OOP Membersysteem - Tips?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Sar

Sar

24/04/2009 10:58:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben druk bezig met OOP, van alles aan het lezen hierover, en aan het proberen.

Nu ben ik bezig met een membersysteem, maar aangezien ik niet zeker weet of ik nu wel goed OOP programmeer, wil ik jullie vragen om mijn begin eens te bekijken.

Ik hoop op tips en opmerkingen of dit goed OOP is of niet, graag ook waarom dit wel of niet zo is!

Greets,
Robin

ps. Ik heb nog niet op beveiligingen en dergelijke gelet, het gaat me er nu alleen om of dit goed OOP is of niet.

User Class:
Plaatscode: 136217

Werking Inloggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$user = new User;
$user->set_Data( "GEBRUIKERSNAAM", "PASSWORD" );
$user->Login();

Kijken of er al ingelogd is:
Code (php)
1
2
3
4
if( $user->get_IsLogged() == 1)
    echo "Ingelogd";
else
    echo "Niet!";

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 16:22:23

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

24/04/2009 11:07:00
Quote Anchor link
get_IsLogged() zou ik veranderen naar IsLogged, en dan in je method return true (of false) dan doe je dus dit.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
if($user->get_IsLogged())
    echo "Ingelogd";
else
    echo "Niet!";
?>

Winston Smith

Winston Smith

24/04/2009 11:07:00
Quote Anchor link
Je bent op de goeie weg volgens mij, maar het is nog niet helemaal "OOP". Zo hoort een functie checkLogin niet thuis in de klasse User. Dat is een beetje hetzelfde als een vliegtuigpassagier die zijn eigen paspoort moet controleren. Zelfde met set_Session (waarom trouwens hier wel een underscore en bij checkLogin niet?). En md5(sha1(md5($password))) heeft niet heel veel zin op zich.

Maar blijf op deze weg doorgaan, en uiteindelijk zal je wel gaan snappen wat nou precies het object-georiënteerde aan OOP inhoudt. :)

Iltar van der berg

iltar van der berg

24/04/2009 11:13:00
Quote Anchor link
Wat ik ook al zei op phpfreakz:

Dit is geen OOP, maar een verzameling functies.

http://wiki.phpfreakz.nl/Categorie:OOP

Als je echt OOP wilt gaan, zou je er eens een framework bij moeten pakken, denk Zend Framework of Symfony (er zijn er natuurlijk nog meer)

Jelmer -

Jelmer -

24/04/2009 12:14:00
Quote Anchor link
Ook nog wat lokaal leesvoer: Tutorial: Object georiënteerd denken

edit: even om het een compleet setje te maken, leuk voor later :)
PFZ | Forum | OOP Membersysteem - Tips?
WebmasterCity - Forum - [OOP] Membersysteem - Tips?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Pim Vernooij

Pim Vernooij

28/04/2009 22:59:00
Quote Anchor link
iltar van der berg schreef op 24.04.2009 11:13:
Als je echt OOP wilt gaan, zou je er eens een framework bij moeten pakken, denk Zend Framework of Symfony (er zijn er natuurlijk nog meer)
Maar als je OOP wilt leren heeft het wel degelijk nut om je zelf te verdiepen in plaats van meteen met frameworks aan de slag te gaan.

W W

W W

28/04/2009 23:04:00
Quote Anchor link
return md5( sha1( md5( $password )));

slaat nergens op. een md5 over een sha1 maakt de encryptie niet moeilijker ben ik bang. Als je het beter wilt maken zul je eens moeten googelen op salt 'n pepper.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.