 1 site.
Probeer het meer bij elkaar te laten passen.
Ook het kleurgebruik is niet echt heel juist. Een paar ongeschreven regels:
- probeer voor de achtergrond of een babykleur (heel licht zoals hier) of een donkere kleur. Het leukste is ook nog als er een klein patroontje in zit.
- kies 2 of 3 basis kleuren uit en zwart of wit.
- maak op deze basiskleuren variaties en donker, licht, enz.
- zorg dat de tekst het hoogste (of bijna hoogste) contrast heeft met de pagina
Nog wat andere tips:
- maak de content lettertype wat kleiner. Tussen de 12pt en 14pt is normaal.
- maak een iets beter logo, koste 1000 keer lezen voordat ik wist wat er stond
- plaats alles in blokken, dan past het al beter bij elkaar
- als je eenmaal een kenmerkend iets gebruikt, in dit geval die ronde hoeken in het menu, dan moet je die ook terug laten komen in de rest van de site. Anders ziet het er vreemd uit.
Edit:
Zie dit niet als een momentje waarin ik je lekker even wil afzeiken, maar bekijk het als tips. Bekijk het vooral niet te positief, jou als mens ken ik niet ik vertel hier alleen wat over je design kunsten en die zijn nu nog in het begin stadium. Een stadium waar je vooral veel moet oefenen met dit soort designs, kijken wat mensen er van vinden en je eigen kunstlijn ontwerpen. Dan ben je goed op weg!
Gewijzigd op 05/03/2012 22:11:04 door Wouter J
http://www.templatehelp.com/preset/pr_preview.php?i=37928&pr_code=z6kE3jSbnYztA9KlWlwRj8Cb702DWV
maar met een eigen tintje erin,
- Hij neemt een lichte groen, niet een knalfelle groen als achtergrond.
- er zit een klein patroontje in de achtergrond
- de content tekst is niet zo groot
- ze hebben kleuren die bij elkaar passen en er natuurlijk uit zien.
Ik zal het met iets zachtere kleuren proberen ik posg straks eeen resultaat!