[oop] waarom geen warning/notice?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 18:36:37
Quote Anchor link
Zie dit codevoorbeeld: http://3v4l.org/XcH5I

Waarom komt er geen melding als ik een statische functie op een niet-statische manier aanroep?

Als ik een array-key opvraag die niet bestaat, volgt er een notice dus error reporting staat aan.

Ik zou verwachten dat je een statische functie altijd statisch moet aanroepen??

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 09:59:43

Wouter J

Wouter J

03/07/2014 20:14:48
Quote Anchor link
Omdat PHP nou eenmaal zou werkt...

Iets uitgebreider, statische functies kun je in PHP als instance functies aanroepen, maar instance functies niet als statische functies.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 22:33:29
Quote Anchor link
Aha, oké... dat wist ik niet.

Dus om te voorkomen dat ik (per ongeluk) een statische class ga initialiseren, is dus de enige oplossing om een private constructor te maken?

Wouter J

Wouter J

03/07/2014 23:00:56
Quote Anchor link
Waarom zou je dat niet willen? Ga niet je hele applicatie dicht bouwen...

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." -Douglas Adams

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 23:29:22
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik maak dus bewust een statische class, met als bedoeling dat die altijd statisch wordt aangeroepen. En dan blijkt dat je 'm gewoon kunt instantiëren en vanuit de instance de statische functies kunt aanroepen. Dat vind ik maar vaag :(

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 00:55:52
Quote Anchor link
Statische klassen bestaan niet in PHP.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 01:00:30
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?

Thom nvt

Thom nvt

04/07/2014 10:30:35
Quote Anchor link
Wat Wouter bedoelt is dat PHP geen statische classes heeft op een manier zoals bijvoorbeeld in C#. Je kan in PHP een class niet markeren als 'static' maar members en methods wel. (zie: http://php.net/manual/en/language.oop5.static.php)

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 10:38:13
Quote Anchor link
>> Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?

Nee, dan heb je alsnog een normale class, maar dan met statische methods. Als PHP wel statische klassen had, dan had ie wel betere gesupport gehad voor bijv. het initializen van de statische klasse.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:17:09
Quote Anchor link
Ah oké... ik heb een autoloader die "statische" classes kan initialiseren :)

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 12:36:09
Quote Anchor link
Dan doet jouw autoloader veel meer dan loaden...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:37:51
Quote Anchor link
Yup... 't is een magische autoloader :D

(alleen mijn default autoloader doet dit overigens, de PSR varianten doen dit niet)

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 13:30:13
Quote Anchor link
Dan doe je echt iets goed verkeerd. In PHP heeft elke klasse maar 1 functie, je autoloader laad nu klassen in en initialiseerd klassen. Daarnaast bepaald hij dus ook nog het type klasse. Dat is veel te veel voor een autoloader.

Een autoloader hoort alleen te laden, meer niet. De rest is de verantwoordelijkheid van andere klassen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 13:37:43
Quote Anchor link
Is een keuze Wouter. Het is een handigheidje waardoor ik statische classes automatisch kan initialiseren, net zoals niet-statische classes automatisch worden geconstruct. Op het moment dat een class in gebruik wordt genomen, moet ie gebruiksklaar worden gemaakt. Anders kun je de class niet op een geldige manier gebruiken. Je zou het initialiseren dus kunnen zien als onderdeel van het laden.

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 14:12:31
Quote Anchor link
Wacht even, een statische klasse die gebruiksklaar gemaakt moet worden? Dat kan niet. Static betekend dat ze niet afhankelijk zijn van een instance of wat dan ook. In andere woorden: static klassen zijn altijd klaar voor uitvoeren. Static klassen zijn niet meer dan losse functies groeperen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 14:17:55
Quote Anchor link
En toch (hoewel het niet vaak zal voorkomen) kan er zich een situatie voordoen waarin je een statische class wilt initialiseren. Ik heb een statische class waarbij ik iets met de class constants moet doen, voordat je de class kunt gebruiken. Nu kan ik telkens als ik een method in die class aanroep controleren of die handeling al is uitgevoerd, of ik initialiseer de class eenmalig bij het inladen.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/07/2014 14:58:18
Quote Anchor link
Ozzie, dan is er nog een mogelijkheid: je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden. Dat is eigenlijk ook wat er gebeurt met configuratie-instellingen in php.ini.

Als je die "static" klasse abstract maakt, werken de static methoden overigens ook nog steeds. Dat lijkt me dan de elegantste work-around.
Gewijzigd op 04/07/2014 14:58:40 door Ward van der Put

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 15:05:44
Quote Anchor link
Ward, ik denk niet dat dat lukt.

Stel ik heb deze class:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class color {

const blue = 1;
  const red  = 2;

static private $reversed;

}

?>

De gedachtengang is dat ik in de statische $reversed property de constanten omgedraaid wil opslaan, dus zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
[reversed]
   1 => blue
   2 => red

Hiervoor gebruik ik de initialisatie method (in een abstracte parent class).

>> je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden.

Dat lijkt me niet mogelijk.

Wouter J

Wouter J

04/07/2014 15:43:16
Quote Anchor link
Ozzie, dan doe je zoiets de eerste keer dat je een method aanroept. Zoiets hoor je niet in een autoloader te regelen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 17:57:18
Quote Anchor link
Wouter, dat zou kunnen, maar dan moet ik telkens als ik een method aanroep een controle gaan uitvoeren. Da's ook niet echt chique toch? :-(

LEDfan nvt

LEDfan nvt

04/07/2014 18:12:21
Quote Anchor link
Het zorgt er wel voor dat overal waar je die statische classe gebruikt je afhankelijk bent van die specifieke autoloader....

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.