OOP (discussie, geen vraag)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »
Tikkes C

Tikkes C

28/01/2009 22:32:00
Quote Anchor link
Ik zag net de nieuwe poll staan over OOP en het stemmen valt me wat op.

enkele punten die ik graag zou bespreken hier zijn:
- waarom OOP (Object Oriented Programming)? (waarom PP(Procedural Programming?)
- voor- / nadelen?
- gebruik jij het?

ikzelf bijt hier dan maar de spits af en zeg:
OOP is super handig qua hergebruik van bepaalde zaken in een script, het is ook zo dat als je iets moet aanpassen dat je dan niet door al je scripts moet gaan zoeken maar je gewoon 1 aanpassing doet en klaar...MAAR OOP¨is niet altijd goed, soms is het gewoon beter om PP te gebruiken, zo bespaar je soms heel wat (denk)tijd en OOP werkt trager dan PP.

Ikzelf gebruik OOP en ik gebruik het graag, het is een hele opruim minder in mijn scripts, alles is duidelijker...hoewel ik me soms betrap op het niet effectief gebruiken ervan en soms grijp ik natuurlijk weer even terug naar PP...

en jullie?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:36:47

Winston Smith

Winston Smith

28/01/2009 22:59:00
Quote Anchor link
OOP is inderdaad leuk, maar ik denk dat je ervoor moet waken het niet te gebruiken "om het maar te gebruiken". OOP moet nuttig zijn in je applicatie, iets toevoegen, het overzichtelijker maken. Dat zal vaak zo zijn bij grotere applicaties die schaalbaar moeten zijn. Procedureel programmeren is nog altijd handig voor kleine, snelle oplossingen. OOP kán dus zeker makkelijk zijn, maar het kan zaken ook onnodig ingewikkeld maken (alhoewel dat voor sommigen ook wel weer handig is, zo blijven sommigen zichzelf werk verschaffen (job security)).

Midas

Midas

28/01/2009 23:00:00
Quote Anchor link
Tikkes schreef op 28.01.2009 22:32:
OOP is ongelofelijk handig, ik gebruik voor de meeste dingen OOP en wil echt niet meer terug. Als je het eenmaal kan is de opbouw van het kleine stukje code dat je dan nog overhebt ook heel duidelijk, bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($_GET['methode'] == 'methode1')
{

$instance->methode1();
}

else
{
    $instance->ietsanders();
}

?>

i.p.v. dat je alles in 1 bestand hebt staan.
- voor- / nadelen?

Herbruiken.
- gebruik jij het?

Oui.

Jelmer -

Jelmer -

28/01/2009 23:21:00
Quote Anchor link
Ik gebruik het om overzicht te houden, en omdat het m'n script makkelijk uit te breiden en makkelijk om te herschrijven maakt wat ik graag doe (vooral het uitbreiden, en soms het herordenen zodat het beter uit te breiden is)

Ik gebruik het dan ook wel eigenlijk altijd, ook voor kleine dingetjes om de bovengenoemde redenen. Vooral het overzicht. Ik vind een array vol objecten toch altijd veel prettiger, veel mooier dan een multidimensionale array. (maar ik gebruik ook nog wel gewoon functies wanneer het om iets dat geen 'state' of eigenschappen heeft)

... en misschien doe ik het wel gewoon omdat ik het uitdenken en indelen van de objecten, en de communicatie ertussen uitdenken, de semantiek in de code brengen, waarbij variabelen werkelijk bevatten wat hun naam noemt, waar functies doen wat je denkt dat ze doen en dat op een simpele manier doen, gewoon leuk vind :D

Als ik OO programmeer, dan doe ik het het liefst niet zoals ze dat doen in bijvoorbeeld Zend Framework. Mijn objecten doen slechts wat ze moeten doen, zo simpel en logisch mogelijk. Net als met structureel programmeren eigenlijk. Alleen doen wat je nodig hebt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

- -

- -

28/01/2009 23:26:00
Quote Anchor link
Quote:
- voor- / nadelen?
- gebruik jij het?

OOP

Zoals Kasper het al zei; je moet OOP niet gebruiken om maar OOP te hebben. Als je een klein inlog systeem gebruik, of een klein nieuwssysteem, is het gebruik van OOP nutteloos. Ga je naar grotere en gecompliceerdere systemen is het hergebruiken van functies e.d. makkelijker. Classes zijn overzichtelijker dan verschillende bestanden vol met functies. Ook het kunnen uitbreiden van classes e.d. is ongelooflijk handig.

Ik gebruik OOP, tenzij ik on-the-fly dingen maak. Dan is het "even snel maken" van een paar functies makkelijker, en sneller, dan het inladen van grote classes e.d.

Lasse

Lasse

28/01/2009 23:46:00
Quote Anchor link
@Jelmer: Wat vind jij dat de objecten van het Zend Framework doen, terwijl ze het eigenlijk niet zouden moeten doen? Oke, een hoop dingen zul je misschien niet gebruiken, maar die worden dan ook niet ingeladen, en al die mogelijkheden geven wel hele grote controle over je applicatie. Als je iets wilt veranderen kan dat in ZF ook zonder meer. Dat is ook juist de kracht van OOP. Dingen zoveel mogelijk opbouwen zodat ze overal inzetbaar zijn. Ik zeg niet dat het hele ZF perfect is, maar de doelen die ze nastreven vind ik toch heel aardig.

Voor kleine projecten gebruik ik ook gewoon OOP. Als jij een simpel inlogsysteem moet maken voor een klant, en je doet dat procedureel, dan werkt alles misschien wel, maar als de klant daar vervolgens allerlei dingen aan wil koppelen moet jij of doorgaan met je procedurele systeem of je inlogsysteem toch nog objectgeoriënteerd schrijven.
Bovendien weet ik niet eens zeker of het wel langer duurt om een OO inlogsysteem te schrijven dan dat procedureel te doen. Bij een OO-systeem heb je waarschijnlijk al een heleboel ondersteuningsklasses klaarliggen en hoef je de boel alleen nog in een MVC structuur aan elkaar te breien. En dat is met een framework (zelf gemaakt of niet) helemaal niet zo gek veel werkt.
Als je het procedureel doet, is hergebruiken gewoon veel moeilijker en moet je het hele systeem eigenlijk from scratch gaan schrijven...

Ik gebruik alleen geen OOP als ik ingewikkelde wiskundige 1 op 1 berekeningen moet doen. Dan bedenk ik meestal eerst die logica, gooi dat eventueel in een paar functies, en ga dan later pas nadenken hoe dat op een logische manier in een (set van) klasse(s) kan worden gevat. Anders ben je teveel bezig met het bedenken van de structuur van je applicatie, die je daarna weer helemaal moet omgooien als je bedenkt dat je rekenlogica toch weer helemaal anders moet...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.