[opgelost] User bannen. Hoe beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:27:07
Quote Anchor link
Beste,
ik zou graag hebben dat een admin ban kan geven aan een gebruiker.
Maar dat die dan met tijd is.
Namelijk, 1 uur ban, 2 uur ban, 1dag ban, 1week ban ...

Ik dacht dus om 2 nieuwe tabellen bij mijn gebruiker te maken (bij de database).
De eerste tabel heet dan ban. Als daar het cijfer 0 instaat, geen ban.
Als er cijfer 1 in staat, 1 uur ban enzovoort.

Daarnaast nog een tabel met als naam: bantijd
Die zou ik dan opvragen via now() ofzo.

Alleen dit zou wel werken maar ik zou dan niet weten hoe je die ban kan laten verlopen na 1 uur.

Ik zou dan ook werken met een statement. Heb al iets klaarliggen.
Als jullie dit al willen zien mogen jullie dit vragen.
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen laten doen?
Ook of ik al goed bezig ben met de juiste redenering?
Dem
Gewijzigd op 08/01/2012 12:34:30 door - Diov -

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 17:06:59

- Pepijn  -

- Pepijn -

07/01/2012 13:27:51
Quote Anchor link
Kijk hier ff in de scripts er zijn er genoeg

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:28:37
Quote Anchor link
Of een ban-verloop-datum en ban-status in de usertabel meegeven bij de user.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:30:10
Quote Anchor link
@ Pepijn, dat zin IP bans, dat wil ik niet.

@ Aar, hoe zou ik dan de ban-verloop-datum moeten bepalen?

En dan in mijn statement zou ik dan moeten doen: als ban-verloop-datum groter of gelijk is aan nu dan mag de gebruiker inloggen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:33:17
Quote Anchor link
UPDATE users SET banned = '0' WHERE ban_verloopdatum < NOW()

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:36:33
Quote Anchor link
Hmm,
Bepaal je zo wanneer de ban vervalt? Denk het niet.

Ik moet dus eigenlijk tellen met tijden in php.
Dus eigenlijk now() + 1 day enzo? (weet iemand hier meer info over?)
Dat moet ik dan updaten in ban_verloopdatum.

Om het dan uit te lezen moet ik de ban_verloopdatum opvragen en dan kijken of hij gelijk is (met ==) aan now() als die gelijk is, moet ik dan dit gebruiken:

UPDATE users SET banned = '0

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:37:58
Quote Anchor link
Je moet in de Admin zelf een datum kiezen wanneer de ban verloopt. Daar kan je e.v.t NOW() + 1 DAY in plaatsen.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:38:42 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 13:39:34
Quote Anchor link
Maar hoe bereken ik dit dan?
Ik weet niet hoe ik dan voorbeeld 1 maand ban moet geven?
is dat dan now() + 1 Month?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 13:40:50
Quote Anchor link
probeer het eens ;)
Kijk eens hier..
Gewijzigd op 07/01/2012 13:41:47 door - Ariën -

07/01/2012 13:44:45
Quote Anchor link
Ik heb het anders gedaan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    # 24 uur in seconden + de tijd:
    $ban = time() + '1440';

# Dit zet je dan in je tabel en bij het opvragen doe je dit:
    if((strlen($row['ban']) > 0) && ($row['ban'] > time())) {
        echo 'Je hebt een ban tot '.date('H:i', $row['ban']).'.';
    }

# Anders heeft de gebruiker geen ban, ongeacht er een datum in dat veld
    # staat.

?>

Eventueel kun je daarbij nog de dagen enzovoort bij vermelden.
Gewijzigd op 07/01/2012 13:55:05 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:00:15
Quote Anchor link
Geen goed voorbeeld.
Zulke berekeningen kan je het beste doen met MySQL.

Kijk eens naar DATE_ADD:
Code (php)
1
SELECT DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY);
Gewijzigd op 07/01/2012 14:02:04 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 14:05:26
Quote Anchor link
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

07/01/2012 14:08:19
Quote Anchor link
- Aar -
Ik heb een hele lijst met verschillende datums. En ik kan moeilijk voor 20 verschillende datums een query aanmaken.

Want het gaat over minuten, uren, dagen en maanden. Dus zou ik er toch al snel 4 verschillende hebben die ik dan wel kan aanpassen met PHP als dat zou moeten. Maar die time() werkt perfect voor mij...
Gewijzigd op 07/01/2012 14:22:09 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 14:20:13
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 14:05:26:
@ Aar,
ik had je mis verstaan.
ik dacht dat je bezig was in php en niet in de database.

Maar als je dan berekent in mysql, hoe kan je dan verschillen van voorbeeld 1 uur enzo?
Of moet ik dan die 1 DAY laten sturen door een php scriptje?

1 HOUR, 2 HOURS, 2DAY, 3 YEARS, dat begrijpt MySQL allemaal bij de INTERVAL.
Lees anders mijn genoemde link eens door. Dat had je het allang zelf kunnen zien.
Gewijzigd op 07/01/2012 14:20:41 door - Ariën -

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:47:38
Quote Anchor link
Gebruik geen DATE_ADD of DATE_SUB je hebt er geen zak aan

Code (php)
1
2
SELCT NOW() + INTERVAL 1 DAY AS blur_datum
FROM DUAL

Pas als je het niet met "standaard" sql afkunt, mag je je vergrijpen aan database speciefike functionaliteiten.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:48:22
Quote Anchor link
Ik heb even een script vlug gemaakt maar krijg 3 errors:
Hier het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?
include("config.php");

if(isset($_GET['del'])) {

if(is_numeric($_GET['del'])) {

$sql = "
UPDATE
leden
SET
ban-verloop-datum = date_add(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
ban-status = '1'
WHERE
id='"
.$_GET['del']."'
"
;

$query = mysql_query($sql);

if($query == TRUE) {
echo "Het bericht met het ID ".$_GET[ 'del']." heeft ban.";
}

else{
echo "Er is iets fout gegaan bij het geven van een ban";
}

}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven??<br />
<form method="get" action="geefban.php">
<table>
<tr>
<td><select name="del" size="1">
<option value="">&nbsp;</option>
<?
$sql
= "SELECT username,id FROM leden ORDER BY username ASC";
$query = mysql_query($sql);
while($rij = mysql_fetch_object($query)) {
$id = htmlspecialchars($rij->id);
$username = htmlspecialchars($rij->username);
echo "<option value=\"".$id."\">".$username."</option>\n";
}

?>
</select>
</td>
<td><input type="submit" value="GeefBan" /></td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven?<br />
<ul>
<li><a href="geefban.php?del=do">Geef ban</a></li>
</ul>
</body>
</html>
<?php
}
?>

De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

°Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 39

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/01/2012 16:50:10
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:48:22:
De errors:
° Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'a7258442'@'localhost' (using password: NO) in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 38

Je hebt geen verbinding met de database. Had je zelf ook kunnen lezen...

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:51:09
Quote Anchor link
Ja, die las ik ook. Maar op lijn 38 staat niet mijn config including?
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

07/01/2012 16:53:43
Quote Anchor link
PFFFFFFFF, en wat als je die errors ook nog eens gaat lezen ipv te roepen dat je niet weet wat er aan de hand is.

Je script logica klopt overigens ook niet, want je kan de database - je hebt geen connectie - niet gebruiken en dus ook geen query erop afvuren. Dus waar is het alternatieve logische script path.

Erwin H

Erwin H

07/01/2012 16:54:46
Quote Anchor link
Blijkbaar gaat je connectie niet goed omdat je userid/password niet klopt. De volgende twee errors komen daaruit voort (zonder connectie geen query, zonder query geen resultaat).
@Aar, volgens mij gebruik je bij INTERVAL in MySQL geen HOUR en HOURS, maar altijd HOUR. het is namelijk de orde van grootte die ermee aangeeft. Ik kan het nu alleen even niet checken, maar ik ben er vrij zeker van.

Jens erd

Jens erd

07/01/2012 16:56:02
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 16:51:09:
Ik heb btw wel contact met m'n database.

Wrong, je hebt geen wachtwoord opgegeven. Lees de error nog maar eens. Kijk nog eens of in het config bestand écht verbinding wordt gemaakt, Mysql verzint dit niet zomaar natuurlijk ;-)

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.