Opdringerig Windows 10
Bericht op nu.nl
Ik ben erg tevreden met windows 7, dus eigenlijk heb ik geen zin om te updaten, vooral omdat nieuwe versies van windows de eerste maanden nogal buggy zijn. Ook vind ik de layout met tegels gewoonweg lelijk en irriterend.
Wat gaan jullie doen?
Met wat simpele instellingen blijft alles gewoon oud en vertrouwd. Ik zou de overstap gewoon doen. Bij voorkeur en als het gratis kan, een herinstallatie. En anders een upgrade overwegen.
Gewijzigd op 01/06/2015 13:13:03 door - Ariën -
Windows 8 kent tegels en geen start menu, Windows 10 kent gewoon weer het startmenu en alles wat je gewent was met Windows 7.
Zo te zien windows 10
Gratis en aangeraden door microsoft... Ik weet het niet
Toevoeging op 01/06/2015 10:28:24:
Windows 7 werkt prima bij mij, en ik ben er verder tevreden over. Het is altijd maar afwachten of een opvolger ook zo goed is. En ik houd er niet van om weer te 'wennen' aan een nieuw systeem. Waarom overstappen als de oude nog goed werkt?
Aan de andere kant wil ik ook niet dat bijvoorbeeld sommige nieuwe software niet werkt op W7. Eigenlijk ben je dus wel verplicht om over te stappen.
Ps. Waar is windows 9? heb ik die gemist?
Ik raad het aan om te doen, Windows 10 is een mix van het Windows 7 gebruiksgemak en de Windows 8 features. Veel beter kun je het nu niet krijgen :)
Offtopic:
Na Windows 8 komt Windows 10, 9 wordt overgeslagen. Hoewel Microsoft niet heeft verteld waarom is dit waarschijnlijk omdat er veel programma's waren die een check hadden in de trant van if (substr(OS_VERSION, 0, 1) === '9') ... doe iets bijzonders voor Windows 95 en 98, wat natuurlijk niet goed uitpakt voor Windows 9.
Gewijzigd op 01/06/2015 10:35:20 door Wouter J
Ik heb zelf ook Windows 7 en dat werkt prima. Wordt volgens mij ook ondersteund tot 2020?
Hoe zit het met kosten voor Windows 10? Ik heb gehoord dat de upgrade het eerste jaar gratis is, maar dat je daarna gewoon moet betalen? Waarbij het de vraag is of dat een eenmalig bedrag is of een abonnement. Kortom, veel te weinig informatie om überhaupt een keuze te kunnen maken.
Maar vooralsnog zou ik graag weten hoe ik die melding in m'n system tray kan verwijderen. Iemand?
--- UPDATE ---
Voor iedereen die de melding over Windows 10 wil verwijderen, ga naar je configuratiepaneel (control panel) en kies voor software verwijderen. Kies ervoor om de Windows update met kenmerk KB3035583 te verwijderen en start de computer opnieuw op. Daarna is de melding weg.
Gewijzigd op 01/06/2015 11:14:54 door Ozzie PHP
Als ik update, ben ik dan alle gegevens en bestanden kwijt?
PHP Maarten op 01/06/2015 13:11:07:
Als ik update, ben ik dan alle gegevens en bestanden kwijt?
Uiteraard niet, dat zou anders dan heel lullig zijn. Maar alsnog ben je wel zelf verantwoordelijk om een backup achter de hand te hebben.
Ik zou er wel mee uitkijken. Het kan zomaar zijn dat je een schone installatie krijgt en dat je al je programma's kwijt bent.
Weet iemand iets meer over het betalen? Is de upgrade volledig gratis, of ga je na een jaar alsnog moeten betalen?
Ik ben bijvoorbeeld ook pas overgestapt van Windows 7 toen Windows 8.1 uitkwam, niet al bij Windows 8.0.
Sinds Windows 3.0 (begin jaren negentig) heb ik té vaak meegemaakt dat ik na een update tegen bugs aanliep die steevast in het eerste Service Pack waren verholpen. Incompatibele hardware heeft Microsoft inmiddels achter onder controle, maar incompatibele software blijft een probleem.
Je bestanden ben je niet kwijt, je kunt ze alleen niet meer openen. En dat schiet ook niet op. :(
Ik heb nu office 2010 waar ik erg tevreden over ben, upgraden hoeft van mij niet.
En hoe maak ik een juiste backup voor de zekerheid. Is een herstelpunt aanmaken genoeg, of verdwijnt dat punt dan samen met windows 7
Aangezien het een Microsoft product is, kan ik me voorstellen dat het gewoon goed blijft werken. Echter, voor je eventuele code-editor(s) en grafische software is dat maar de vraag. Die zijn mogelijk nog niet compatibel.
>> En hoe maak ik een juiste backup voor de zekerheid. Is een herstelpunt aanmaken genoeg, of verdwijnt dat punt dan samen met windows 7
Als je de "gok" wilt wagen, zou ik zeker zorgen dat je een back-up hebt in de vorm van een image. Een herstelpunt is daar niet voor bedoeld.
dank je. net een nieuwe externe schijf gekocht, gelijk uitprobereb
Quote:
Aangezien het een Microsoft product is, kan ik me voorstellen dat het gewoon goed blijft werken. Echter, voor je eventuele code-editor(s) en grafische software is dat maar de vraag. Die zijn mogelijk nog niet compatibel.
Ik heb de tech preview van windows 10 een tijdje gehad. En elk programma wat ik in win7 had, deed het daar ook op. Op wat enkele games na.
Randy Flujowa op 01/06/2015 15:17:39:
Op wat enkele games na.
En dit is juist een reden om te wachten.
Als al een enkele game er last van heeft, dan bestaat er ook een kans dat er een programma is die niet lekker werkt...
Zoals Ward al aangeeft, even wachten lijkt slimmer.
Aan de andere kant, vind ik dat microsoft enorm veel haast heeft met het uitrollen van Win10....
Op tweakers zie je al reacties verschijnen: "zo kan microsoft incalculeren hoeveel data het ze kost"... even serieus... Microsoft weet het al lang.... ga maar eens na hoeveel licenties er over de toonbank heen gaan + de illegale downloaders...
Deze cijfers zijn al jaren bekend...althans, de aannames.
Wat mij verbaast is dat er een e-mailadres moet worden opgegeven zover ik uit alle reacties heb mogen opmaken ( heb de melding zelf niet gezien ).
Microsoft weet al op wat voor systeem je zit (office is ook moederbord gebonden).. nu nog een emailadres koppelen... en BAM 2 vliegen in 1 klap... weg privacy... of evil microsoft...........?
Zelfs Apple en Google zijn niet zo agressief...
Ik vind het inderdaad ook maar een raar iets. Vanwaar ineens die haast? En dat pusherige hou ik helemaal niet van. Je kunt de melding niet eens wegklikken ... vrij belachelijk als je het mij vraagt. Nee, hier scoren ze in mijn optiek geen punten mee. Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat het gaat kosten. Daar heeft niemand het hier over. Ik heb gehoord dat je voor deze "gratis" upgrade na een jaar moet gaan betalen. Dus tja ... hoe gratis is het eigenlijk?
If you are not paying for the product, you are the product.
Wat bedoel je hiermee Ward? Als ik upgrade naar Windows 10 dan betaal ik daarna niks meer? Ook niet na een jaar, en ook geen abonnement?
Dat niet elke editie van Windows 10 daarna nog onbeperkt gratis is, is logisch. Met de beperkte duur verhogen ze het upgrade-tempo (de achilleshiel van oude Windows-software) en behouden ze een vaste voet in de Server- en Enterprise-edities.
Ik heb slechts één bedenking. Liefst zou ik wachten op een update: hetzij Service Pack 1, hetzij Windows 10.1. Vooral dáár heeft Microsoft namelijk geen heel goede track record. Het enige dilemma is dan dus nog: wil je daarop wachten, zelfs als dat je 100 tot 150 euro zou kunnen kosten?
1. Voor wanneer zou je dan moeten upgraden om de gratis versie te verkrijgen?
2. Je moet toch een registratie-key hebben? Is dat je huidige key? Of krijg je een nieuwe?
Ze willen de interface gelijk trekken met de mobiele versie, xbox en Windows.
Wat ik zelf hier niet van begrijp is hoe hun verdienst model eruit gaat zien. Je upgrade naar Windows 10 en de licentie blijft geldig. Ook geen maandelijkse kosten (behalve op software zoals office) en dat zou dus betekenen dat zelfs bedrijven lege bakken gaan kopen zonder Windows omdat ze al een geldige licentie hebben.
Dus op gegeven moment houd de verkoop op. Dus ik zie het wel hoe de mensen nog wel gepakt gaan worden.
Hoewel ik een geldige OEM licentie heb zal ik niet eens de tijd nemen om te gaan upgraden aangezien ik ben overgestapt op Linux en het bevalt mij prima. Geen last van virussen of spyware, kan doen en laten wat ik wil en word ook niet gepushed om naar de volgende major versie te upgraden als ik dat niet wil. Bevalt mijn desktop niet? Installeer ik toch gewoon een ander. Ik kan doen en laten wat ik wil.