[oop] controlestructuur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 21:48:44
Quote Anchor link
>> De tekst versie van een waarde hoort naar mijn idee niet af te hangen van de variabele/constante naam die naar de waarde verwijst.

Waarom is dat?

Ik zou denken, je slaat iemands geslacht op als const male = 1; en in je Nederlandse vertaalbestand zet je dan niet 1 = mannelijk, maar male = mannelijk. "Male" is dan een soort van key. Dat was mijn gedachte erachter.

In plaats van dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
0 = onbekend
1 = mannelijk
2 = vrouwelijk
9 = niet van toepassing

krijg je dan...

Code (php)
1
2
3
4
female       = vrouwelijk
inapplicable = niet van toepassing
male         = mannelijk
unknown      = onbekend

In de 2e variant is toch veel duidelijker wat je aan het doen bent?

Binnen de applicatie fungeert "male" dus als de key en de waarde die daar toevalligerwijs bijhoort is 1, maar die waarde die gebruik je in je code niet. Alleen als je het wil opslaan.
Gewijzigd op 05/05/2014 21:50:14 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 20:52:32

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/05/2014 22:01:35
Quote Anchor link
Maar wat jij doet is male aan 1 hangen, terwijl 1 ook mannelijk of homme kan zijn.

Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:05:47
Quote Anchor link
"Waarom is dat?"
Onder andere vanwege spaties.

0, 1, 2 en 3 zijn machine-readable
terwijl
unknown, male, female en inapplicable human-readable

Het eerste sla je op in de database. Het tweede gebruik je tijdens het programmeren. (constante/variabele namen, de waarde die je aan een factory method geeft zodat het een value object maakt, etc)

Als je value objecten gebruikt dan wil je dat de __toString() methode de human-readable returned. En een andere methode (get<classnaam>() bijvoorbeeld) de machine-readable versie.
De human-readable data kun je van gebruiken als key om de nederlandse/engelse/franse/whatever vertaling te krijgen.
De machine-readable data sla je op in de database/json/xml/whatever.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:06:34 door Dos Moonen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 22:12:23
Quote Anchor link
@Ger:

>> Maar wat jij doet is male aan 1 hangen, terwijl 1 ook mannelijk of homme kan zijn.

Wat ik probeer (of denk) te doen is het volgende.

Binnen de applicatie gebruik ik de taal engels. Mijn "key" voor "mannelijk" wordt daarom "male". De value die bij male hoort is 1. Als ik nu een man opsla in de database, dan doe ik dus $user->setGender(gender::male). In de database wordt dan een 1 opgeslagen. Leuk voor de database, maar die 1 is voor mij niet belangrijk, want die hoef ik niet te onthouden. Ik onthou alleen maar "male". Stel nu dat een duitse gebruiker heb, dan haal ik die 1 weer uit de database. Via die getConstName maak ik van die 1 weer "male".

Wat ik dan dus vervolgens kan doen is een Frans woordenboek waarin staat male = homme en een nederlands woordenboek waarin staat male = mannelijk.

Dat is mijn intentie in ieder geval. Als ik nu in mijn gedachtengang een kapitale fout maak, dan hoor ik dat heel graag want dan moet ik het anders aanpakken. Dus graag je reactie.

@Dos:

Nu snap ik het even niet meer.

>> 0, 1, 2 en 3 zijn machine-readable
>> unknown, male, female en inapplicable human-readable

Precies! Daarom maak ik van de value weer een human-readable waarde, zodat ik deze weer kan gebruiken tijdens het programmeren. Daarmee doe ik toch precies wat jij zegt?

Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:22:48
Quote Anchor link
Wat is de meest human-readable versie?
'NOT_APPLICABLE' of 'Not appplicable'?

Jij komt nu wel op een begrijpelijkere waarde uit, maar dat is meer een programmer-readable versie, niet human-readable.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:23:09 door Dos Moonen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 22:29:35
Quote Anchor link
>> Jij komt nu wel op een begrijpelijkere waarde uit, maar dat is meer een programmer-readable versie, niet human-readable.

Ik zou uitkomen op "inapplicable", maar dat is inderdaad een programmer-readable versie. In het vertaalbestandje zou je dan krijgen:

inapplicable = niet van toepassing

Dus wat ik als "key" gebruik is een programmer-readable versie. Klopt het dan zoals ik het doe?

Nog even een andere vraag. Die language::init() in hetzelfde bestand vond ik een top-tip, maar die kun je niet in een abstracte class zetten jammer genoeg, en dan moet ik het dus in iedere child class gaan zetten. Zou op zich kunnen, maar zou handiger zijn als het in de parent class kan. Weet jij toevallig nog een andere oplossing daarvoor? Of is die er niet?

Wouter J

Wouter J

05/05/2014 22:37:54
Quote Anchor link
Dos, toString in value objecten kun je beter niet gebruiken voor het presenteren van de value. Op die manier beperk je jezelf erg, zie ook http://verraes.net/2013/02/casting-value-objects/ en http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/oop-hoe-consante-terugkrijgen/94745/#679963

Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 22:49:49
Quote Anchor link
Wouter J op 05/05/2014 22:37:54:
Dos, toString in value objecten kun je beter niet gebruiken voor het presenteren van de value. Op die manier beperk je jezelf erg, zie ook http://verraes.net/2013/02/casting-value-objects/ en http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/oop-hoe-consante-terugkrijgen/94745/#679963

De waarde van de __toString() zou ik bijvoorbeeld gebruiken voor log files en lookup keys. Inderdaad niet voor de UI.
Gewijzigd op 05/05/2014 22:50:14 door Dos Moonen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 23:07:42
Quote Anchor link
Dos, of iemand anders, weet je het antwoord op mijn vraag? Doe ik het nu dan goed?

Dos Moonen

Dos Moonen

05/05/2014 23:24:37
Quote Anchor link
"Doe ik het nu dan goed?"
Hangt er vanaf of je probeert value objects te gebruiken of niet. Op het moment zou je miserabel falen als dat is wat je probeert.
Als je alleen magic numbers probeert weg te werken ben je goed bezig door constanten te gebruiken.
Al voelt het gebruik van reflection om de tekstuele waarde te verkrijgen nog steeds een beetje als een hack.

"Nog even een andere vraag. Die language::init() in hetzelfde bestand vond ik een top-tip, maar die kun je niet in een abstracte class zetten jammer genoeg, en dan moet ik het dus in iedere child class gaan zetten. Zou op zich kunnen, maar zou handiger zijn als het in de parent class kan. Weet jij toevallig nog een andere oplossing daarvoor? Of is die er niet?"
Je zou een speciale classloader kunnen maken die de init methode aanroept als de net geladen class een bepaalde (InitializeOnAutoload?) interface implementeert.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/05/2014 23:33:10
Quote Anchor link
>> Als je alleen magic numbers probeert weg te werken ben je goed bezig door constanten te gebruiken.

Dat is wat ik probeer. Ik wil dus voorkomen dat ik bijv. een woordenboek krijg met 1 = mannelijk. Liever wordt het dan male = mannelijk. Maar ik moet dan dus die "male" weer terugkrijgen aan de hand van de value 1.

>> Al voelt het gebruik van reflection om de tekstuele waarde te verkrijgen nog steeds een beetje als een hack.

Tja... weet je een betere oplossing? :-s

>> Je zou een speciale classloader kunnen maken die de init methode aanroept als de net geladen class een bepaalde (InitializeOnAutoload?) interface implementeert.

Oké... dan zou ik dat dus in mijn autoloader zetten, zoiets als?

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($class instanceof InitializeOnAutoload) {
   $class::init();
}

?>

Zou zoiets de boel niet erg vertragen, aangezien je dan per class een extra controle moet uitvoeren?

Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 00:29:17
Quote Anchor link
Een if statement per class per uitvoer van een script dat voor merkbare vertraging gaat zorgen? Wat ben jij van plan om voor/achter de instanceof check te zetten?
Ik stel voor dat je je tijd beter besteed door sql queries te optimaliseren of een OPCode cache voor php installeert en configureert.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 00:32:50
Quote Anchor link
Hé... tis maar een vraag hè :) Da's voor mij ook nieuw om zoiets te doen.

Ik vraag me alleen dus af hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb dus een autoload function:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php

public function autload($class) {

}

?>

Nu krijg ik in die autload function dus de class-naam binnen, maar dat is nog geen object. En omdat het geen object is kan ik ook niet checken of het een instance is van InitializeOnAutoload. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 00:55:08
Quote Anchor link
Volgens mij is daar de is_a() functie voor

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 00:58:31
Quote Anchor link
Ik snap het niet Dos. Die is_a verwacht ook een object. En ik heb helemaal geen object, maar alleen een class-naam.

Dos Moonen

Dos Moonen

06/05/2014 01:16:58
Quote Anchor link
Dan blijft is_subclass_of() over

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/05/2014 01:20:09
Quote Anchor link
Haha... die werkt inderdaad :)
Lol!!!

Ik ga er morgen even mee spelen. Thanks ;)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.