[opgelost] User bannen. Hoe beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:27:07
Quote Anchor link
Beste,
ik zou graag hebben dat een admin ban kan geven aan een gebruiker.
Maar dat die dan met tijd is.
Namelijk, 1 uur ban, 2 uur ban, 1dag ban, 1week ban ...

Ik dacht dus om 2 nieuwe tabellen bij mijn gebruiker te maken (bij de database).
De eerste tabel heet dan ban. Als daar het cijfer 0 instaat, geen ban.
Als er cijfer 1 in staat, 1 uur ban enzovoort.

Daarnaast nog een tabel met als naam: bantijd
Die zou ik dan opvragen via now() ofzo.

Alleen dit zou wel werken maar ik zou dan niet weten hoe je die ban kan laten verlopen na 1 uur.

Ik zou dan ook werken met een statement. Heb al iets klaarliggen.
Als jullie dit al willen zien mogen jullie dit vragen.
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen laten doen?
Ook of ik al goed bezig ben met de juiste redenering?
Dem
Gewijzigd op 08/01/2012 12:34:30 door - Diov -

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 19:03:44

- Pepijn  -

- Pepijn -

07/01/2012 13:27:51
Quote Anchor link
Kijk hier ff in de scripts er zijn er genoeg

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:28:37
Quote Anchor link
Of een ban-verloop-datum en ban-status in de usertabel meegeven bij de user.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:30:10
Quote Anchor link
@ Pepijn, dat zin IP bans, dat wil ik niet.

@ Aar, hoe zou ik dan de ban-verloop-datum moeten bepalen?

En dan in mijn statement zou ik dan moeten doen: als ban-verloop-datum groter of gelijk is aan nu dan mag de gebruiker inloggen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:33:17
Quote Anchor link
UPDATE users SET banned = '0' WHERE ban_verloopdatum < NOW()

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:36:33
Quote Anchor link
Hmm,
Bepaal je zo wanneer de ban vervalt? Denk het niet.

Ik moet dus eigenlijk tellen met tijden in php.
Dus eigenlijk now() + 1 day enzo? (weet iemand hier meer info over?)
Dat moet ik dan updaten in ban_verloopdatum.

Om het dan uit te lezen moet ik de ban_verloopdatum opvragen en dan kijken of hij gelijk is (met ==) aan now() als die gelijk is, moet ik dan dit gebruiken:

UPDATE users SET banned = '0

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:37:58
Quote Anchor link
Je moet in de Admin zelf een datum kiezen wanneer de ban verloopt. Daar kan je e.v.t NOW() + 1 DAY in plaatsen.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:38:42 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:39:34
Quote Anchor link
Maar hoe bereken ik dit dan?
Ik weet niet hoe ik dan voorbeeld 1 maand ban moet geven?
is dat dan now() + 1 Month?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:40:50
Quote Anchor link
probeer het eens ;)
Kijk eens hier..
Gewijzigd op 07/01/2012 13:41:47 door - Ariën -

07/01/2012 13:44:45
Quote Anchor link
Ik heb het anders gedaan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    # 24 uur in seconden + de tijd:
    $ban = time() + '1440';

# Dit zet je dan in je tabel en bij het opvragen doe je dit:
    if((strlen($row['ban']) > 0) && ($row['ban'] > time())) {
        echo 'Je hebt een ban tot '.date('H:i', $row['ban']).'.';
    }

# Anders heeft de gebruiker geen ban, ongeacht er een datum in dat veld
    # staat.

?>

Eventueel kun je daarbij nog de dagen enzovoort bij vermelden.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:55:05 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:00:15
Quote Anchor link
Geen goed voorbeeld.
Zulke berekeningen kan je het beste doen met MySQL.

Kijk eens naar DATE_ADD:
Code (php)
1
SELECT DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY);
Gewijzigd op 07/01/2012 14:02:04 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 14:05:26
Quote Anchor link
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

07/01/2012 14:08:19
Quote Anchor link
- Aar -
Ik heb een hele lijst met verschillende datums. En ik kan moeilijk voor 20 verschillende datums een query aanmaken.

Want het gaat over minuten, uren, dagen en maanden. Dus zou ik er toch al snel 4 verschillende hebben die ik dan wel kan aanpassen met PHP als dat zou moeten. Maar die time() werkt perfect voor mij...
Gewijzigd op 07/01/2012 14:22:09 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:20:13
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 14:05:26:
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

1 HOUR, 2 HOURS, 2DAY, 3 YEARS, dat begrijpt MySQL allemaal bij de INTERVAL.
Lees anders mijn genoemde link eens door. Dat had je het allang zelf kunnen zien.
Gewijzigd op 07/01/2012 14:20:41 door - Ariën -

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:47:38
Quote Anchor link
Gebruik geen DATE_ADD of DATE_SUB je hebt er geen zak aan

Code (php)
1
2
SELCT NOW() + INTERVAL 1 DAY AS blur_datum
FROM DUAL

Pas als je het niet met "standaard" sql afkunt, mag je je vergrijpen aan database speciefike functionaliteiten.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:48:22
Quote Anchor link
Ik heb even een script vlug gemaakt maar krijg 3 errors:
Hier het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?
include("config.php");

if(isset($_GET['del'])) {

if(is_numeric($_GET['del'])) {

$sql = "
UPDATE
leden
SET
ban-verloop-datum = date_add(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
ban-status = '1'
WHERE
id='"
.$_GET['del']."'
"
;

$query = mysql_query($sql);

if($query == TRUE) {
echo "Het bericht met het ID ".$_GET[ 'del']." heeft ban.";
}

else{
echo "Er is iets fout gegaan bij het geven van een ban";
}

}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven??<br />
<form method="get" action="geefban.php">
<table>
<tr>
<td><select name="del" size="1">
<option value="">&nbsp;</option>
<?
$sql
= "SELECT username,id FROM leden ORDER BY username ASC";
$query = mysql_query($sql);
while($rij = mysql_fetch_object($query)) {
$id = htmlspecialchars($rij->id);
$username = htmlspecialchars($rij->username);
echo "<option value=\"".$id."\">".$username."</option>\n";
}

?>
</select>
</td>
<td><input type="submit" value="GeefBan" /></td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven?<br />
<ul>
<li><a href="geefban.php?del=do">Geef ban</a></li>
</ul>
</body>
</html>
<?php
}
?>

De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 39

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/01/2012 16:50:10
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:48:22:
De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

Je hebt geen verbinding met de database. Had je zelf ook kunnen lezen...

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:51:09
Quote Anchor link
Ja, die las ik ook. Maar op lijn 38 staat niet mijn config including?
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:53:43
Quote Anchor link
PFFFFFFFF, en wat als je die errors ook nog eens gaat lezen ipv te roepen dat je niet weet wat er aan de hand is.

Je script logica klopt overigens ook niet, want je kan de database - je hebt geen connectie - niet gebruiken en dus ook geen query erop afvuren. Dus waar is het alternatieve logische script path.

Erwin H

Erwin H

07/01/2012 16:54:46
Quote Anchor link
Blijkbaar gaat je connectie niet goed omdat je userid/password niet klopt. De volgende twee errors komen daaruit voort (zonder connectie geen query, zonder query geen resultaat).
@Aar, volgens mij gebruik je bij INTERVAL in MySQL geen HOUR en HOURS, maar altijd HOUR. het is namelijk de orde van grootte die ermee aangeeft. Ik kan het nu alleen even niet checken, maar ik ben er vrij zeker van.

Jens erd

Jens erd

07/01/2012 16:56:02
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:51:09:
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Wrong, je hebt geen wachtwoord opgegeven. Lees de error nog maar eens. Kijk nog eens of in het config bestand écht verbinding wordt gemaakt, Mysql verzint dit niet zomaar natuurlijk ;-)

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.