OOP opdrachten met antwoorden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick

patrick

20/10/2007 13:55:00
Quote Anchor link
Zijn er ook online opdrachten te vinden met antwoorden en onderbouwing waarom er is gekozen voor een bepaald Object opbouw?

Laatst kwam Boaz met een opdracht die hij op school had gekregen, werd me toen steeds een beetje duidelijker, maar het is toch nog flink oefenen en inzicht krijgen in de logica.

Zie dit voorbeeld opdracht van Boaz:

1.3. Beschouw de volgende eenvoudige versie van het spel Chuck-a-luck: Per ronde zet je een bedrag in op een geluksgetal van 1 tot 6 en vervolgens gooi je drie dobbelstenen. Als geen van de dobbelstenen dit geluksgetal aangeeft, dan ben je je inzet kwijt. In alle andere gevallen wordt uitbetaald afhankelijk van het aantal dobbelstenen dat het voorspelde aantal ogen weergeeft:

Overeenkomende dobbelstenen Uitbetaling
1 (een Single) 1:1
2 (een Double) 2:1
3 (een Triple) 10:1

Je begint met een saldo van 100. Als je alles hebt vergokt, dan kun je niet meer verder spelen.

De uitvoer zou je als volgt kunnen verzorgen:

ronde: 1
geluksgetal: 3
inzet: 5 worp: 3 5 3 saldo: 110
ronde: 2 geluksgetal: 3
inzet: 20
worp: 2 4 1 saldo: 90
ronde: 3
geluksgetal: 4
inzet: 10 worp: 4 4 4 saldo: 190
Maak in BlueJ drie klassen: Dobbelsteen, DobbelsteenTrio en ChuckALuckSpel. Bedenk zelf welke velden en methoden deze klassen nodig hebben. Implementeer de klassen en test het spel.
Opmerking: Probeer de klassen Dobbelsteen en DobbelsteenTrio zodanig te maken dat je ze ook in andere spelletjes kunt gebruiken.

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 20:49:48

Jelmer -

Jelmer -

20/10/2007 14:15:00
Quote Anchor link
Ik weet niet over vragen zijn. Antwoorden zijn er wel.

Maar je kan hier ook vragen en antwoorden. Er zijn hier wel een aantal mensen die het idee achter OOP vatten, en weten waarom ze iets op die ene manier doen.

Patrick

patrick

22/10/2007 12:21:00
Quote Anchor link
Ok dan schrijf ik hier wel wat vragen op het forum hopende hiermee wijzer te worden. Thnx.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

22/10/2007 12:56:00
Quote Anchor link
Precies, gewoon aan de gang gaan en dan zie je vanzelf waar je tegen aanloopt.

p.s. Ik heb die Chuck-a-luck opdracht ook moeten maken. Alleen in Java en niet in PHP

Patrick

patrick

22/10/2007 13:06:00
Quote Anchor link
@ Gerben, ben nu en topic begonnen over een kaartspel. Hoop dat ik met tips en ondersteuning van hier een heel eind moet komen het kaartspel als objecten in kaart te brengen. Denk dat het dan vanzelf stap voor stap wat duidelijker moet worden. Kost me wel moeite, maar ach je moet er wat voor over hebben.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.