[oop] lege class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Wouter J

Wouter J

09/03/2014 20:29:41
Quote Anchor link
>> Het gaat niet om het exacte idee, maar om de gedachte.

Volgens mij proberen vele mensen al maanden jouw van deze zin af te zetten. Hoe kun je gedachte hebben over een concept dat niet "het exacte concept" is maar zomaar een "hersenspinsel van ozzie"? Kom eerst met een exact reallife use-case en dan kunnen we daar onze mening over geven. Er is geen one-size-fits-all principe in OO, elke situatie heeft weer een andere gedachte erachter en een andere aanpak.

In dit geval: Als je config niet meer is dan een array, dan moet je nog eens goed gaan nadenken over wat config precies doet. En ja, daarin gebruik je ergens een array, maar nee, als je het goed hebt uitgewerkt gebruik je hier geen object voor, omdat die precies hetzelfde als een array zou doen.

PHP hulp

PHP hulp

29/12/2024 12:23:35

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/03/2014 20:31:24
Quote Anchor link
Thanks Dos. Misschien moet ik de data class abstract maken. En als ik dan bijv. een config class heb, dan laat ik die de Data class extenden. Dan heb ik wel een aparte Config class, alleen staan er dan geen methods in. Mocht het zo zijn dat ik in de toekomst toch extra methods nodig heb, dan kan ik die Config class uitbreiden en hoef ik niet te rommelen in de algemene Data class. Snap je wat ik bedoel?

Wouter J

Wouter J

09/03/2014 20:32:16
Quote Anchor link
En waarom zou je dan Data nooit mogen gaan gebruiken?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/03/2014 20:37:06
Quote Anchor link
>> En waarom zou je dan Data nooit mogen gaan gebruiken?

Dat is nu dus iets waar ik over zit te denken... in hoeverre is data niet gespecificeerd? Heb je ooit ongespecificeerde data? Het zou kunnen, en dan moet je 'm dus niet abstract maken.

Mijn 1e vraag is vooral of ik voor een specifieke toepassing een algemene class moet gebruiken, of dat ik een specifieke class moet maken (zonder methods) die de algemene class extend.

Reshad F

Reshad F

09/03/2014 23:40:08
Quote Anchor link
Quote:
Stel we hebben een algemene class Auto. Die kunnen we gewoon ergens voor gebruiken: $auto = new Auto(). Nu wil ik op een gegeven moment een Ford maken, maar die class is hetzelfde als de class Auto. Dus ik zou kunnen zeggen $ford = new Auto(). Ik zou ook een class Ford kunnen maken die ik de class Auto laat extenden en waar ik verder geen andere methods in plaats. Of misschien is het het handigst om de Auto class abstract te maken. Daar zat ik dus even over te denken. Maar laat anders maar zitten, ik verzin wel wat... thanks voor het meedenken in ieder geval.

Dit is niet eens een hele gekke gedachte Ozzie. alleen hoef je het hier niet abstract te maken. Wat je wel kan doen is een interface maken en deze implementeren in al die klasses. zo maak je gebruik van het programmeren naar een interface toe en niet naar een implementatie. ( Ook een OO principe )

OFTEWEL je kan een inversion of control ( IoC ) container gebruiken.

leesvoer:

http://www.bennorthrop.com/Essays/2008/program-to-interface-not-implementation.php

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/03/2014 23:47:12
Quote Anchor link
Reshad, thanks voor je reactie.

Ik kan de algemene Auto class een AutoInterface laten implementeren. Als ik dan een Ford class zou maken en die extend weer de Auto class, dan is ook in de Ford class de AutoInterface geimplementeerd.

Mijn vraag is dus (nog steeds). Moet ik voor een specifieke toepassing, de Ford, een aparte class maken die de Auto class extend? Of moet ik gewoon zeggen dat Ford een Auto class is?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// optie 1
$ford = new Auto();

// optie 2
class Ford extends Auto {

}

$ford = new Ford();

?>

Dit is natuurlijk een fictief voorbeeld, maar in de praktijk zou je bijvoorbeeld dit kunnen krijgen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// optie 1
$config = new DataContainer();

// optie 2
class Config extends DataContainer {

}

$config = new Config ();

?>

Wat is nu wijsheid?
Gewijzigd op 09/03/2014 23:47:49 door Ozzie PHP

Reshad F

Reshad F

10/03/2014 00:51:05
Quote Anchor link
Even op zn Nederlands makkelijk uitgelegd:

Je wilt niet een klasse die doet wat jij hem verteld hebt volgens een bepaalde implementatie. Je wilt een object waarvan het niet uitmaakt wie wat hoe of waar het is zolang hij bepaald gedrag overneemt.

Naar mijn mening is php niet echt een taal die polymorfisme goed tot zijn recht laat komen en de manier waarom je dit in Java of C# bijv. kan doen is veel beter dan kan je bijv doen

Code (php)
1
Auto ford = new Ford();

Auto is hierbij de interface en Ford is het object waaruit je dit wilt creëren

uitgebreid vb in java is:
http://www.sitepoint.com/quick-guide-to-polymorphism-in-java/

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
class Vehicle {

public function move()
    {

return 'ride a vehicle';
    }

}

class Ford extends Vehicle {

public function move()
    {

return 'ride a Ford';
    }

}

class Mercedes extends Vehicle {

public function move()
    {

return 'ride a mercedes!';
    }

}

$Ford = new Ford();
echo $Ford->move();
echo '<br>';
$Ford = new Mercedes();
echo $Ford->move();
?>

Dus in dit geval optie 2 denk ik. :) ( dit is dan ook echt je auto voorbeeld ) voor een config bestand weet ik niet of ik dit zou doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 00:54:41
Quote Anchor link
Thanks voor je voorbeeld.

>> ... voor een config bestand weet ik niet of ik dit zou doen.

Wat zou je beweegreden zijn om het NIET te doen?

Reshad F

Reshad F

10/03/2014 09:41:53
Quote Anchor link
Omdat een configuratie bestand gewoon een configuratie bestand is en geen auto, fiets, persoon of een echt object naar mijn mening dus zoals Wouter zegt meer dan een array teruggeven met alle waardes hoef je niet te doen.

dus gewoon heel simpel een bestand met config.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

Return array(

'foo' => 'bar',
    'a' => 'b'

);

?>

( dit doen veel grote frameworks ook en soms is het niet verkeerd om een beetje af te kijken )
Gewijzigd op 10/03/2014 09:42:41 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

10/03/2014 12:17:00
Quote Anchor link
Reshad, het geval met auto's moet je oplossen met het Strategy pattern, niet met inheritance.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 13:19:06
Quote Anchor link
Maar Wouter, in het algemeen...

We hebben een algemene class om data in vast te houden. Deze class kun je gebruiken voor diverse toepassingen. Bijv. om route objecten in op te slaan. Zou jij dan voor de route objecten gebruik maken van die algemene class, dus $route_collection = new DataCollection($routes), of zou jij een aparte RouteCollection class maken, die niks meer doet dan de algemene DataCollection extenden?

Wouter J

Wouter J

10/03/2014 13:30:18
Quote Anchor link
Ozzie, het gaat niet over het algemeen. Lees mijn reactie helemaal boven aan deze pagina nog maar eens...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 13:34:09
Quote Anchor link
Oké... dan laten we het algemeen varen.

Wat zou je in deze concrete situatie doen?

Dus, we hebben een algemene DataCollection class, waar we een aantal specifieke toepassingen voor hebben. We willen een route collection maken, een paths collection en een config collection. Gaan we nu zeggen $route_collection = new DataCollection($routes), of gaan we een aparte RouteCollection class maken, die niks meer doet dan de algemene DataCollection extenden? Idem voor de paths en config collection?

Wouter J

Wouter J

10/03/2014 15:42:51
Quote Anchor link
Een RouteCollection is meer dan een array, een RouteCollection kan ook matchen in zijn collection. Een RouteCollection heeft mogelijk ook methodes om alle routes in die collectie te prefixen. Al met al zou je in de RouteCollection praktisch elke method moeten overschrijven: Geen algemene DataCollection class dus.

Een PathsCollection, zoals al gezegd, naar mijn mening heeft een object die als array functioneert geen nut.

Een ConfigCollection, configuration moet je valideren, parsen, uitlezen en toepassen. Dit gaat veel verder dan een Collection alleen en dan ook weer: Op gegeven moment zul je gaan werken met een array van values, het heeft geen nut om dat om te zetten in een object.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 15:50:44
Quote Anchor link
>> Geen algemene DataCollection class dus.

Het hoeft toch ook niet een algemene data collection te zijn. Je gebruikt een algemene data class en kunt daarnaast extra methods toevoegen. In dat geval moet je dus een aparte RouteCollection class maken die de algemene data class extend.

>> Een PathsCollection, zoals al gezegd, naar mijn mening heeft een object die als array functioneert geen nut.

Op zich vind ik dat dan wel weer grappig, omdat jij ook classes bouwt om single key-value paren :)

Wouter J

Wouter J

10/03/2014 15:52:30
Quote Anchor link
>> In dat geval moet je dus een aparte RouteCollection class maken die de algemene data class extend.

En daar is naar mijn mening dus geen behoefte aan, aangezien je praktisch alle methods van die algemene data class moet overriden. Tevens zorgt het gebruik van een algemene class voor coupling tussen componenten van je library. Ik geloof in zo veel mogelijk losstaande componenten.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2014 15:53:35
Quote Anchor link
>> of gaan we een aparte RouteCollection class maken, die niks meer doet dan de algemene DataCollection extenden? Idem voor de paths en config collection?

Je moet oorzaak-gevolg omkeren. Het draait niet om het nu extenden van een class, maar om het voor later afdwingen van een interface. Dat kan dus inderdaad betekenen dat je begint met een lege class OzzieFrameworkException extends Exception. Of, om dichter bij je concrete voorbeeld te blijven, met een class DataCollection implements ArrayAccess.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 16:09:17
Quote Anchor link
>> Ik geloof in zo veel mogelijk losstaande componenten.

Dat lijkt dan in te gaan tegen het DRY principe. Als je classes kunt hergebruiken moet je dat toch juist doen? (Even afgezien van de vraag of het in dit specifieke geval wel of niet zinvol is.)

>> Je moet oorzaak-gevolg omkeren. Het draait niet om het nu extenden van een class, maar om het voor later afdwingen van een interface.

Hoi Ward :)

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Ik heb dus al een algemene data class. Behalve voor het opslaan van algemene data, kan ik deze class ook gebruiken voor meer specifieke toepassingen. Bijvoorbeeld voor het opslaan van paden.

Nu kan ik hier 2 wegen voor bewandelen.

De 1e en meest simpele:

$paths = new DataCollection();

De 2e:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

class Paths extends DataCollection {
  // deze class bevat geen methods
}

$paths = new Paths();

?>

Het verschil is dus dat ik in situatie 1 een algemeen, niet nader gespecificeerd object gebruik om data in op te slaan. In situatie 2 creëer ik een object dat specifiek is bedoeld voor de opslag van paden.

Beide objecten doen exact hetzelfde, maar in situatie 2 zeg je dus feitelijk: dit object is specifiek bedoeld voor de opslag van paden.

Het is een heel subtiel verschil, waarvan ik graag wil weten wat de voorkeur heeft.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/03/2014 16:25:47
Quote Anchor link
>> Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Ik heb dus al een algemene data class. Behalve voor het opslaan van algemene data, kan ik deze class ook gebruiken voor meer specifieke toepassingen. Bijvoorbeeld voor het opslaan van paden.

Dat is precies wat ik bedoel :-) Zodra je extends of implements inklopt, ben je al een paar ontwerpfasen verder. Kennelijk heb je in dat voortraject besloten dat er verschillende soorten DataCollection-objecten zullen ontstaan en dan is class Paths extends DataCollection de meest logische oplossing. Dat je daarmee in eerste instantie één lege klasse (Paths) of misschien zelfs twee lege klassen (Paths en DataCollection) krijgt, is voor nu niet eens zo spannend; het draait erom dat je voor later een bruikbare structuur hebt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2014 16:33:50
Quote Anchor link
Ah oké.. thanks :)

Ik wist dus niet of mijn aanpak de juiste was, en of de 1e optie $paths = new DataCollection niet de meest logische was. Als ik echter naderhand iets moet aanpassen, dan wordt dat lastig. Dus vandaar dat ik dacht dat het misschien beter is om een PathsCollection te maken die DataCollection extends. Ik ben blij dat je het met me eens bent :)

Als ik nu ergens een PathsCollection object wil afdwingen, moet ik dan een extra PathsCollectionInterface maken? Of moet ik typehinten op de DataCollectionInterface? (zie ook mijn andere topic hierover)

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.