OOP Class Check

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »
The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:07:00
Quote Anchor link
Hey mensen, ben sinds gisteren me aan het verdiepen in de fenomeen OOP.

Nou heb ik een Class geschreven Page_numbers met het idee dat ik um makkelijk in andere projecten kan gaan gebruiken.

Nou is mijn vraag of jullie even naar de class willen kijken of ik het goed heb aangepakt omdat ik met het fenomeen nog niet zo heel bekend ben.

Opbouwende kritiek is van harte welkom (ook issues over bad practice)

De Class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

/********
*    Show all errors
********/

error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

?>
Gewijzigd op 16/03/2006 16:49:00 door The Beeding Clown

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:07:39

15/03/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Ben ik de enige die hier onder de code blokken " target="_blank"> ziet staan? ;-)

Han eev

Han eev

15/03/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Je hebt het prima gedaan ;)
Alleen je moet wat meer commentaar binnenin het script geven. (niet dat ik dat doe maar oke)

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:17:00
Quote Anchor link
Tnx, Commentaar zet ik in mijn eigen scripts nooit zo heel veel... Omdat je het zelf gescript en als je er naar kijkt weet je meestal gelijk weer wat het allemaal doet.

Is het wel toegestaan op het moment dat je het object aanmaakt je gelijk de Class varablen mee geeft ??

Code (php)
1
2
3
<?php
$page_nums
= new Page_numbers("guestbook", "WHERE blocked='N'", $link_id);
?>

En kan het geen kwaat de Constructor zo vol te zetten met dingen ??
Gewijzigd op 15/03/2006 16:19:00 door The Beeding Clown

Han eev

Han eev

15/03/2006 16:18:00
Quote Anchor link
Jah dat moet juist ;)

15/03/2006 16:20:00
Quote Anchor link
nano:
Tnx, Commentaar zet ik in mijn eigen scripts nooit zo heel veel... Omdat je het zelf gescript en als je er naar kijkt weet je meestal gelijk weer wat het allemaal doet.
Dat zeggen heel veel mensen, maar ik denk niet dat als je je script over een maand of twee terug ziet dat je gelijk weet hoe het werkt.

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:20:00
Quote Anchor link
Quote:
Jah dat moet juist ;)
Ah oke, tnx.. (ben er allemaal nog een beetje nieuw mee)
Gewijzigd op 15/03/2006 16:41:00 door The Beeding Clown

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 16:40:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Dat zeggen heel veel mensen, maar ik denk niet dat als je je script over een maand of twee terug ziet dat je gelijk weet hoe het werkt.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in idd.. En zeker met classes, die zijn meer plug and play en kijk je ook natuurlijk niet zo heel vaak meer na.
Gewijzigd op 15/03/2006 16:41:00 door The Beeding Clown

15/03/2006 16:58:00
Quote Anchor link
Daarom. Bijvoorbeeld: Een MySQL database driver voor de site bijvoorbeeld schrijf je als je het goed doet maar één keer, je hoeft hem niet meer terug te zien, je include hem en klaar. Maar over twee jaar wil je je site wat uitbreiden en je weet niet precies wat die ene functie deed. Er staat geen commentaar in je script en je bent twee uur bezig wat anders 30 seconden zou duren :-)

Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 17:18:00
Quote Anchor link
Ik heb laatst nog een lading functies van 1 jaar oud van mijzelf omgezet in een class (in beiden geen commentaar, alleen maar logische functienamen, logische variabelen) en ik moet zeggen dat het me wel 20 seconden meer tijd koste dan toen ik die namen nog uit mijn hoofd kende.

Ik denk (herstel: ik weet) dat het bij klassen zoals deze van Nano (of die ik aan het bijwerken was) niet erg nodig is om commentaar in te voegen. Voor anderen mag het misschien handig zijn, maar ik denk dat het wel handig kan zijn voor anderen.

Mocht je het publiceren, dan gewoon goed documenteren. Bijvoorbeeld met PHPdoc.

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 17:45:00
Quote Anchor link
Daar heb je idd ook wel weer gelijk in.. deze Class is ook niet zo heel erg ingewikkeld in elkaar gezet.

Heb ik nog wel even 1 vraagje.. :unsure:
Ik wil naast deze Class vanavond ook een Database Class gaan maken.

Hoe moet ik de query's uit deze Class veranderen zodat de gebuik maken van de Database Class ??

Moet ik in dit Object een Object Database aanmaken ?? Hoe gaat dat allemaal presies in zijn werk.

Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 17:52:00
Quote Anchor link
Ik geef zelf meestal bij de constructor een reverence naar een database-object mee. Maar aangezien dit een deel van een database-object zou kunnen zijn zou ik uitgaan van extend.

(Slecht) voorbeeldje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Class Database{
   function
doeIets() {
      echo 'ik doe iets, en je mag bij voorkeur nooit uit een klasse echoen';
   }
}

Class Page_numbers extends Database{
   function
doeNiets() {
      $this->doeIets();
   }
}

?>

je moet wel even oppassen: De __construct functie van Page_numbers overschrijft die van Database, dus je kan denk ik het beste bij Database een functie initConnection() maken, en vanuit je __construct functie daar naar verwijzen.

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 18:08:00
Quote Anchor link
woei, oke...

Uhmm "extends" betekend toch dat ie alle Propeties en Methods van zijn Parent Class erft ??

De $this-> refereerd (als ik het goed heb) naar zijn eigen Class (object)

Is het niet makkelijker (zit ik ineens te denken) om na het aanmaken van het Database Object, in de Pagenumber Class "$Database->run_query($sql);" te doen, of gaat dat niet werken, is dat niet slim om het op die manier aan te pakken?

Sorry als ik mischien een beetje bull lul nu, ik ben er echt nog een beetje nat achter mijn oren mee allemaal.

Ik hoor graag de reacties, wil het allemaal snel en belangrijker nog, op de goeie manier onder de knie krijgen.

15/03/2006 18:12:00
Quote Anchor link
extend -> [vertalen] -> uitbreiden, dus ja :-)

Jelmer -

Jelmer -

15/03/2006 18:15:00
Quote Anchor link
Je kan ook in de Pagenumbers-klasse een Database-instance maken, maar ik denk dat een extend hier gewoon beter op z'n plaats is aangezien de pagenumbers-klasse eigenlijk een onderdeel, een uitbreiding op de Database-klasse is.

$this wijst inderdaad naar alle functies en alle variabelen binnen de scope van de klasse, en als je een klasse extend, krijg je inderdaad ook alle functies en variabelen van de klasse die je uitbreidt in die scope, tenzij je ze in de extentie overschrijft.

The Beeding Clown

The Beeding Clown

15/03/2006 18:38:00
Quote Anchor link
Ah oke.. ik snap um idd.. :)

ik ga er lekker verder mee spelen.. Als ik er niet uitkom kom ik jullie wel weer even lastig vallen met alle problemen waar ik tegenaan loop. :P

Heel erg bedankt voor de feedback en antwoorden op mijn vragen, stel het zeer op prijs :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.