[OPGELOST!] Items netjes onder elkaar presenteren in plain text email
De situatie:
Er worden diverse waarden opgegeven middels een formulier. De gekozen waarden wil ik vervolgens netjes onder elkaar in een bevestigingemail presenteren. Het geval is nu echter dat wanneer ik dit doe alle gekozen items als 1 lange regel tekst worden gepresenteerd...door het ontbreken van <br />'s.
Ik weet van \n of \r\n etc. maar dit werkt niet (op mijn windows PC).
Ik check welke waarden zijn aangegeven als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
$gekozen_waarden = "";
if(!empty($_POST["aantal_waarden_optie01"]) || !empty($_POST["aantal_waarden_optie02"] || !empty($_POST["aantal_waarden_optie03"]));
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie01"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie01.'';
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie02"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie02.'';
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie03"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie03.'';
if(!empty($_POST["aantal_waarden_optie01"]) || !empty($_POST["aantal_waarden_optie02"] || !empty($_POST["aantal_waarden_optie03"]));
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie01"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie01.'';
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie02"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie02.'';
if (!empty($_POST["aantal_waarden_optie03"])) $gekozen_waarden .= $aantal_waarden_optie03.'';
Vervolgens in de $message van de email:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
Wij hebben het volgende ontvangen:
". $_POST["aantal_waarden_optie01"] ."\n";
". $_POST["aantal_waarden_optie02"] ."\n";
". $_POST["aantal_waarden_optie03"] .";
". $_POST["aantal_waarden_optie01"] ."\n";
". $_POST["aantal_waarden_optie02"] ."\n";
". $_POST["aantal_waarden_optie03"] .";
Als er slechts 1 waarde is opgegeven dan wordt er ook maar 1 getoond, zijn er meerdere waarden opgegeven worden deze netjes onder elkaar gepresenteerd in 'plain text'. Dus als optie01 en optie03 zijn gekozen, worden deze netjes onder elkaar gezet.
Wat ik ook probeer...het wordt allemaal zonder <br />'s gepresenteerd. Ik heb natuurlijk naar een oplossing gezocht, maar niets lijkt te werken...
Iemand een verhelderende oplossing?
Gewijzigd op 13/01/2011 22:59:08 door Erick Schluter
Gewijzigd op 13/01/2011 23:05:01 door The Ultimate
The Ultimate op 13/01/2011 23:03:40:
Opgelost.
Hoezo post jij 'Opgelost.'?
Karl Karl op 13/01/2011 23:10:32:
Ik had een vraag naar aanleiding van de beginpost in een poging het probleem van de TS op te lossen. Toen ik vervolgens het bericht plaatste zag ik dat het probleem reeds was opgelost. Vandaar dat mijn vraag irrelevant was en dat ik mijn post heb gewijzigd in 'opgelost'. ;-)The Ultimate op 13/01/2011 23:03:40:
Hoezo post jij 'Opgelost.'?Opgelost.
Gewijzigd op 14/01/2011 08:38:00 door The Ultimate