Open graph: 2e Facebook image lukt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 19:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Op Internet-forums al heel wat gezocht naar een oplossing voor onderstaand probleem, maar niets gevonden wat mij verder helpt. Wie helpt mij uit de brand ?

Sinds enige tijd gebruik ik Open Graph coding, zodat mensen de beginpagina van mijn website in (o.a.) Facebook kunnen delen.

Wat mij echter niet lukt is het delen van nog een tweede pagina van mijn site. Wanneer bij de tweede pagina op de share-button voor Facebook wordt geklikt, verschijnt het image, titel en naam van mijn beginpagina (en dus niet datgene wat in de open graph coding van de tweede pagina staat). Als vervolgens in Facebook op deze verkeerde image/foto wordt geklikt wordt wel doorgelinkt naar de goede (tweede) pagina.

Als ik met de 'Sharing Debugger' van Facebook deze tweede pagina 'scrape', krijg ik als foutmelding "The 'og:image' property should be explicitly provided, even if a value can be inferred from other tags". De 'og:image' bestaat echter wel ! Hoewel het volgens mij niet aan de open graph coding die ik gebruikt heb ligt, zet ik deze er voor de volledigheid toch bij. De coding voor de (wel werkende) beginpagina is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Menselijke Economie" />
<
meta property="og:description"        content="De sameleving is te ver is doorgeschoten in de jacht op geld, bezit en macht. Een kijkje achter de schermen. Én hoe kan het anders. " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/facebook-image.jpg" />
?>

De coding voor de (niet werkende) tweede pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Een introductie" />
<
meta property="og:description"        content="Deze video toont een onthutsend beeld " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/second-image.jpg" />
?>

Met vriendelijke groeten,
Richard.
Gewijzigd op 29/12/2017 20:08:13 door Richard Peelen

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 08:25:21

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 20:48:52
Quote Anchor link
Als ik de url van je tweede image in de browser opvraag, wordt er niets gevonden. Bij de eerste wél.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:08:28
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk, maar dat is helaas niet de oplossing van het probleem. Ik had precies die image-naam 'voor de duidelijkheid' in mijn vraagstelling verandert naar een wat begrijpelijker naam. In werkelijkheid stond er:

Code (php)
1
2
3
<?php
<meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/mediaBetrouwbaar2.jpg" />
?>

Achteraf bezien had ik beter deze werkelijke naam kunnen laten staan. Mijn 'verduidelijking' heeft juist gezorgd voor extra verwarring. Sorry.
Gewijzigd op 29/12/2017 21:23:02 door Richard Peelen

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:22:45
Quote Anchor link
Ergens in de og specificatie staat volgens mij dat je image minimale dimensies moet hebben. Ik meen (uit mijn hoofd, niet gecheckt) dat het 200x200 moet zijn.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:30:20
Quote Anchor link
Ook als ik op die plek de image-naam van de eeste pagina zet (facebook-image.jpg), die daar dus wel werkt, krijg ik bij de tweede pagina dezelfde foutmelding. Toch ga ik voor alle zekerheid de afmetingen checken en het eventueel nog met een grotere image proberen. Ik laat nog weten wat hiervan de uitkomst is.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:35:39
Quote Anchor link
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Euml; vervangen?

Toevoeging op 29/12/2017 21:36:17:

Jan Koehoorn op 29/12/2017 21:35:39:
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Egrave; vervangen?

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:51:16
Quote Anchor link
Bij mediaBetrouwbaar2.jpg was de hoogte inderdaad minder als 200px. Nu heb ik deze vervangen door een mediaBetrouwbaar3.jpg van 1000x700 px. Het resultaat van de getoonde image in facebook en het resultaat van de 'Sharing Debugger' blijft onveranderd. Het probleem zit hem overigens niet alleen in de image, maar ook title en description blijven onveranderd (zoals bij de eerste pagina is gespecificeerd). Alleen de url is OK en linkt naar de tweede pagina.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 22:00:12
Quote Anchor link
Okee, dan zou ik er even een dagje overheen laten gaan. Dit soort diensten heeft ook vaak een caching van een flink aantal uren.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 22:04:30
Quote Anchor link
Er is verandering in de respons van 'Sharing Debugger' nu ik de É heb vervangen door een E !
Ik krijg nu geen melding meer dat de image niet bestaat, maar ... hij vindt en toont nu de image (en de title en description) van de eerste pagina.

Ook als ik op de share button van de tweede pagina klik, geeft hij de image, title en description van de eerste pagina.

Toevoeging op 29/12/2017 22:14:31:

Beste Jan,

Bedankt tot zover ! Ik zal morgen weer eens kijken.
Hartelijke groet,
Richard.

Toevoeging op 30/12/2017 17:56:09:

Succes ! Naast de te kleine afmetingen van de image/foto, was er nog een tweede probleem: Sinds augustus 2017 heeft Facebook de mogelijkheid om een reeds geplaatste link op een pagina aan te passen qua tekst en afbeelding verwijderd. Zie hier de info hierover.

Ik had in eerste instantie, bij de tweede pagina de Open Graph statements uit de eerste pagina gekopieerd en gebruikt. Daarna liet Facebook niet meer toe die initiële instelling te veranderen. Toen ik diezelfde pagina met een nieuwe naam on-line zette, verschenen plotseling wel de nieuwe image en tekst wanneer ik op de share-button klikte.

Bedankt Jan Koehoorn en bedankt PHP-hulp !
Gewijzigd op 29/12/2017 22:07:42 door Richard Peelen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.