[opgelost] User bannen. Hoe beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:27:07
Quote Anchor link
Beste,
ik zou graag hebben dat een admin ban kan geven aan een gebruiker.
Maar dat die dan met tijd is.
Namelijk, 1 uur ban, 2 uur ban, 1dag ban, 1week ban ...

Ik dacht dus om 2 nieuwe tabellen bij mijn gebruiker te maken (bij de database).
De eerste tabel heet dan ban. Als daar het cijfer 0 instaat, geen ban.
Als er cijfer 1 in staat, 1 uur ban enzovoort.

Daarnaast nog een tabel met als naam: bantijd
Die zou ik dan opvragen via now() ofzo.

Alleen dit zou wel werken maar ik zou dan niet weten hoe je die ban kan laten verlopen na 1 uur.

Ik zou dan ook werken met een statement. Heb al iets klaarliggen.
Als jullie dit al willen zien mogen jullie dit vragen.
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen laten doen?
Ook of ik al goed bezig ben met de juiste redenering?
Dem
Gewijzigd op 08/01/2012 12:34:30 door - Diov -

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 11:23:09

- Pepijn  -

- Pepijn -

07/01/2012 13:27:51
Quote Anchor link
Kijk hier ff in de scripts er zijn er genoeg

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:28:37
Quote Anchor link
Of een ban-verloop-datum en ban-status in de usertabel meegeven bij de user.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:30:10
Quote Anchor link
@ Pepijn, dat zin IP bans, dat wil ik niet.

@ Aar, hoe zou ik dan de ban-verloop-datum moeten bepalen?

En dan in mijn statement zou ik dan moeten doen: als ban-verloop-datum groter of gelijk is aan nu dan mag de gebruiker inloggen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:33:17
Quote Anchor link
UPDATE users SET banned = '0' WHERE ban_verloopdatum < NOW()

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:36:33
Quote Anchor link
Hmm,
Bepaal je zo wanneer de ban vervalt? Denk het niet.

Ik moet dus eigenlijk tellen met tijden in php.
Dus eigenlijk now() + 1 day enzo? (weet iemand hier meer info over?)
Dat moet ik dan updaten in ban_verloopdatum.

Om het dan uit te lezen moet ik de ban_verloopdatum opvragen en dan kijken of hij gelijk is (met ==) aan now() als die gelijk is, moet ik dan dit gebruiken:

UPDATE users SET banned = '0

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:37:58
Quote Anchor link
Je moet in de Admin zelf een datum kiezen wanneer de ban verloopt. Daar kan je e.v.t NOW() + 1 DAY in plaatsen.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:38:42 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:39:34
Quote Anchor link
Maar hoe bereken ik dit dan?
Ik weet niet hoe ik dan voorbeeld 1 maand ban moet geven?
is dat dan now() + 1 Month?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:40:50
Quote Anchor link
probeer het eens ;)
Kijk eens hier..
Gewijzigd op 07/01/2012 13:41:47 door - Ariën -

07/01/2012 13:44:45
Quote Anchor link
Ik heb het anders gedaan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    # 24 uur in seconden + de tijd:
    $ban = time() + '1440';

# Dit zet je dan in je tabel en bij het opvragen doe je dit:
    if((strlen($row['ban']) > 0) && ($row['ban'] > time())) {
        echo 'Je hebt een ban tot '.date('H:i', $row['ban']).'.';
    }

# Anders heeft de gebruiker geen ban, ongeacht er een datum in dat veld
    # staat.

?>

Eventueel kun je daarbij nog de dagen enzovoort bij vermelden.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:55:05 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:00:15
Quote Anchor link
Geen goed voorbeeld.
Zulke berekeningen kan je het beste doen met MySQL.

Kijk eens naar DATE_ADD:
Code (php)
1
SELECT DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY);
Gewijzigd op 07/01/2012 14:02:04 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 14:05:26
Quote Anchor link
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

07/01/2012 14:08:19
Quote Anchor link
- Aar -
Ik heb een hele lijst met verschillende datums. En ik kan moeilijk voor 20 verschillende datums een query aanmaken.

Want het gaat over minuten, uren, dagen en maanden. Dus zou ik er toch al snel 4 verschillende hebben die ik dan wel kan aanpassen met PHP als dat zou moeten. Maar die time() werkt perfect voor mij...
Gewijzigd op 07/01/2012 14:22:09 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:20:13
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 14:05:26:
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

1 HOUR, 2 HOURS, 2DAY, 3 YEARS, dat begrijpt MySQL allemaal bij de INTERVAL.
Lees anders mijn genoemde link eens door. Dat had je het allang zelf kunnen zien.
Gewijzigd op 07/01/2012 14:20:41 door - Ariën -

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:47:38
Quote Anchor link
Gebruik geen DATE_ADD of DATE_SUB je hebt er geen zak aan

Code (php)
1
2
SELCT NOW() + INTERVAL 1 DAY AS blur_datum
FROM DUAL

Pas als je het niet met "standaard" sql afkunt, mag je je vergrijpen aan database speciefike functionaliteiten.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:48:22
Quote Anchor link
Ik heb even een script vlug gemaakt maar krijg 3 errors:
Hier het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?
include("config.php");

if(isset($_GET['del'])) {

if(is_numeric($_GET['del'])) {

$sql = "
UPDATE
leden
SET
ban-verloop-datum = date_add(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
ban-status = '1'
WHERE
id='"
.$_GET['del']."'
"
;

$query = mysql_query($sql);

if($query == TRUE) {
echo "Het bericht met het ID ".$_GET[ 'del']." heeft ban.";
}

else{
echo "Er is iets fout gegaan bij het geven van een ban";
}

}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven??<br />
<form method="get" action="geefban.php">
<table>
<tr>
<td><select name="del" size="1">
<option value="">&nbsp;</option>
<?
$sql
= "SELECT username,id FROM leden ORDER BY username ASC";
$query = mysql_query($sql);
while($rij = mysql_fetch_object($query)) {
$id = htmlspecialchars($rij->id);
$username = htmlspecialchars($rij->username);
echo "<option value=\"".$id."\">".$username."</option>\n";
}

?>
</select>
</td>
<td><input type="submit" value="GeefBan" /></td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven?<br />
<ul>
<li><a href="geefban.php?del=do">Geef ban</a></li>
</ul>
</body>
</html>
<?php
}
?>

De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 39

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/01/2012 16:50:10
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:48:22:
De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

Je hebt geen verbinding met de database. Had je zelf ook kunnen lezen...

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:51:09
Quote Anchor link
Ja, die las ik ook. Maar op lijn 38 staat niet mijn config including?
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:53:43
Quote Anchor link
PFFFFFFFF, en wat als je die errors ook nog eens gaat lezen ipv te roepen dat je niet weet wat er aan de hand is.

Je script logica klopt overigens ook niet, want je kan de database - je hebt geen connectie - niet gebruiken en dus ook geen query erop afvuren. Dus waar is het alternatieve logische script path.

Erwin H

Erwin H

07/01/2012 16:54:46
Quote Anchor link
Blijkbaar gaat je connectie niet goed omdat je userid/password niet klopt. De volgende twee errors komen daaruit voort (zonder connectie geen query, zonder query geen resultaat).
@Aar, volgens mij gebruik je bij INTERVAL in MySQL geen HOUR en HOURS, maar altijd HOUR. het is namelijk de orde van grootte die ermee aangeeft. Ik kan het nu alleen even niet checken, maar ik ben er vrij zeker van.

Jens erd

Jens erd

07/01/2012 16:56:02
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:51:09:
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Wrong, je hebt geen wachtwoord opgegeven. Lees de error nog maar eens. Kijk nog eens of in het config bestand écht verbinding wordt gemaakt, Mysql verzint dit niet zomaar natuurlijk ;-)

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.