Ontwerp photoshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »
Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Het volgende: " Ik maak een layout in photoshop en wil deze layout zoals hij deruit ziet gaan gebruiken en daarbij wil ik dat deze snel laad" Nu heb ik geprobeerd van deze om te zetten tot div's enz maar ik kan enkel constateren dat ik deze layout niet proper kan omzetten tot css en achtergrond foto's. Met image ready bewerkt en geknipt tot apparte delen. Mijn vraag is :" Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het sneller laad met minder foto's? in een iets simpeldere structuur . voorbeeld op http://users.telenet.be/Traxxx/voorbeeld1.html

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 18:49:53

J V

J V

18/01/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Je hebt voor alles plaatjes gemaakt. Je kunt ook gewoon een achtergrond kleur nemen en daar tekst op zetten. Is veel sneller want dan hoeft hij niet al die plaatje te laden. Met CSS kan je een hoop bereiken in de lay-out zonder plaatjes. Gebruik dus zo min mogelijk plaatjes en maak zoveel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van css. Je menu kan dus met 1 achtergrond. Een plaatje van 2 px breed met een gradient naar onderen toe en die herhaal je dan horizontaal. Dit geeft een breed plaatje weer, terwijl er maar een klein plaatje geladen word. Dit kun je met nog meer dingen doen op je site.
Met css maak je dan een menu dmv een lijst. Hier is een hoop over te vinden op internet, dus dan word er nog maar 1 plaatje geladen en je menu is gewoon van tekst, waardoor je site al een stuk sneller is.

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:41:00
Quote Anchor link
@jordy
Ik heb dit reeds geprobeerd maar weet niet precies hoe ik dit moet gaan verwezelijken zodat die bloem net op dezelfde plaats terrecht komt. of kan ik met een layer in dreamweaver die foto daar plaatsen. Gaat dit niet voor conflicten lijden ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 01:58:00
Quote Anchor link
Aaaaaaaah! Comic Sans MS!

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Afbeelding

Maar zie ik nu echt dat je dit in Word hebt gemaakt? Damn... :) Gebruik nooit iets van MS voor internet, niet om te maken en niet om te bekijken.

Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Overigens zeker Jordy's raad opvolgen over minder plaatjes. Dat komt het laden ten goede.

- wes  -

- wes -

18/01/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Heb nog ergens een mooi 'I hate comic sans' font liggen, download maar eens :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 09:16:00
Quote Anchor link
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

18/01/2008 09:32:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 18.01.2008 09:16:
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Tjah, dat heb je als je designs om wilt zetten in HTML door middel van Word.

Edit:
Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb ondertussen gemerkt dat er sommigen tegen comic sans zijn om 1 of andere reden. Persoonlijke meningen zijn altijd toegestaan maar dat heeft me niet geholpen met men probleem. Wat daarentegen wel geholpen heeft is Jan Koehoorn die me dus vertelde van layout's te gaan maken in xhtml en css . Een boek kopen en leren versta ik daar uit . Bedankt Jan.

Ook een klein bedankje aan de comic sans uitdrijvers :)

Topic closed

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Topic is niet closed :) Dat kunnen (gelukkig) alleen moderators doen. Topics waarin mensen zijn geholpen worden doorgaans niet gesloten, zodat ze nog terug te vinden zijn :)

18/01/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 18.01.2008 08:58:
Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Sterker nog, soms werkt de site ook zelfs niet in IE.
Daarom moet je dus aan de regels houden :-).

J V

J V

18/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;). Ja nah veel vloeken en een hoop omwegen kom je der wel. :P

Probeer de css tutorail van jan koehoorn eens door te nemen. Klik hierboven eens op zijn naam, dan zie je die tutorails staan.
Dat over Comic Sans MS, laat lekker zitten. Als jij die wilt gebruiken moet je dat doen. Het enige waar je mee op moet letten is dat je geen fonts gebruikt die mensen misschien niet op hun computer hebben (dan zien ze dat lettertype niet). Zet dus meerdere fonts achter elkaar, zodat als 1 er niet is, dat diegene daarna getoond word. (met comic sans ms zal je dat niet hebben, omdat iedereen dat heeft op zijn computer)
Zoek er maar eens wat over op google.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

18/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 18.01.2008 14:24:
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;).

Je zou zeggen dat als je met software van microzacht een website maakt, dat die dan ook in andere software van mircozacht werkt.

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@Jordy

Eigenlijk valt het best nog wel mee met IE hoor vind ik... Vooral als je veel met float:left; kan werken, en geloof me meestal kan dat wel is het vrij simpel.. de enige hacks die ik eigenlijk wel eens toepas zijn om bijvoorbeeld marges of padding in IE iets te verkleinen...

J V

J V

18/01/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Ja dat klopt, maar toch is het altijd wel even je adem inhouden als je site in FF goed is en je hem dan voor het eerste in IE gaat kijken.
Bij mij viel het ook erg mee, maar dat kwam omdat ik nu alles valid had. Mijn vorige site (zeer lelijk) zag er in IE goed uit (nog nooit gehoord van FF) totdat ik er van hoorde en hem daarin keek. Toen schrok ik pas. In grote lijnen alels aangepast zodat het er in FF goed uitzag, maar toen was IE weer fout. Alles maar weggegooid want het was een ravage. Ik denk dat de validators van de oude site helemaal op hol zouden slaan, zoveel er fout was.
Nu heb ik weer wat dingen bijgeleerd en de nieuwe site is perfect ;).
Ik gebruik idd ook alleen hacks voor de padding en margins. Oja en vor me footer, omdat IE 1px wit overhoud.
Maar je hebt gelijk hoor en met IE7 valt alles helemaal mee.
Maar als je niet zoveel van css afweet, denk ik dat het heel veel moeite kost om hem in IE goed te krijgen. Ik weet nu ongeveer wel waar IE anders op reageert dus is het makkelijker om het goed te krijgen.
Voor beginners zal dat een stuk moeilijker zijn en zonder phphulp zou het dramatisch zijn ;).

@ Iedereen, waarom eigenlijk tegen Comic Sans MS??? (ik gebruik het zelf niet, voordat ik gebombardeerd word.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.