[opgelost] 2 tabellen 2 x lvl
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE commands (
id int unsigned not null auto_increment primary key,
command varchar(40) not null,
lvl tinyint unsigned not null default '1',
parse text not null,
extra text not null
);
id int unsigned not null auto_increment primary key,
command varchar(40) not null,
parse text not null,
extra text not null
);
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
CREATE TABLE users (
id bigint unsigned not null auto_increment primary key,
bot varchar(80) not null,
email varchar(80) not null,
nickname text not null,
first_conv datetime not null
);
id bigint unsigned not null auto_increment primary key,
bot varchar(80) not null,
email varchar(80) not null,
nickname text not null,
first_conv datetime not null
);
en heb deze sql query:
Code (php)
1
mysql_query("SELECT t1.parse, t1.extra FROM commands AS t1, users AS t2 WHERE t1.command = '[".mysql_real_escape_string($match1[1])."]' AND t2.lvl >= t1.lvl") or $this->SQL_error(mysql_error());
op het laatste stukje zou die moeten bepalen of mijn user lvl hoog genoeg is om de command te kunnen gebruiken maar dit werkt niet helemaal goed..
want ik heb nu 2 commands 1 met lvl 1 en 1 met lvl 2 en ik ken ze nu niet allebei gebruiken:S
Ikzelf heb als user lvl 2
Iemand weer een oplossing?(A)
Als je meer moet weten vraag het dan maar:)
GR. mebus
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
Hoe groot/lang mag bij jou een nickname zijn? Een pagina of 25? Een varchar(50) lijkt mij persoonlijk al meer dan genoeg en kost je een stuk minder geheugen dan een 'text'.
@frank,, Ja sorry maar ik sla de nickname op van die persoon en die is van msn en ik weet niet precies hoeveel karakters zo een naam precies mag zijn.. Ik zal daar even naar kijken nu dan en zonodig aanpassen:)
Volgens mij mis jij de koppeltabel tussen de command en de user
Mag je de user alleen zien als hij lvl 2 heeft?
Hier mijn 2 commands:
Code (php)
1
2
2
INSERT INTO commands VALUES (1, '[buzzerattack]', '[php:for:50:<Buzzer />]', '', 1);
INSERT INTO commands VALUES (2, '[truncate:message_log]', '[mysql:message_log:truncate]', '', 2);
INSERT INTO commands VALUES (2, '[truncate:message_log]', '[mysql:message_log:truncate]', '', 2);
Zoals je ziet heeft er eentje lvl 2 en eentje niet. Ikzelf ben lvl 2 en zouw ze daarom allebei mogen gebruiken en iemand die user.lvl 1 hebben die mogen alleen commands gebruiken met lvl 1 en niet hoger..