[OPGELOST] extern bestand gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »
Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:30:00
Quote Anchor link
Hey allen,

Ik heb een super simpel en niet veilig login script gemaakt.
Ik wil een basis beveiliging gebruiken en dat werkt prima.

Ik zit even met het volgende.

Ik heb in het beveiligings script een array aangemaakt met user/pasw.

Ik wil deze lijst in een extern bestand bewaren en in het script aanroepen.

Ik dacht slim te zijn om include "pasword.php" op te geven, maar in plaats dat het in het php script verwerkt wordt komt het in de HTML te staan

Hier een stuk uit het script.

<code>
$usr_username = $_POST['gallery'];
$usr_wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$users = array();
$wachtwoord = array();

include "passwords.php";

for($i=0;$i<count($users);$i++){

if($users[$i] == $usr_username && $wachtwoord[$i] == $usr_wachtwoord){

// success

?>

</code>
Is er een truc om dit voor elkaar te krijgen?

Misschien doe ik erg ingewikkeld, maar ik heb een directory met daarin subdirs welke ik in een drop-down menu laad. Men kiest het juiste album uit de lijst en men voert een wachtwoord in en vervolgens gaat de redirectpagina aan de slag.

dmv dit script heb ik username=dir naam en voor de pw verzin ik elke keer wat.

Misschien dat er een makkelijkere manier is?
Ik werk met IIS6 en heb geen zin om Windows auth op elke dir te zetten.

Stef
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stef Segers

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:21:55

Robert Deiman

Robert Deiman

14/08/2008 15:37:00
Quote Anchor link
Stef, wat is de inhoud van passwords.php, daar kan het net zo goed (ws zelfs beter)foutgaan.

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Onthoud dat als je een include gebruikt de parser weer overgaat naar html, dus je passwords MOET ook
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php en ?>
hebben anders wordt alles net zo behandeld als HTML = code verschijnt op scherm.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Slenter

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 15:38:00
Quote Anchor link
Waarom 2 array()'s?
$array = array('usernaam' => 'password', ......);
Dan kan je kijken of de 'key' (ingegeven username) bestaat. Zo ja, is de 'value' dan het ingegeven password?

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:44:00
Quote Anchor link
Hey allen,

bedankt voor de snelle reacties!

in passwrods.php het volgende staan

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php

$users
[0] = '2008-07-26';
$wachtwoord[0] = 'test';

?>

Ik had in dit bestand eerst NIET de
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php geplaatst maar nu met krijg ik nog steeds de foutmelding dat het log/ww niet klopt....

Wat SanThe plaatst is me niet helemaal duidelijk
Zoals omschreven hoe ik geen usename in te geven omdat dit wordt uitgelezen. Een dir naam is de username... deze kun je in een lijst selecteren

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 15:46:00
Quote Anchor link
Wat is de precieze foutmelding? (tip: Crtl + C!:D)

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 15:48:00
Quote Anchor link
ik krijg nu GEEN foutmelding maar het script begeleid me naar de //failure

maw.. het script lijkt goed te zijn doorlopen maar heeft mijn l/p combinatie niet kunnen vinden.
Ik heb meerdere malen getest met goede login en ww maar helaas.

Wanneer ik de inhoud van de password.php in mijn redirectpage plak werkt het verder wel..

Maar ik wil dat passwords deel echt gescheiden houde

http://gallery.stefansegers.nl/gallery.php

de 2007-07-26 heeft als ww 'test' zonder de ''

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:06:00
Quote Anchor link
Hier nog even voor alle volledigheid het script

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$usr_username
= $_POST['gallery'];
$usr_wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$users = array();
$wachtwoord = array();

include "passwords.php";

for($i=0;$i<count($users);$i++){

if($users[$i] == $usr_username && $wachtwoord[$i] == $usr_wachtwoord){

// success

?>

html voor de succes

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

} else {

// failure
}}

?>

<p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>
<p>Probeer het nog een keer</p>

?>

Hier het paswords.php bestand

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php

$users
[0] = '2008-07-26';
$wachtwoord[0] = 'test';

?>

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

--

--

14/08/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Niet bumpen aub..

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:09:00
Quote Anchor link
Hoi Evert, wat is bumpen?
Quote:
Zie boven.

Ik kan ook trouwens niet de code vinden om mijn code in zo'n wit veld te plaatsen

Quote:
Pas je script even aan en gebruik en tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:
Code (php)
1
<?php en ?>
Gebruik je Afbeelding knop om dit te doen.

SanThe.

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties.

Bovenaan het script heb ik de code geplaatst en ik krijg NIETS!

Het lijkt alsof de code goed is doorlopen.... maar dat klopt niet want de wachtwoorden kloppen wel maar volgens de code niet

http://gallery.stefansegers.nl/

wanneer je test als ww invult gaat hij naar de //FALSE gedeelte maar elk ander ww doet hij dat ook....

Maarten Slenter

Maarten Slenter

14/08/2008 16:20:00
Quote Anchor link
Ok, daar gaan we dan

Ten eerst even een opmerking: een wachtwoord veld altijd
Code (php)
1
type="password"
aangeven, niet
Code (php)
1
type="text"

Dan nu het belangrijke:

Voor zover ik nu kan zien zit:

Code (php)
1
2
<p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>

buiten de else, vanwege de dubbele }} die ervoor zit...

Die tekst wordt dus altijd weergegeven.

Omdat jij in de if en de else alleen maar //succes en //failure hebt staan, zul je verder niets zien.

Zet eens alleen maar in de if
Code (php)
1
echo 'gelukt';
en in de else
Code (php)
1
echo 'mislukt';

Dat is hoe je simpel kan debuggen;)

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Hoi Maarten,

Wanneer ik succesvol ingelogd ben krijg ik een frameset. Dit heb ik al kunnen testen met de l/p in de redirect page.

Wanneer er iets mislukt is krijg ik <p>U heeft het verkeerde wachtwoord opgegeven.</p>

ipv echo mislukt ;)
heb het voor jouw erbij gezet :)

verder kan ik niet vinden type='pasword' of type='text'?

EDIT: gevonden... dit staat op de gallery.php pagina... je bedoelde het pasword veld

Stef Segers

Stef Segers

14/08/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Inmiddels het probleem gevonden....

Ik had in de array 2x user en pw 0 en 1

Dubbel gaat niet lukken......

Het werk nu als een zonnetje!

- SanThe -

- SanThe -

14/08/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Stef Segers schreef op 14.08.2008 17:28:
Ik had in de array 2x user en pw 0 en 1

Dubbel gaat niet lukken......

Ook dat kan heel simpel worden opgelost.
Je zet een $var op false.
En als er een match is zet je de $var op true.
En indien true, dan ingelogd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.