Ontwerp photoshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »
Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Het volgende: " Ik maak een layout in photoshop en wil deze layout zoals hij deruit ziet gaan gebruiken en daarbij wil ik dat deze snel laad" Nu heb ik geprobeerd van deze om te zetten tot div's enz maar ik kan enkel constateren dat ik deze layout niet proper kan omzetten tot css en achtergrond foto's. Met image ready bewerkt en geknipt tot apparte delen. Mijn vraag is :" Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het sneller laad met minder foto's? in een iets simpeldere structuur . voorbeeld op http://users.telenet.be/Traxxx/voorbeeld1.html

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 09:30:57

J V

J V

18/01/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Je hebt voor alles plaatjes gemaakt. Je kunt ook gewoon een achtergrond kleur nemen en daar tekst op zetten. Is veel sneller want dan hoeft hij niet al die plaatje te laden. Met CSS kan je een hoop bereiken in de lay-out zonder plaatjes. Gebruik dus zo min mogelijk plaatjes en maak zoveel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van css. Je menu kan dus met 1 achtergrond. Een plaatje van 2 px breed met een gradient naar onderen toe en die herhaal je dan horizontaal. Dit geeft een breed plaatje weer, terwijl er maar een klein plaatje geladen word. Dit kun je met nog meer dingen doen op je site.
Met css maak je dan een menu dmv een lijst. Hier is een hoop over te vinden op internet, dus dan word er nog maar 1 plaatje geladen en je menu is gewoon van tekst, waardoor je site al een stuk sneller is.

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:41:00
Quote Anchor link
@jordy
Ik heb dit reeds geprobeerd maar weet niet precies hoe ik dit moet gaan verwezelijken zodat die bloem net op dezelfde plaats terrecht komt. of kan ik met een layer in dreamweaver die foto daar plaatsen. Gaat dit niet voor conflicten lijden ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 01:58:00
Quote Anchor link
Aaaaaaaah! Comic Sans MS!

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Afbeelding

Maar zie ik nu echt dat je dit in Word hebt gemaakt? Damn... :) Gebruik nooit iets van MS voor internet, niet om te maken en niet om te bekijken.

Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Overigens zeker Jordy's raad opvolgen over minder plaatjes. Dat komt het laden ten goede.

- wes  -

- wes -

18/01/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Heb nog ergens een mooi 'I hate comic sans' font liggen, download maar eens :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 09:16:00
Quote Anchor link
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

18/01/2008 09:32:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 18.01.2008 09:16:
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Tjah, dat heb je als je designs om wilt zetten in HTML door middel van Word.

Edit:
Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb ondertussen gemerkt dat er sommigen tegen comic sans zijn om 1 of andere reden. Persoonlijke meningen zijn altijd toegestaan maar dat heeft me niet geholpen met men probleem. Wat daarentegen wel geholpen heeft is Jan Koehoorn die me dus vertelde van layout's te gaan maken in xhtml en css . Een boek kopen en leren versta ik daar uit . Bedankt Jan.

Ook een klein bedankje aan de comic sans uitdrijvers :)

Topic closed

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Topic is niet closed :) Dat kunnen (gelukkig) alleen moderators doen. Topics waarin mensen zijn geholpen worden doorgaans niet gesloten, zodat ze nog terug te vinden zijn :)

18/01/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 18.01.2008 08:58:
Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Sterker nog, soms werkt de site ook zelfs niet in IE.
Daarom moet je dus aan de regels houden :-).

J V

J V

18/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;). Ja nah veel vloeken en een hoop omwegen kom je der wel. :P

Probeer de css tutorail van jan koehoorn eens door te nemen. Klik hierboven eens op zijn naam, dan zie je die tutorails staan.
Dat over Comic Sans MS, laat lekker zitten. Als jij die wilt gebruiken moet je dat doen. Het enige waar je mee op moet letten is dat je geen fonts gebruikt die mensen misschien niet op hun computer hebben (dan zien ze dat lettertype niet). Zet dus meerdere fonts achter elkaar, zodat als 1 er niet is, dat diegene daarna getoond word. (met comic sans ms zal je dat niet hebben, omdat iedereen dat heeft op zijn computer)
Zoek er maar eens wat over op google.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

18/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 18.01.2008 14:24:
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;).

Je zou zeggen dat als je met software van microzacht een website maakt, dat die dan ook in andere software van mircozacht werkt.

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@Jordy

Eigenlijk valt het best nog wel mee met IE hoor vind ik... Vooral als je veel met float:left; kan werken, en geloof me meestal kan dat wel is het vrij simpel.. de enige hacks die ik eigenlijk wel eens toepas zijn om bijvoorbeeld marges of padding in IE iets te verkleinen...

J V

J V

18/01/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Ja dat klopt, maar toch is het altijd wel even je adem inhouden als je site in FF goed is en je hem dan voor het eerste in IE gaat kijken.
Bij mij viel het ook erg mee, maar dat kwam omdat ik nu alles valid had. Mijn vorige site (zeer lelijk) zag er in IE goed uit (nog nooit gehoord van FF) totdat ik er van hoorde en hem daarin keek. Toen schrok ik pas. In grote lijnen alels aangepast zodat het er in FF goed uitzag, maar toen was IE weer fout. Alles maar weggegooid want het was een ravage. Ik denk dat de validators van de oude site helemaal op hol zouden slaan, zoveel er fout was.
Nu heb ik weer wat dingen bijgeleerd en de nieuwe site is perfect ;).
Ik gebruik idd ook alleen hacks voor de padding en margins. Oja en vor me footer, omdat IE 1px wit overhoud.
Maar je hebt gelijk hoor en met IE7 valt alles helemaal mee.
Maar als je niet zoveel van css afweet, denk ik dat het heel veel moeite kost om hem in IE goed te krijgen. Ik weet nu ongeveer wel waar IE anders op reageert dus is het makkelijker om het goed te krijgen.
Voor beginners zal dat een stuk moeilijker zijn en zonder phphulp zou het dramatisch zijn ;).

@ Iedereen, waarom eigenlijk tegen Comic Sans MS??? (ik gebruik het zelf niet, voordat ik gebombardeerd word.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.