[OPGELOST] extern bestand gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »
Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:30:00
Quote Anchor link
Hey allen,

Ik heb een super simpel en niet veilig login script gemaakt.
Ik wil een basis beveiliging gebruiken en dat werkt prima.

Ik zit even met het volgende.

Ik heb in het beveiligings script een array aangemaakt met user/pasw.

Ik wil deze lijst in een extern bestand bewaren en in het script aanroepen.

Ik dacht slim te zijn om include "pasword.php" op te geven, maar in plaats dat het in het php script verwerkt wordt komt het in de HTML te staan

Hier een stuk uit het script.

<code>
$usr_username = $_POST['gallery'];
$usr_wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$users = array();
$wachtwoord = array();

include "passwords.php";

for($i=0;$i<count($users);$i++){

if($users[$i] == $usr_username && $wachtwoord[$i] == $usr_wachtwoord){

// success

?>

</code>
Is er een truc om dit voor elkaar te krijgen?

Misschien doe ik erg ingewikkeld, maar ik heb een directory met daarin subdirs welke ik in een drop-down menu laad. Men kiest het juiste album uit de lijst en men voert een wachtwoord in en vervolgens gaat de redirectpagina aan de slag.

dmv dit script heb ik username=dir naam en voor de pw verzin ik elke keer wat.

Misschien dat er een makkelijkere manier is?
Ik werk met IIS6 en heb geen zin om Windows auth op elke dir te zetten.

Stef
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stef Segers

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 03:42:14

Robert Deiman

Robert Deiman

14/08/2008 15:37:00
Quote Anchor link
Stef, wat is de inhoud van passwords.php, daar kan het net zo goed (ws zelfs beter)foutgaan.

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Onthoud dat als je een include gebruikt de parser weer overgaat naar html, dus je passwords MOET ook
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php en ?>
hebben anders wordt alles net zo behandeld als HTML = code verschijnt op scherm.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Waarom 2 array()'s?
$array = array('usernaam' => 'password', ......);
Dan kan je kijken of de 'key' (ingegeven username) bestaat. Zo ja, is de 'value' dan het ingegeven password?

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:44:00
Quote Anchor link
Hey allen,

bedankt voor de snelle reacties!

in passwrods.php het volgende staan

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php

$users
[0] = '2008-07-26';
$wachtwoord[0] = 'test';

?>

Ik had in dit bestand eerst NIET de
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php geplaatst maar nu met krijg ik nog steeds de foutmelding dat het log/ww niet klopt....

Wat SanThe plaatst is me niet helemaal duidelijk
Zoals omschreven hoe ik geen usename in te geven omdat dit wordt uitgelezen. Een dir naam is de username... deze kun je in een lijst selecteren

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 15:46:00
Quote Anchor link
Wat is de precieze foutmelding? (tip: Crtl + C!:D)

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:48:00
Quote Anchor link
ik krijg nu GEEN foutmelding maar het script begeleid me naar de //failure

maw.. het script lijkt goed te zijn doorlopen maar heeft mijn l/p combinatie niet kunnen vinden.
Ik heb meerdere malen getest met goede login en ww maar helaas.

Wanneer ik de inhoud van de password.php in mijn redirectpage plak werkt het verder wel..

Maar ik wil dat passwords deel echt gescheiden houde

http://gallery.stefansegers.nl/gallery.php

de 2007-07-26 heeft als ww 'test' zonder de ''

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:06:00
Quote Anchor link
Hier nog even voor alle volledigheid het script

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$usr_username
= $_POST['gallery'];
$usr_wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$users = array();
$wachtwoord = array();

include "passwords.php";

for($i=0;$i<count($users);$i++){

if($users[$i] == $usr_username && $wachtwoord[$i] == $usr_wachtwoord){

// success

?>

html voor de succes

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

} else {

// failure
}}

?>

<p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>
<p>Probeer het nog een keer</p>

?>

Hier het paswords.php bestand

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php

$users
[0] = '2008-07-26';
$wachtwoord[0] = 'test';

?>

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

--

--

14/08/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Niet bumpen aub..

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:09:00
Quote Anchor link
Hoi Evert, wat is bumpen?
Quote:
Zie boven.

Ik kan ook trouwens niet de code vinden om mijn code in zo'n wit veld te plaatsen

Quote:
Pas je script even aan en gebruik en tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:
Code (php)
1
<?php en ?>
Gebruik je Afbeelding knop om dit te doen.

SanThe.

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties.

Bovenaan het script heb ik de code geplaatst en ik krijg NIETS!

Het lijkt alsof de code goed is doorlopen.... maar dat klopt niet want de wachtwoorden kloppen wel maar volgens de code niet

http://gallery.stefansegers.nl/

wanneer je test als ww invult gaat hij naar de //FALSE gedeelte maar elk ander ww doet hij dat ook....

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 16:20:00
Quote Anchor link
Ok, daar gaan we dan

Ten eerst even een opmerking: een wachtwoord veld altijd
Code (php)
1
type="password"
aangeven, niet
Code (php)
1
type="text"

Dan nu het belangrijke:

Voor zover ik nu kan zien zit:

Code (php)
1
2
<p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>

buiten de else, vanwege de dubbele }} die ervoor zit...

Die tekst wordt dus altijd weergegeven.

Omdat jij in de if en de else alleen maar //succes en //failure hebt staan, zul je verder niets zien.

Zet eens alleen maar in de if
Code (php)
1
echo 'gelukt';
en in de else
Code (php)
1
echo 'mislukt';

Dat is hoe je simpel kan debuggen;)

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Hoi Maarten,

Wanneer ik succesvol ingelogd ben krijg ik een frameset. Dit heb ik al kunnen testen met de l/p in de redirect page.

Wanneer er iets mislukt is krijg ik <p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>

ipv echo mislukt ;)
heb het voor jouw erbij gezet :)

verder kan ik niet vinden type='pasword' of type='text'?

EDIT: gevonden... dit staat op de gallery.php pagina... je bedoelde het pasword veld

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Inmiddels het probleem gevonden....

Ik had in de array 2x user en pw 0 en 1

Dubbel gaat niet lukken......

Het werk nu als een zonnetje!

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Stef Segers schreef op 14.08.2008 17:28:
Ik had in de array 2x user en pw 0 en 1

Dubbel gaat niet lukken......

Ook dat kan heel simpel worden opgelost.
Je zet een $var op false.
En als er een match is zet je de $var op true.
En indien true, dan ingelogd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.