[Opgelost] Tabel overzichtelijk op mobieltje
Ik heb een tabel met informatie. Op een groot scherm word het goed weer gegeven maar op een mobieltje is het een fiasco.
Mijn vraag is dus om jullie ideeën te horen hoe je deze tabel op een mooi en overzichtelijk weg weten te tonen.
Je kan de tabel bekijken op een testsite: http://users.telenet.be/karaoke-den-artiest/test/songbook.php
En ja ik weet dat de gallerij ook nog niet top is voor een mobieltje maar daar weet ik wel al een oplossing voor :)
Gewijzigd op 14/04/2020 15:04:08 door G P
Zal wel aan mij liggen, maar hier doet de link het niet (time-out). Misschien staat je IPv6 DNS config niet goed? Hij resolved naar 2a02:4780:dead:67da::1 - dat is dan wel toepasselijk die "dead" ;-)
Je zou kunnen overwegen om af te stappen van een tabel en in plaats daarvan een grid te gebruiken. Of je zou de derde kolom voor een mobiel op hidden kunnen zetten en eventueel een iets kleiner lettertype pakken. Onderscheid maken tussen vensterbreedtes doe je overigens met behulp van mediaqueries.
Stel een vast max-width in. overflow: hidden verbergt dan de tekst welke er niet op past.
Voor mobiel kan een lijn zoals deze helpen
Code (php)
1
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, minimum-scale=0.5, maximum-scale=10.0, user-scalable=yes">
inleiding herlees eens zelf je tekst!
vb: lijn 1 is dit niet verzorg voor u?
Opzoeken in songbook werkt ook niet.
Een grid is inderdaad wel een idee, ik zal dit eens uitwerken en bekijken.
@Alle anderen: Ook bedankt om mee naar een oplossing te zoeken.