op datum sorteren
edwin
22/11/2005 15:58:00hallo,
ik ben bezig met een website te maken. nu wil ik graag berichtjes in van deze week, vorige week, 2 weken terug, 3 weken terug scheiden. dus berichtjes van deze week moeten onder de hyperlink en uit de database gehaald worden van deze week. etc. zelf heb ik verschillende dingen geprobeerd maar geen resultaat. het waren ook slordige scripts. hopelijk kan een van jullie me helpen.
vast bedankt
edwin
ik ben bezig met een website te maken. nu wil ik graag berichtjes in van deze week, vorige week, 2 weken terug, 3 weken terug scheiden. dus berichtjes van deze week moeten onder de hyperlink en uit de database gehaald worden van deze week. etc. zelf heb ik verschillende dingen geprobeerd maar geen resultaat. het waren ook slordige scripts. hopelijk kan een van jullie me helpen.
vast bedankt
edwin
PHP hulp
22/12/2024 17:20:26Robert Deiman
22/11/2005 17:07:00Je kan met PHP een datum samenstellen, en eventueel ook een datum+zoveel dagen (of - mag uiteraard ook), daarmee kan je dan werken en uitzoeken van wanneer de berichten zijn en in welke groep ze moeten.
Zoek ff in deze richting:
Zoek ff in deze richting:
Jan Koehoorn
22/11/2005 17:22:00Gebruik de datumfunkties van MySQL :-)
SELECT
bericht,
DATE_FORMAT(datum, '%Y-%w') AS weeknummer
FROM berichten
ORDER BY datum
SELECT
bericht,
FROM berichten
ORDER BY datum
Robert Deiman
22/11/2005 17:26:00Jan:
Gebruik de datumfunkties van MySQL :-)
SELECT
bericht,
FROM berichten
ORDER BY datum
SELECT
bericht,
FROM berichten
ORDER BY datum
Vergeet niet om de datum dan DESC te sorteren, want het was de bedoeling dat je op de berichten van deze week kwam, en dan een pagina had voor vorige week, 2 weken terug etc..
Is wel een goed oplossing Jan ;)