[oop] naam voor class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/06/2014 22:56:29
Quote Anchor link
Hi guys,

Ik heb een vraag. Ik heb een factory class die een container aanmaakt. In die container komen de "basis"-services terecht. Nu heb ik een andere class die deze container met basis-services aanvult met services die specifiek betrekking hebben op de opgevraagde website.

Dus we hebben:
1) een container\factory class die een container object teruggeeft met de basis-services
2) een class die het bovengenoemde container object aanvult met services die specifiek betrekking hebben op de opgevraagde website

Voor deze 2e class zoek ik een goede naam. Ik dacht aan "container\complementer" (aanvuller) of misschien "container\setter" (insteller). Is dat wat? Of weet iemand hier wellicht een veel duidelijkere/betere naam?

Alvast bedankt voor het meedenken.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:50:47

Wouter J

Wouter J

11/06/2014 00:19:47
Quote Anchor link
Loader? ServiceProvider?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/06/2014 00:36:41
Quote Anchor link
Loader vind ik alvast een goede optie. Thanks Wouter.

Overige ideeën zijn nog welkom.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/06/2014 07:36:05
Quote Anchor link
In Java wordt dit een "service-provider loader" met de klassennaam ServiceLoader genoemd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.