OOP while gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 16:40:00
Quote Anchor link
Ik kan net OOP en zou ik wel eens willen weten hoe ik bijvoorbeeld een ledenlijst in OOP gemaakt zou kunnen worden.

De reden waarom ik dit vraag, is omdat je een ledenlijst (of iets anders) met een WHILE toont (Via achterelkaar scripten), maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik dit in een class zou kunnen verwerken.

Dus die class zou dus alle leden moeten laten zien als je de CLASS aanroept.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 17:12:20

Jelmer -

Jelmer -

12/05/2007 17:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php foreach(User::fetchAll() as $user): ?>
<li>
    <h2><?=$user->firstName?> <?=$user->lastName?></h2>
    <span><?=$user->role?></span><a class="editLink" href="<?=$user->createEditLink()?>">[edit]</a>
    <p>
        <?=$user->about;?>
    </p>
</li>
<?php endforeach; ?>

Maar dat zou alleen het 'template' zijn. Waar het voor jouw wss interessant is is binnen User::fetchAll. Die doet je query, while-lus met fetch_assoc() en maakt voor iedere user een instantie van User aan.

Jep, het is inderdaad minder efficiënt dan een gewone while-lus (omdat je immers al die objecten aanmaakt) maar het ziet er wel hartstikke geil uit!

Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 17:12:00
Quote Anchor link
Klopt inderdaad, ik hoop dat dit ook werkt voor PHP4? Want op de server staat geen PHP5.

Ik ken het nog niet zolang OOP, maar het is gewoon erg leuk om te doen en te zien idd :P.

En ben nu bezig een Formule1 Manager spel te maken in OOP.

Ik lees net in de andere topic ([OOP]Wat is nu......) , dat je het stukje gegeven hebt alleen voor PHP5 werkt helaas.

Zou het anders op te lossen zijn voor PHP4, of zou ik dan echt "tijdelijk" hiervoor terug moeten gaan naar de gewone WHILE?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer

Jelmer -

Jelmer -

12/05/2007 17:42:00
Quote Anchor link
Ik weet zo niet of deze notatie: Class::method() werkt in PHP4. Als alternatief zou je een soort dummy-instantie kunnen maken, en daarvan method() aanroepen, of method() gewoon als functie definiëren. Dat werkt beiden sowieso in PHP4

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
    $instance
= new Class();
    foreach($instance->fetchAll() as $result) {
        echo $result->fullName();
    }

function
fetchAllUsers()
    {

mysqlenz...
        $result = array();
        while($row = mysql_fetch_assoc($sql...)) {
            $user = new User();
            $user->initializeWithData($row);
            $result[] = $user;
        }

return $user;
    }

foreach(fetchAllUsers() as $user){
?>

In dat stukje dat PHP5 only was geef ik een instantie van een klasse terug en gebruik ik die direct weer. Volgens mij werkt dat niet in PHP4. In PHP5 zou je dit namelijk kunnen doen waneer method() 'return $this' bevat. Wordt ook wel 'chaining' genoemd.
Code (php)
1
2
3
<?php
    $instance
->method()->method()->method()->method()->enz.
?>

Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Ok thnx, ik ga hier even mee aan de slag, als ik vragen heb hierover dan zal ik ze hier wel even stellen!

Echt top voor de snelle reactie, kan ik weer even verder.

Moderator edit::
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen.

Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig deAfbeelding knop om je tekst aan te passen.

Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 18:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je net gegeven hebt, als ik dit overneem zo dan krijg ik een aantal errors en die begint dan over:

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: User in /home/account009/domains/formule1-manager.eu/public_html/modules/algemeen/transfer/classes/show_coureurs_class.php on line 13

En de: $user->initializeWithData($row) (waar komt de initializeWithData() weg?)

Ik heb het nu aangepast eerst om de Coureurs uit de database te halen, zonder succes, code is:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?PHP
/////////////// CLASS OM DIVERSE TE TONEN
class show_divers { // Show diverse uit de database (coureurs, banden, chassis, motor, pitbabe)
    var $soort;
    var
$team;
    var
$coureur;

function
show_coureurs()
    {

$cl_sql_001    =    mysql_query("SELECT * FROM drivers") or die(mysql_error());
        $result     = array();
        while($row     = mysql_fetch_assoc($cl_sql_001)) {
            $driver    = new driver();
            $driver->initializeWithData($row);
            $result[] = $driver;
        }

return $driver;
    }    

}
/////////////// EINDE CLASS OM DIVERSE TE TONEN
?>

Jan geen

Jan geen

12/05/2007 19:43:00
Quote Anchor link
hoe ziet die initializeWithData() er precies uit?

Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 19:59:00
Quote Anchor link
Dat is hem nu juist. hij heef tmij dit voorbeeldje gegeven zonder die functions erbij :S

Offtopic: Mijn excuses voor het "bumpen", had er nog niet eerder van gehoord. :P Ik zal het in de gaten houden

Jan geen

Jan geen

12/05/2007 23:29:00
Quote Anchor link
Misschien kan ie dan ook nog even de functie erbij zetten, zou wel handig zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen

Jelmer -

Jelmer -

13/05/2007 10:14:00
Quote Anchor link
Dat zou dan een klasse User zijn, met al zijn eigenschappen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    class User {
        public $id;
        public $firstName;
        public $lastName;

public function initializeWithResult($result)
        {

/* Op deze manier kan je je eigen tabelnamen aanhouden,
             * en zijn ze niet direct verbonden aan de namen van je
             * properties van je klasse.
             */

$this->id = $result['user_id'];
            $this->firstName = $result['user_first_name'];
            $this->lastName = $result['user_last_name'];
        }

public function fullName()
        {

return $this->firstName . ' ' . $this->lastName;
        }
    }

?>

Jan geen

Jan geen

13/05/2007 10:28:00
Quote Anchor link
dus dan word je klasse een soort afspiegeling van je database, met als instantievariabelen de kolommen van je database?

Jelmer -

Jelmer -

13/05/2007 10:32:00
Quote Anchor link
Jep. En als je het verder uitwerkt, kan je het zelfs zo maken dat je zo goed als geen queries meer hoeft te maken. Dan praat je eigenlijk alleen nog maar met een stel objecten, en dan doen de objecten de afhandeling met de database wel. En dan kom je bij het ActiveRecord pattern.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.