[opgelost] User bannen. Hoe beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 16:56:07
Quote Anchor link
Ik heb connectie met mijn database!

Heb het probleem al gevonden.

Back on Topic.

Toevoeging op 07/01/2012 17:00:51:

Ik ga even een foutafhandeling erbij zetten.
Gewijzigd op 07/01/2012 16:57:38 door - Diov -

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 07:56:06

Pim -

Pim -

07/01/2012 17:14:37
Quote Anchor link
Waarom zou een dergelijke berekening in MySQL moeten?
PHP kan hier toch veel mooier mee omgaan?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$endTime
= new DateTime($row['ban_end']);
$interval = $endTime->diff(new DateTime());

echo formatInterval($interval);
?>

SQL is een Domain Specific Language. Een taal die bedoeld is voor een bepaald domein. Valt het opmaken van een tijdsinterval daar ook per se onder?

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 17:20:24
Quote Anchor link
Pim - op 07/01/2012 17:14:37:
Waarom zou een dergelijke berekening in MySQL moeten?
PHP kan hier toch veel mooier mee omgaan?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$endTime
= new DateTime($row['ban_end']);
$interval = $endTime->diff(new DateTime());

echo formatInterval($interval);
?>

SQL is een Domain Specific Language. Een taal die bedoeld is voor een bepaald domein. Valt het opmaken van een tijdsinterval daar ook per se onder?

Volgens Aar was het beter om het in MySQL te doen.
Ik ging het eerst ook via PHP doen maar nu ik bezig ben met MySQL, en op de goede weg ben, zie ik al licht aan het einde van de tunnel.

Pim -

Pim -

07/01/2012 17:22:21
Quote Anchor link
Mijn opmerking was ook meer richting degenen die de SQL-aanpak aanprezen.

Succes met jouw oplossing :)

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 17:24:05
Quote Anchor link
Weet ik wel.
Ik waardeer het dat je me helpt ;)

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 17:29:43
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 13:30:10:
@ Pepijn, dat zin IP bans, dat wil ik niet.

@ Aar, hoe zou ik dan de ban-verloop-datum moeten bepalen?

En dan in mijn statement zou ik dan moeten doen: als ban-verloop-datum groter of gelijk is aan nu dan mag de gebruiker inloggen.

Als je geen IP bans wilt. Verander dan het voorbeeld van IP naar usernaam? :o
En zet gwn een datetime wanneer ze geband zijn, en dan laten uitzoeken bij login of hun tijd voorbij is. Zo ja laat ze dan alles zien. Zo niet, blokkeer dan alle gegevens?
Bijvoorbeeld.
Ik gebruik ook een ban. Maar m'n members worden alleen unbanned als een admin ze unbanned of ik het via database doe. Als je het automatisch wil doen, gebruik je gewoon een datetime + (het aantal uur dat je wil bannen).
Na die tijd, zijn ze weer vrij en kunnen ze alles doen wat ze willen zoals ervoor.

Ik heb m'n eigen ban systeem gemaakt van een soort van gevangenis scriptje etc. :o

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 17:33:32
Quote Anchor link
@ Ken,
Als ik dan een tijd zet wanneer ze gebant zijn, hoe kan ik dan weten of ze 1 week ban hebben of 1 maand ofzo?

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 17:37:23
Quote Anchor link
Door middel van de tijd die je ingeeft. Als het met seconden gaat... En je wil een uur bannen, doe je 3600.
En zo ga je verder.

als je je admins bv 10 uur laat invullen. moet je in je script laten uitrekenen hoeveel seconden hij moet zetten in database. In dit geval 36000.
Ik persoonlijk zou gaan voor een radio type van input.
1u, 2u, 4u, 1 dag, 1 maand... en zoveel je maar wilt. Zolang je elke radio type maar de juiste seconden geeft ;)

Als je me toevoegt op MSN, help ik je verder : [email protected]

Ik denk dat je het principe wel snapt :p

Toevoeging op 07/01/2012 17:40:22:

De reden waarom ik een input zou gebruiken by the way. Is als een admin anders 1.5 moet gaan invullen voor anderhalf uur... Lijkt het me nogal redelijk wat werk om dat te doen.

Ik zou hen gewoon een vaste tijdspanne geven per ban. Afhankelijk van de regel die overtreden wordt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 17:42:05
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 17:33:32:
@ Ken,
Als ik dan een tijd zet wanneer ze gebant zijn, hoe kan ik dan weten of ze 1 week ban hebben of 1 maand ofzo?

Moet jij bepalen en invullen natuurlijk.
En bovendien hoef je van 'Ken DC' zegt helemaal niet met secondes te rekenen, je kan toch met DATE_ADD en INTERVAL 1 MONTH een maand bij de huidige datum optellen. Desgewenst kan je ook een jaar kiezen, 2 minuten etc.....

MySQL begrijpt het allemaal.
Gewijzigd op 07/01/2012 17:44:30 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 17:43:44
Quote Anchor link
Ik ga verder met jouw idee Aar,

Ik heb een error in mijn syntax:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  $sql = "
    UPDATE
        leden
    SET
        ban-verloop-datum  = date_add(NOW(), INTERVAL 1 DAY);,
        ban-status = '1'
    WHERE
        id='".$_GET['del']."'
";

Zou niet weten waar mijn fout zou kunnen zitten.
Ik denk regel 4

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 17:45:07
Quote Anchor link
Oh, een error? Duidelijk............

Glazen bol zegt iets van een punt-komma, en ook lees ik iets vaags over DATE_ADD met nadruk met hoofdletters.

En verder: SQL injection possible.
Gewijzigd op 07/01/2012 17:46:26 door - Ariën -

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 17:48:12
Quote Anchor link
Je kan inderdaad zoals Aar zegt doen.
Ik werk gewoon via seconden :p Wilde je alleen maar helpen xD

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 17:49:09
Quote Anchor link
Ken DC op 07/01/2012 17:48:12:

Het kan, maar het is onnodig, gezien met met MySQL veel makkelijker is. Met PHP wordt er niet eens rekening gehouden met schrikkeljaren e.d.

MySQL is accurater.
Gewijzigd op 07/01/2012 17:49:36 door - Ariën -

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 17:50:17
Quote Anchor link
- Aar - op 07/01/2012 17:49:09:
Ken DC op 07/01/2012 17:48:12:

Het kan, maar het is onnodig, gezien met met MySQL veel makkelijker is. Met PHP wordt er niet eens rekening gehouden met schrikkeljaren e.d.

MySQL is accurater.

Hmm. Zover had'k nog niet nagedacht. :p Dan ga ik binnenkort ook mijn banscripts aanpassen.

Vergeet dat ik gepost heb :p Mijn excuses.

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 17:54:45
Quote Anchor link
En waar zit het foutje nu?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$sql = "
    UPDATE
        leden
    SET
        ban-verloop-datum = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
        ban-status = '1'
    WHERE
        id='".$_GET['del']."'
";
[/code^]
Gewijzigd op 07/01/2012 17:57:55 door - Diov -

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 17:57:53
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 17:54:45:
En waar zit het foutje nu?

$sql = "
UPDATE
leden
SET
ban-verloop-datum = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
ban-status = '1'
WHERE
id='".$_GET['del']."'
";

Edit:
Nevermind. :p
Gewijzigd op 07/01/2012 17:59:54 door Ken DC

- SanThe -

- SanThe -

07/01/2012 18:01:41
Quote Anchor link
Dit: ban-verloop-datum is geen naam van een veld, maar een berekening met drie velden.

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 18:03:05
Quote Anchor link
Wel een vraagje. De add_date functie... is dat niet enkel gebaseerd op een datum, in plaats van tijd?
bv enkel 01/01/2012 ipv 01/01/2012 12:30:49

Dus bij gebruik van deze functie, wat als hij maar voor een uurtje bant? :o

Gewoon een vraagje :p
Gewijzigd op 07/01/2012 18:07:26 door Ken DC

- SanThe -

- SanThe -

07/01/2012 18:07:16

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 18:07:50
Quote Anchor link
ADDTIME in dat geval. Geen idee of ADD_DATE() ook werkt, als je NOW() opgeeft.
Gewijzigd op 07/01/2012 18:10:04 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.