[opgelost] help! (computer start niet)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2013 10:41:37
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit nu in veilige modus en probeer al sinds anderhalf uur m'n computer weer aan de praat te krijgen. Gisteren toen ik m'n computer afsloot werd er een Windows update uitgevoerd.

Toen ik vanochtend wilde opstarten, bleef het scherm zwart nadat het logo in beeld verscheen.

Nu blijkt er deze week een corrupte update door Windows te zijn uitgebracht, maar die heb ik al verwijderd. Ik heb ook al een aantal keer geprobeerd om terug te gaan naar een herstelpunt, maar het probleem blijft hetzelfde. Zodra het logo in beeld komt (op de zwarte achtergrond) lijkt ie het videosignaal te verliezen en blijft het scherm zwart. Iemand een idee wat ik moet doen?

Ik ben dus al een paar keer terug gegaan naar een herstelpunt, maar het rare is dat als ik terugga naar het overzicht de nieuwere herstelpunten er nog steeds bij staan. Het lijkt dus alsof het teruggaan naat een herstelpunt niet werkt.

Iemand een idee wat ik kan doen?
Gewijzigd op 14/04/2013 11:16:51 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 11:01:40

Bart V B

Bart V B

14/04/2013 10:53:43
Quote Anchor link
Nog even geen idee wat dit kan zijn, maar heb je al wat uit het logboek (gok zomaar dat het zo heet) kunnen halen?

EDIT even gegoogeld hoe je daarin kunt kijken.
Ben geen windows kenner vandaar.

Quote:
Click the Start button on the desktop’s Taskbar
Click the Control Panel menu item
The Control Panel’s window will open
In the Control Panel, double-click the Administrative Tools icon
The Administrative Tools window will open with a list of different icons
Double click the Event Viewer icon
Gewijzigd op 14/04/2013 10:57:48 door Bart V B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2013 11:16:31
Quote Anchor link
Dankjewel voor het meedenken Bart.

Het probleem lijkt inmiddels opgelost...
Door bij de herstelpunten te kiezen voor changed programs kwam ik er achter dat er gisterenavond in de update een nvidia driver en programma zijn geupdate/geinstalleerd. Deze heb ik verwijderd en daarna had ik weer beeld. Weliswaar in een verkeerde resolutie, maar Windows zocht vervolgens zelf de juiste driver erbij en alles lijkt nu weer te werken. Het kwam blijkbaar dus door een foute nvidia update. Hoe dat kan, geen idee... het heeft me in ieder geval weer 2 uur van m'n leven gekost. Maar altijd nog beter dan de complete PC opnieuw installeren zullen we maar zeggen...

Bart V B

Bart V B

14/04/2013 11:21:25
Quote Anchor link
No problem. ;)
Ik gokte daar al op dat het iets met een driver had te maken.
Troost je, afgelopen vrijdag nog een pc moeten redden van een nieuwe installatie van een kennis van me.
Had een trojan geïnstalleerd die een politie melding gaf.
Na wat speuren op het internet een systeem herstel vanuit veilige modus uitgevoerd en het werkte weer als een zonnetje.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2013 11:26:16
Quote Anchor link
Ah ja, de politiemelding... was een tijdje terug iets over op tv :)

Maar ik zie bij m'n Winodws update weer een important nvidia update klaar staan. Die zal van de week wel weer een keer worden geinstalleerd. Dus mogelijk gaat het dan weer mis, maar dan weet ik waar het aan ligt en heb ik het probleem in 3 minuten weer verholpen. Maar wel vervelend zo'n "grapje"...

Bart V B

Bart V B

14/04/2013 11:32:34
Quote Anchor link
Misschien de nvidia update rechtstreeks van nvidia zelf installeren?

Zou me kunnen voorstellen dat die worden aangeleverd aan windows update.
Maar is het dan wel de nieuwste? Ik zou eerst eens kijken op de nvidia site zelf.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2013 11:50:32
Quote Anchor link
Thanks voor de tip. Ik heb op de nvidia site gecheckt en ik heb inderdaad de nieuwste driver. We wachten het maar even af... en hopen dat het goed blijft gaan. Thanks!

- Diov  -

- Diov -

14/04/2013 12:45:34

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2013 12:50:02
Quote Anchor link
Nee, dat was 'm niet. Dat dacht ik in 1e instantie ook. Maar het probleem bleef bestaan na het verwijderen van die update. Het lag echt aan de nvidia software.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.