OOP oefen opdrachten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Andy V

Andy V

22/10/2012 12:08:07
Quote Anchor link
het nadenken in objecten dat leer je net door te experimenteren er mee, of verwacht je van iemand met geen ervaring dat hij een heel gebruikers systeempje in elkaar gaat steken? nee, ik ook niet, maar het kan wel eenvoudig zoals ik hier al eerder zei, als dat veel te simpel is om een registreer/login systeem te maken als beginner oefening dan heeft een reken machientje maken ook niet veel nut want dat is even simpel.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:48:01

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/10/2012 13:45:10
Quote Anchor link
Misschien wat huiswerk opgeven voor mr Bham:

- Leg het verschil uit tussen een $this-> en een Self::
- wat is een abstract function?
- hoe kun je een functie overloaden?

Wouter J

Wouter J

22/10/2012 13:53:08
Quote Anchor link
Frank, ook dat heeft niet echt veel met OO gedachte te maken.

Andy, we zijn het voor 3/4 met elkaar eens. Alleen jij bent van mening dat je moet beginnen met scripten als je begint met OO. Ik ben van mening dat je met je eerste experimenten geen script mag aanraken, eerst maar eens leren denken! :)

Mr Beronne

Mr Beronne

22/10/2012 14:42:38
Quote Anchor link
@ Frank Nietbelangrijk

1:Als de class niet geinstantieerd wordt kun je geen gebruik van $this-> omdat $this-> naar de huidige object (class) verwijst. Met Self:: kun je de variabelen en functies binnenuit de class benaderen zonder dat de class is geinstantieerd.

2:Als het goed is, is een abstract functie een functie die je dwingt om die functie te gebruiken.

3:Ik weet niet zo goed of je met overloaden overriding methods bedoelt, ga ik wel van uit. dus als je 2 classes hebt met daarin de zelfde functies maar de ene functie moet wat anders doen dan de andere kan je er een if statement voor maken. Maar wil je hem niet overriding kun je in de else gebruike maken van parent class gevolgd met :: functienaam plus eventuele variablen dus vb: person::set_name($new_name);, maar je kan ook gelijk de functie van de parent gebruiken vb: parent::set_name($new_name);

Toevoeging op 22/10/2012 15:02:40:

Ik zal proberen de classe rekenen te herschrijven met een extend worteltrekken. Hierna zou ik dan wel een iets moeilijker voorbeeld willen te maken wat dan misschien iets meer met de OO gedachte heeft te maken. Maar weet niet of een gebruikers systeem direct gaat lukken.

Rick van Riel

Rick van Riel

22/10/2012 15:17:07
Quote Anchor link
Mr Bham,

Ik denk ook dat een gebruikers systeem te moeilijk is om mee te beginnen.
Ik ben zelf begonnen met een image class waarin ik images kan resizen en hier een aantal opties aan mee kan geven. Dit is vrij makkelijk te maken en je kunt hiervan redelijk veel leren over hoe je OOP kunt toepassen in je PHP script.

En als je ervoor kiest om in de plaats van meteen te gaan scripten eerst een aantal tutorials door te lezen kan ik je deze aanraden: http://net.tutsplus.com/tutorials/php/object-oriented-php-for-beginners/
Hier valt veel nuttige informatie uit te halen die je later kunt toepassen in eigen scripts.

Uit eigen ervaring raad ik je aan om eerst een aantal tutorials door te lezen om het basis principe te begrijpen en dan pas echt te beginnen met scripten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Wouter J

Wouter J

23/10/2012 00:03:16
Quote Anchor link
En ook meneer Bham heeft op een ander forum zijn heil gevonden: http://www.sitemasters.be/forum/16/40632/Object_geori%C3%ABnteerd/OOP_oefen_opdrachten Het lijkt me niet meer nodig hier verder na te denken, aangezien daar een geweldig goed idee is gegeven.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2012 01:14:08
Quote Anchor link
Wouter,

Je kan best even nadenken over OO maar net als met autorijden: ooit zul je ook wel achter het stuur moeten gaan zitten, de snelweg op en invoegen. Als je dat zonder instructeur doet de eerste keer kan het goed fout aflopen.
Persoonlijk denk ik dat als je iemand zo snel mogelijk OO wil laten denken en doen dat een gedegen cursus het enigste is dat gaat helpen. En anders is het toch door schade en schande wijs worden.

Mr Beronne

Mr Beronne

23/10/2012 12:06:48
Quote Anchor link
Ik heb de class_rekenen veranderd heb er een class worteltrekken bij gemaakt
met extends rekenen. (ik heb nog niet een if statment gebouwd in index.php om undefined errors te voorkomen) Maar ik denk dat ik iets fout doe.

In index.php post ik de values behalve die van wortel naar de class rekenen en dit doe
ik weer appart voor de class worteltrekken. IK dacht als ik een extend aanmaakt dat hij ook de
Methods en Properties erft van zijn parent. Maar nu heb ik in de class worteltrekken weer een getWortelValue en een showWortel functie.

Ik had ook eerst alle post gestuurd via de class rekenen, maar kon de waarde van wortel niet in de class worteltrekken krijgen en daarom heb ik het ook weer appart gedaan voor de class worteltrekken MAAR DENK DAT DIT NIET DE JUISTE AANPAK IS.

In de class worteltrekken kunt u onderaan een voorbeeld zien hoe ik dacht dat het moest. En in de functie setValues moet dan nog de waarde binnen komen van de post["wortel"]. IK had dit ook gedaan maar kreeg geen waarde uit de functie worteltrekken maar weet zo goed niet wat ik fout doe.

Index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>OOP oefenopdracht</title>
    <?php include_once("classes/class_rekenen.php"); ?>
</head>

<body>
<?php
$rekenmachine
= new Rekenen;
$bereken = $rekenmachine->setValues($_POST["waarde1"], $_POST["waarde2"], $_POST["operators"]);
$uitkomst = $rekenmachine->bereken();

$worteltrekken = new Worteltrekken;
$wortelvalue = $worteltrekken->getWortelValue($_POST["wortel"]);
$antWortel = $worteltrekken->showWortel();
?>

<h1>Class Rekenmachine</h1>
    <p><?= (isset($uitkomst)? "Antwoord: ".$uitkomst : "") ?></p>
    <p><?= (isset($antWortel)? "Uitkomst wortel: ".$antWortel : "") ?></p>
    <p></p>
    <hr />
    <form method="post" action="">
        <table border="0" cellspacing="0">
            <tr>
                <td>Inputfield</td>
                <td><input type="text" name="waarde1" /></td>
                <td><input type="text" name="waarde2" /></td>
            </tr>
            <tr>
                <td>Operators</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="+" />+</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value=":" />:</td>
            </tr>
            <tr>
                <td></td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="-" />-</td>
                <td><input type="radio" name="operators" value="x" />x</td>
            </tr>
            <tr>
                <td>Worteltrekken &radic;</td>
                <td><input type="text" name="wortel" /></td>
            </tr>            
            <tr>
                <td></td>
                <td><input type="submit" name="bereken" value="Bereken" /></td>
                <td><input type="reset" name="wis" value="Wis" /></td>
            </tr>                                                                          
        </table>
    </form>
</body>
</html>

Class
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
class Rekenen {

public $waarde1;
    public $waarde2;
    public $operator;
    public $wortel;

/*
    * $waarde 1: input waarde field 1
    * $waarde 2: input waarde field 2
    * $operator: +,-, x, :
    * $wortel: input waarde wortel
    */

public function setValues($waarde1, $waarde2, $operator){
        $this->waarde1 = $waarde1;
        $this->waarde2 = $waarde2;
        $this->operator = $operator;    
    }

public function bereken(){
        if($this->operator == "+"){
            $totaal = $this->waarde1 + $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == "-"){
            $totaal = $this->waarde1 - $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == ":"){
            $totaal = $this->waarde1 / $this->waarde2;
        }
elseif($this->operator == "x"){
            $totaal = $this->waarde1 * $this->waarde2;
        }

return $totaal;
    }
}

class Worteltrekken extends Rekenen {

public function getWortelValue($valueWortel){
         $this->wortel = $valueWortel;
    }

public function showWortel(){
        return sqrt($this->wortel);    
    }

}

// VOORBeeld hoe ik dacht de class worteltrekken te gebruiken
class Worteltrekken extends Rekenen {

public function getWortel(){
         return sqrt($this->wortel);
    }
}

?>
Gewijzigd op 23/10/2012 12:10:21 door Mr Beronne

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.