[OOP] Leren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »
Aaron

Aaron

27/07/2009 10:24:00
Quote Anchor link
Hej,

Ik wil de overstap gaan maken! Ik wil OOP leren programmeren in PHP... Hoe pak ik dit het beste aan?

Mvg Aaron

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 01:54:38

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

27/07/2009 11:19:00

Jeroen G

Jeroen G

27/07/2009 14:19:00
Quote Anchor link
Ik heb het geleerd door met CodeIgniter PHP framework te beginnen..

http://codeigniter.com/

TJVB tvb

TJVB tvb

27/07/2009 14:37:00
Quote Anchor link
Ik zou geen framework aanraden dat nog met php4 werkt.

27/07/2009 14:38:00
Quote Anchor link
TJVB schreef op 27.07.2009 14:37:

Dat werken ze ongeveer allemaal nog.

TJVB tvb

TJVB tvb

27/07/2009 15:10:00
Quote Anchor link
Maar om iemand dat aan te raden om oop te leren is niet bepaalt handig.

Verder:
http://framework.zend.com/manual/en/requirements.html#requirements.version
http://www.symfony-project.org/installation
Wil je eens naar wat uitgebreide frameworks kijken dan zijn deze wel interessant.

En voor het begin zijn de tutorials gewoon belangrijk.

27/07/2009 16:17:00
Quote Anchor link
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen, die is geloof ik ook weer op codeignitor gebasseerd.

Jeroen G

Jeroen G

27/07/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Quote:

Codeigniter werkt met PHP5 en is PHP4 backward-compatible voor de meeste functies.

Ik zou sowieso eerst proberen te begrijpen hoe OOP werkt. Voor de daadwerkelijke implementatie heb ik veel geleerd van codeigniter.

Symphony is trouwens compleet anders dan Codeigniter. Symphony werkt vaak niet op shared-hosting omgevingen, Codeigniter doet dit wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen G

GaMer B

GaMer B

27/07/2009 16:28:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 27.07.2009 16:17:
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen, die is geloof ik ook weer op codeignitor gebasseerd.

Nee dat is Kohana PHP

27/07/2009 16:39:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 27.07.2009 16:28:

Nee dat is Kohana PHP

Owja, waar ook.. My bad.

TJVB tvb

TJVB tvb

27/07/2009 17:34:00
Quote Anchor link
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen

Symfony heb ik alleen wat over gelezen dus ken ik niet echt. ZF is zeer sterk OO, je moet wel weten wat je moet gebruiken (daarom is het een componenten framework) anders kan het wel heel log zijn.
Jeroen schreef op 27.07.2009 16:23:
Quote:

Codeigniter werkt met PHP5 en is PHP4 backward-compatible voor de meeste functies.

Ik zou sowieso eerst proberen te begrijpen hoe OOP werkt. Voor de daadwerkelijke implementatie heb ik veel geleerd van codeigniter./quote]

Alleen jammer dat de manier van OO dan gigantisch belemerd wordt aangezien PHP4 maar heel beperkt is. Daardoor kan het geen goed/mooi voorbeeld zijn.

Maar zorg eerst voor de basis kennen en kijk dan eens hoe ze het in de frameworks doen. Klakkeloos overnemen omdat ze het daar ook zo doen is niet goed. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de veschillende design patters dan zie je meteen wat leuke verschillen in aanpak met de redenen erbij.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.