[Opgelost] $_GET werkt niet binnen zelfde pagina?
Ik heb dus een IF statement, die ik inmiddels in een text field heb gezet, vanwege het feit dat ik allemaal errors kreeg toen ik het in een variabele had gezet. (Weet niet of dat kan, naar mijn bevindingen niet dus).
Momenteel heb ik het dus als volgt in een text field staan:
Code (php)
Nu wil ik deze als volgt uitlezen:
Maar dit werkt dus niet. Iemand die mij kan helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen van Rooij
Formuliertje omheen zetten? Wellicht?
Chris Kortaan schreef op 04.05.2009 16:07:
Formuliertje omheen zetten? Wellicht?
Maakt geen verschil, dit had ik al geprobeerd.
Mijn variabelen staat 2 regels onder mijn text field.
Komt het doordat er eerst op een knop 'zenden' gedrukt moet worden voordat ik $_GET kan gebruiken?
name="prijss"
het is
form method="post" -> $_POST
form method="get" -> $_GET
en dit $sub = $_GET['prijss']; is te simplistisch controleer en valideer wat er binnenkomt!!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
if(empty($_GET['ProductID'])) {
$user = $_SESSION['user'];
$query = "SELECT productgegevens.ProductID, productgegevens.productnaam, productgegevens.prijs, productgegevens.korteomschrijving, productgegevens.aanb, productgegevens.aanbprijs, winkelwagen.WinkelID, winkelwagen.Product, winkelwagen.Aantal FROM winkelwagen LEFT JOIN productgegevens ON winkelwagen.Product = productgegevens.ProductID WHERE winkelwagen.user = '$user' AND winkelwagen.status = 'nb';";
$array2 = mysql_query($query);
while ($rij = mysql_fetch_array($array2)){
?>
<form METHOD="GET">
<input type="text" name="prijss" value="<?php if($rij['aanb'] != '1'){echo $rij['prijs'];}else{echo $rij['aanbprijs'];};?>">
</form>
<?php
$sub = $_GET['prijss'];
$subtotaal = $sub * $rij['Aantal'];
$totaal = $totaal + $subtotaal;
$productnaam = $rij ['productnaam'];
$aantal = $rij ['Aantal'];
$winkelid = $rij ['WinkelID'];
echo $productid;
echo $sub;
echo "<tr>";
echo "<td valign='top' class='winkelwagen'><a href='producten.php?ProductID=".$rij['ProductID']."'>". $rij['productnaam'] . "</a></td> ";
echo "<td align='left'>" . $rij['korteomschrijving'] . " </td> ";
echo "<td align='right'>€"; if($rij['aanb'] != '1'){echo $rij['prijs'];}else{echo $rij['aanbprijs'];} echo " </td> ";
echo "<td align='right'>" . $rij['Aantal'] . " </td> " ;
echo "<td align='right'>€" . $subtotaal . " </td> " . " </tr> ";
}
?>
if(empty($_GET['ProductID'])) {
$user = $_SESSION['user'];
$query = "SELECT productgegevens.ProductID, productgegevens.productnaam, productgegevens.prijs, productgegevens.korteomschrijving, productgegevens.aanb, productgegevens.aanbprijs, winkelwagen.WinkelID, winkelwagen.Product, winkelwagen.Aantal FROM winkelwagen LEFT JOIN productgegevens ON winkelwagen.Product = productgegevens.ProductID WHERE winkelwagen.user = '$user' AND winkelwagen.status = 'nb';";
$array2 = mysql_query($query);
while ($rij = mysql_fetch_array($array2)){
?>
<form METHOD="GET">
<input type="text" name="prijss" value="<?php if($rij['aanb'] != '1'){echo $rij['prijs'];}else{echo $rij['aanbprijs'];};?>">
</form>
<?php
$sub = $_GET['prijss'];
$subtotaal = $sub * $rij['Aantal'];
$totaal = $totaal + $subtotaal;
$productnaam = $rij ['productnaam'];
$aantal = $rij ['Aantal'];
$winkelid = $rij ['WinkelID'];
echo $productid;
echo $sub;
echo "<tr>";
echo "<td valign='top' class='winkelwagen'><a href='producten.php?ProductID=".$rij['ProductID']."'>". $rij['productnaam'] . "</a></td> ";
echo "<td align='left'>" . $rij['korteomschrijving'] . " </td> ";
echo "<td align='right'>€"; if($rij['aanb'] != '1'){echo $rij['prijs'];}else{echo $rij['aanbprijs'];} echo " </td> ";
echo "<td align='right'>" . $rij['Aantal'] . " </td> " ;
echo "<td align='right'>€" . $subtotaal . " </td> " . " </tr> ";
}
?>
Dit is mijn code, het is dus de bedoeling dat het programma door middel van mijn variabelen '$sub' de prijs uit het textveldje haalt, zodat vervolgens de rest verder kan rekenen.
en waar staat een knop om dat formuliertje te verzenden?
Hipska schreef op 05.05.2009 09:25:
en waar staat een knop om dat formuliertje te verzenden?
Nergens, dat is dus mijn vraag. :P Of dat ik dat tekstveldje kan uitlezen zonder een zendknop te gebruiken.
http://www.website.nl/index.php?pagina=blabla lees je uit dmv $_GET['pagina'];
Je zult het dus eerst moeten posten alvorens je het uit kunt lezen.
Lars Geraeds schreef op 05.05.2009 09:41:
$_GET haalt iets uit de url
Dat dacht ik al, helaas. Dan moet ik het anders doen.
Misschien dat iemand me hier toch verder kan helpen. Het probleem is als volgt:
Ik ben bezig met een webshop, maar nu ben ik bij het virtuele winkelwagentje. Alleen moet de volgende code kijken of er een aanbiedingsprijs is. Zoniet, moet deze de normale prijs pakken, maar als er wel een aanbiedingsprijs is, moet deze de aanbiedingsprijs pakken.
Dit is de code die dat doet. Deze code werkt, alleen ben ik er ook al achter gekomen dat ik deze if statement niet in een variabelen kan zetten.
De bedoeling was om die code te gebruiken en vervolgens te vermenigvuldigen met het aantal in de tabel. Maar dit lukt dus niet in een variabelen, en nu dus ook niet met een tekstveld.
Iemand enig idee?
Dankjewel voor iedereen zijn/haar hulp.
Dit topic mag worden gesloten.