open dir structuur?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »
Bassos

Bassos

24/10/2006 14:22:00
Quote Anchor link
Als ik in de adresbalk het adres van mijn website invul met een map daarachter zoiets als:

http://www.website.nl/map/

Dan kom ik in de desbetreffende map terecht. En bij andere website's kom ik wel eens tegen dat je daar niet in kan komen. Is dat een instelling van de webserver of kan ik dat met een of ander script blokkeren??

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:52:34

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/10/2006 14:28:00
Quote Anchor link
directory listing van apache kun je aan of uit zetten. Asl je nix ziet of een erro krijgt dan staat het uit

- SanThe -

- SanThe -

24/10/2006 14:29:00
Quote Anchor link
Dat kan met .htaccess maar het kan ook heel simpel door in die dir een 'lege' index.html te zetten. (of met een automatische doorlink erin). Zie bijvoorbeeld hier

Joren de Wit

Joren de Wit

24/10/2006 14:30:00
Quote Anchor link
Geef je directory chmod 751 en directory listing is niet meer mogelijk.

Bassos

Bassos

24/10/2006 15:19:00
Quote Anchor link
@SanThe; Dat van die index erin zetten is wel slim bedacht. En werkt denk ik ook wel simpel.

@Klaasjan Boven; Ik kan zelf de instellingen niet veranderen op de server. Ik heb mijn website ondergebracht bij Internethost.nl. Misschien kan ik het daar eens vragen.

@Blanche; Van chmodden heb ik niet zoveel verstand. Dus daar begin ik niet aan.

Joren de Wit

Joren de Wit

24/10/2006 15:24:00
Quote Anchor link
Bassos schreef op 24.10.2006 15:19:
@Blanche; Van chmodden heb ik niet zoveel verstand. Dus daar begin ik niet aan.
Misschien toch eens verstandig om je daar dan een klein beetje in te verdiepen, zo moeilijk is het niet en ik weet zeker dat je het na 15 minuten al begrijpt.

Het is niets meer dan de rechten op een bepaalde map instellen, iets dat je heel eenvoudig met je ftp client of zelfs php kunt doen. ;)

Bassos

Bassos

24/10/2006 16:02:00
Quote Anchor link
Is dat dan ook mogelijk met Dreamweaver. Want die gebruik onderandere is als ftp proggie...

Joren de Wit

Joren de Wit

24/10/2006 16:04:00
Quote Anchor link
Nope, dat dan net weer niet. Maar je kunt natuurlijk wel een php scriptje uitvoeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(chmod('pad/naar/de/map', 0751))
{

echo 'Map succesvol gechmod';
}

else
{
    echo 'Niet gelukt';
}

?>

ps. Maar je kunt natuurlijk ook even een FTP client installeren. Komt toch altijd wel van pas. (Een voorbeeld is WS_FTP)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

PHP Newbie

PHP Newbie

24/10/2006 16:19:00
Quote Anchor link
htaccess bestandje in je root met daarin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Options -Indexes

et voila

Bassos

Bassos

26/10/2006 15:58:00
Quote Anchor link
Klint simpel... hoe maak ik een .htaccess bestandje?? In kladblok, maar verder?? hoe sla ik het op? En komt er niet meer in te staan dan die 2 woorden?

Winston Smith

Winston Smith

26/10/2006 16:09:00
Quote Anchor link
htaccess maak je aan door kladblok te openen, die 2 woorden te typen en het op te slaan als .htaccess en als type alle bestanden. Dat laatste is belangrijk!

Vervolgens upload je dat bestand naar de server, in de map waar ook je index.php staat en het zou moeten werken. Simpel toch :)

Bassos

Bassos

26/10/2006 19:04:00
Quote Anchor link
Dankje het werkt perfect nu...

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

26/10/2006 19:07:00
Quote Anchor link
Dreamweaver kan volgens mij wel chmodden

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.