Open graph: 2e Facebook image lukt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »
Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 19:07:00
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Op Internet-forums al heel wat gezocht naar een oplossing voor onderstaand probleem, maar niets gevonden wat mij verder helpt. Wie helpt mij uit de brand ?

Sinds enige tijd gebruik ik Open Graph coding, zodat mensen de beginpagina van mijn website in (o.a.) Facebook kunnen delen.

Wat mij echter niet lukt is het delen van nog een tweede pagina van mijn site. Wanneer bij de tweede pagina op de share-button voor Facebook wordt geklikt, verschijnt het image, titel en naam van mijn beginpagina (en dus niet datgene wat in de open graph coding van de tweede pagina staat). Als vervolgens in Facebook op deze verkeerde image/foto wordt geklikt wordt wel doorgelinkt naar de goede (tweede) pagina.

Als ik met de 'Sharing Debugger' van Facebook deze tweede pagina 'scrape', krijg ik als foutmelding "The 'og:image' property should be explicitly provided, even if a value can be inferred from other tags". De 'og:image' bestaat echter wel ! Hoewel het volgens mij niet aan de open graph coding die ik gebruikt heb ligt, zet ik deze er voor de volledigheid toch bij. De coding voor de (wel werkende) beginpagina is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/index.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Menselijke Economie" />
<
meta property="og:description"        content="De sameleving is te ver is doorgeschoten in de jacht op geld, bezit en macht. Een kijkje achter de schermen. Én hoe kan het anders. " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/facebook-image.jpg" />
?>

De coding voor de (niet werkende) tweede pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Een introductie" />
<
meta property="og:description"        content="Deze video toont een onthutsend beeld " />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/second-image.jpg" />
?>

Met vriendelijke groeten,
Richard.
Gewijzigd op 29/12/2017 20:08:13 door Richard Peelen

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 16:50:17

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 20:48:52
Quote Anchor link
Als ik de url van je tweede image in de browser opvraag, wordt er niets gevonden. Bij de eerste wél.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:08:28
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk, maar dat is helaas niet de oplossing van het probleem. Ik had precies die image-naam 'voor de duidelijkheid' in mijn vraagstelling verandert naar een wat begrijpelijker naam. In werkelijkheid stond er:

Code (php)
1
2
3
<?php
<meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/mediaBetrouwbaar2.jpg" />
?>

Achteraf bezien had ik beter deze werkelijke naam kunnen laten staan. Mijn 'verduidelijking' heeft juist gezorgd voor extra verwarring. Sorry.
Gewijzigd op 29/12/2017 21:23:02 door Richard Peelen

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:22:45
Quote Anchor link
Ergens in de og specificatie staat volgens mij dat je image minimale dimensies moet hebben. Ik meen (uit mijn hoofd, niet gecheckt) dat het 200x200 moet zijn.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:30:20
Quote Anchor link
Ook als ik op die plek de image-naam van de eeste pagina zet (facebook-image.jpg), die daar dus wel werkt, krijg ik bij de tweede pagina dezelfde foutmelding. Toch ga ik voor alle zekerheid de afmetingen checken en het eventueel nog met een grotere image proberen. Ik laat nog weten wat hiervan de uitkomst is.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 21:35:39
Quote Anchor link
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Euml; vervangen?

Toevoeging op 29/12/2017 21:36:17:

Jan Koehoorn op 29/12/2017 21:35:39:
Check ook nog even de encoding van je pagina's. Misschien mag die É in je eerste description niet en moet je hem door &Egrave; vervangen?

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 21:51:16
Quote Anchor link
Bij mediaBetrouwbaar2.jpg was de hoogte inderdaad minder als 200px. Nu heb ik deze vervangen door een mediaBetrouwbaar3.jpg van 1000x700 px. Het resultaat van de getoonde image in facebook en het resultaat van de 'Sharing Debugger' blijft onveranderd. Het probleem zit hem overigens niet alleen in de image, maar ook title en description blijven onveranderd (zoals bij de eerste pagina is gespecificeerd). Alleen de url is OK en linkt naar de tweede pagina.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2017 22:00:12
Quote Anchor link
Okee, dan zou ik er even een dagje overheen laten gaan. Dit soort diensten heeft ook vaak een caching van een flink aantal uren.

Richard Peelen

Richard Peelen

29/12/2017 22:04:30
Quote Anchor link
Er is verandering in de respons van 'Sharing Debugger' nu ik de É heb vervangen door een E !
Ik krijg nu geen melding meer dat de image niet bestaat, maar ... hij vindt en toont nu de image (en de title en description) van de eerste pagina.

Ook als ik op de share button van de tweede pagina klik, geeft hij de image, title en description van de eerste pagina.

Toevoeging op 29/12/2017 22:14:31:

Beste Jan,

Bedankt tot zover ! Ik zal morgen weer eens kijken.
Hartelijke groet,
Richard.

Toevoeging op 30/12/2017 17:56:09:

Succes ! Naast de te kleine afmetingen van de image/foto, was er nog een tweede probleem: Sinds augustus 2017 heeft Facebook de mogelijkheid om een reeds geplaatste link op een pagina aan te passen qua tekst en afbeelding verwijderd. Zie hier de info hierover.

Ik had in eerste instantie, bij de tweede pagina de Open Graph statements uit de eerste pagina gekopieerd en gebruikt. Daarna liet Facebook niet meer toe die initiële instelling te veranderen. Toen ik diezelfde pagina met een nieuwe naam on-line zette, verschenen plotseling wel de nieuwe image en tekst wanneer ik op de share-button klikte.

Bedankt Jan Koehoorn en bedankt PHP-hulp !
Gewijzigd op 29/12/2017 22:07:42 door Richard Peelen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.