Opdringerig Windows 10
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Ja, maar dat is weer een geheel andere discussie die nu niet aan de orde is ;-)
>> Ze gaan ook geen maandelijkse kosten in rekening brengen, etc..
Kun je deze informatie staven? Heb je een bron? Wat ik overigens niet snap ... wordt mijn huidige licentienummer dan ook het licentienummer voor Windows 10? Want ik kan nu wel leuk upgraden, maar als ik dan een keer een herinstallatie wil doen en m'n licentiecode werkt niet, dan heb ik een probleem.
Laat mij maar overgaan van windows 8.1 naar 10 . No problem!
Windows heeft altijd om en om een slechte en een goede versie uitgebracht...
Windows 7 was oké, Windows 8 waardeloos dus dan moet het nu weer kunnen :-)
Gewijzigd op 02/06/2015 10:52:54 door Frank Nietbelangrijk
Voor de mensen die twijfelen en niet na een jaar de kosten willen betalen.
Gewijzigd op 02/06/2015 13:42:07 door Randy vsf
>> Je kan ook windows 10 activeren op je windows account, en gewoon windows 7 blijven gebruiken, totdat je wilt overstappen om welke reden dan ook.
Kun je eens uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat? Op welke manier en wanneer moet je activeren? En blijft mijn licentie dan gewoon geldig voor mijn huidige installatie?
(Voor wanneer moet je dit eigenlijk doen?)
Woeff Woeff.
Gewijzigd op 02/06/2015 16:12:04 door Paco de Wulp
http://www.marqit.nl/newsitem/18846
Ik vraag me echt af of er ergens een addertje onder het gras zit. Zomaar een gratis Windows? Wat zou er bedoeld worden met "gedurende de hele ondersteunde levenscyclus van het apparaat"? Als je computer kapot gaat en je koopt een nieuwe, werkt je licentie dan niet meer?
Hier nog wat meer informatie: Quote:
Consumenten krijgen vanaf 29 juli 2015 een jaar de tijd om gratis te updaten. Zodra een Windows-device geüpdatet is, zorgt de softwareleverancier voor gratis updates gedurende de hele ondersteunde levenscyclus van het apparaat.
Ik vraag me echt af of er ergens een addertje onder het gras zit. Zomaar een gratis Windows? Wat zou er bedoeld worden met "gedurende de hele ondersteunde levenscyclus van het apparaat"? Als je computer kapot gaat en je koopt een nieuwe, werkt je licentie dan niet meer?
Dat gevoel heb ik ook. Daarom ben ik aan het googlen gegaan, maar ik kan geen addertjes vinden. Maar het blijft micorsoft
Mensen zeuren over de Startknop in Windows 8, plaatst Microsoft hem terug, beginnen mensen te zeuren over het Startmenu dat zogenaamd ontbreekt. Het Startmenu is helemaal nooit weggeweest. Het enige verschil is dat het niet meer linksonder in beeld kwam, maar schermvullend in de vorm van tegels. Ik vond het een super uitvinding en vind het nog steeds prima werken.
Nu komt Microsoft met een actie om het eerste jaar gratis te upgraden vanaf Windows 7 of 8(.1) om de zeurende mensen alsnog over te halen, is het weer niet goed omdat ze zogenaamd teveel pushen.
Waarom kunnen mensen niet gewoon tevreden zijn met wat te krijgen? Windows 10 wordt op meerdere fronten beter dan zijn voorgangers, met onder andere betere beveiliging en de gemakken van zowel Windows 7 en Windows 8(.1).
Ik vind het nogal flauw dat mensen al bij voorbaat zeggen dat ze niet overstappen of direct tools installeren voor een oud Startmenu. Probeer eerst eens de Technical Preview uit in een VM voordat je je oordeel al klaar hebt. Microsoft doet z'n best. :-)
Dus een nieuwe aangevraagd, maar als ik gratis van 7 naar 10 kan: dan wacht ik wel 3 weken.
Ik vind het nogal meevallen dat "mensen altijd iets te zeuren moeten hebben" over Microsoft. Als ik versie 10 gratis kan krijgen ... super!!! Maar tegelijkertijd ben ik ook wel sceptisch ... want is het inderdaad volledig gratis? Ga ik niet ineens na een jaar alsnog hoeven te betalen?
>> ... maar schermvullend in de vorm van tegels. Ik vond het een super uitvinding ...
Precies, en dat is dus een persoonlijke mening. Er zijn ook een hoop mensen die dat niet fijn vinden. Dei mensen spreken zich daarover uit, maar dat is wat anders dan zeuren.
Ik hoop dat iemand nog even kan uitleggen hoe het nu precies zit. Hoe krijg je die gratis versie? Ik wil 'm niet automatisch downloaden/installeren, maar dat activeren (waar Randy het hierboven over heeft) klinkt wel interessant, dan kan ik zelf overstappen op het moment dat het MIJ uitkomt. Tenminste, zo begrijp ik het. Maar hoe gaat dat in z'n werk?
Die kun je hier gratis* bestellen door je ervoor aan te melden:
http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-upgrade
Microsoft:
*Informatie over Windows-aanbiedingen
Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis upgrade voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1 (inclusief apparaten die je al hebt). Wij streven ernaar dat de meeste van deze apparaten in aanmerking komen, maar er gelden bepaalde hardware/software-vereisten en de beschikbaarheid van functies kan per apparaat verschillen. De beschikbaarheid van de Windows 10 upgrade voor Windows Phone 8.1-apparaten varieert per hardwareleverancier of telecomprovider. Apparaten moeten op internet zijn aangesloten en Windows Update moet zijn geactiveerd. Er gelden mogelijk ISP-tarieven. Windows 7 SP1 en Windows 8.1 Update zijn vereist. Enkele versies zijn uitgesloten: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Klanten met Active Software Assurance in volumelicenties kunnen profiteren van zakelijke upgrade-aanbiedingen die buiten de normale upgrade naar Windows 10 vallen. Bezoek de website van de fabrikant of de Windows-pagina met Specificaties voor informatie over compatibiliteit en andere belangrijke informatie over de installatie.
Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis upgrade voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1 (inclusief apparaten die je al hebt). Wij streven ernaar dat de meeste van deze apparaten in aanmerking komen, maar er gelden bepaalde hardware/software-vereisten en de beschikbaarheid van functies kan per apparaat verschillen. De beschikbaarheid van de Windows 10 upgrade voor Windows Phone 8.1-apparaten varieert per hardwareleverancier of telecomprovider. Apparaten moeten op internet zijn aangesloten en Windows Update moet zijn geactiveerd. Er gelden mogelijk ISP-tarieven. Windows 7 SP1 en Windows 8.1 Update zijn vereist. Enkele versies zijn uitgesloten: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Klanten met Active Software Assurance in volumelicenties kunnen profiteren van zakelijke upgrade-aanbiedingen die buiten de normale upgrade naar Windows 10 vallen. Bezoek de website van de fabrikant of de Windows-pagina met Specificaties voor informatie over compatibiliteit en andere belangrijke informatie over de installatie.
Ward, dit klinkt echter nog steeds als een upgrade. Wat ik dus zou willen is dat ik me nu op de een of andere manier registreer, maar dat ik niet straks automatisch verplicht wordt om op enig moment die upgrade te downloaden en installeren. Sterker nog, op het moment dat ik overstap, wil ik niet eens een upgrade uitvoeren, maar een verse, schone Windows 10 installatie uitvoeren. Hoe ik het nu lees, lijkt dat dus niet te kunnen en gaat het enkel om een upgrade. Dit zou inhouden dat als na een jaar je computer vastloopt, je dus geen Windows 10 meer kunt (her)installeren. De gratis upgrade periode is dan namelijk verlopen.
Ik heb de gok gewaagd en me aangemeld. Volgens windows kan ik de upgrade/herinstallatie/hoejehetookwilnoemen uitvoeren wanneer ik dit zelf wil, dus maak ik voor die tijd even een image van mijn harde schijf
Ik zie helaas toch nog wat haken en ogen. Ik citeer uit het artikel:
Quote:
Wat betreft de gevolgen van het aanpassen van de hardware voor de licentie zal Microsoft hier later meer informatie over geven. Hetzelfde geldt voor het uitvoeren van de schone installatie. Zo is het niet helemaal duidelijk of een gebruiker eerst bijvoorbeeld Windows 7 of 8.1 moet installeren voordat de installatie van Windows 10 mogelijk is, hoewel Microsoft in dit topic deze volgorde wel bevestigt.
Hoe ik het nu lees is de gratis versie apparaat-gebonden. Nieuwe computer? dan werkt ie dus niet meer. Het is dus niet een gratis versie die je onbepekrt kunt gebruiken. In principe kun je 'm (zover ik het nu begrijp) alleen op je eigen machine gebruiken. Zet je een ander component erbij, of vervang je je computer, dan ga je nat.
Dat lijkt me inderdaad heel aannemelijk. Dit beleid heeft Microsoft namelijk al decennia: een upgrade was altijd goedkoper dan de volledige versie. Nu is die upgrade gratis, maar veel verschil is er verder niet.
Bij een besturingssysteem kun je nu eenmaal niet het licentiemodel van Adobe en dergelijke gebruiken: activeren op de ene pc is tegelijk deactiveren op de andere.
Vroeger deed ik dat zelfs nog met hardwaresleutels. Moest je een dongle in een parallelle poort schroeven voordat je QuarkXPress kon starten. :(
De meeste van jullie zijn computer-experts, en nog is het niet helemaal duidelijk hoe het zit.
Hoe moeten 'normale' mensen de juiste beslissing weten te maken?