[opgelost] User bannen. Hoe beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 18:11:24
Quote Anchor link

Dat houdt geen steek. Als je enkel een datum invoert. Houd hij niet eens de tijd bij. Toch?
Ik lees enkel maar wat er bij add_date functie staat...

Ik denk dat het beter met add_time werkt dan date...

Toevoeging op 07/01/2012 18:12:26:

- Aar - op 07/01/2012 18:07:50:
ADDTIME in dat geval. Geen idee of ADD_DATE() ook werkt, als je NOW() opgeeft.

Dat was de vraag. het zou eventueel kunnen werken, maar moet je dan niet de tijd ook nog eens opgeven.

Want als je de add_date functie gebruikt, houdt hij alleen maar de dag bij waarop er geband werd. Niet het uur. Of wel? :p

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 16:47:13

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 18:20:48
Quote Anchor link
Ken DC op 07/01/2012 18:11:24:
Want als je de add_date functie gebruikt, houdt hij alleen maar de dag bij waarop er geband werd. Niet het uur. Of wel? :p

Inderdaar, met ADDTIME() zou je als het goed is wel zowel met datum als tijd kunnen rekenen. Omdat MySQL of alleen de datums kent, of de datums en de tijden (maar niet alleen de tijden)

Ik zeg: "Trial and error", en zie zelf...
Gewijzigd op 07/01/2012 18:21:10 door - Ariën -

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 18:32:05
Quote Anchor link
Inderdaad. Dus waarom add_date aanbevelen, terwijl z'n vraag duidelijk stelt : 1uur, 2 uur etc... :o

ADD_DATE is compleet nutteloos in deze thread. ADD_TIME lijkt me beter :) dan heeft hij alles wat hij wil, ook al bestaat er KANS dat ADD_DATE werkt... wrm hopen dat het werkt, terwijl het anders gewoon zeker werkt :p

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 18:37:14
Quote Anchor link
Vraagje,
Ik moet toch mijn tabel updaten? Of zit ik er helemaal naast?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 18:56:31
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 18:37:14:
Vraagje,
Ik moet toch mijn tabel updaten? Of zit ik er helemaal naast?

Wat bedoel je?

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 18:59:53
Quote Anchor link
Kijk, als ik die sites bekijk die jullie gaven, dan staat er overal SELECT.
Maar ik plaats het bij SET.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 19:01:42
Quote Anchor link
Ja, je update je velden dan uiteraard.

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 19:02:16
Quote Anchor link
In plaats van SELECT, doe je UPDATE ofzo?

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 19:03:57
Quote Anchor link
Kan iemand dan a.u.b. zeggen waar de fout zit?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql
= "
       UPDATE
         leden
       SET
         ban-verloop-datum = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY),
         ban-status = '1'
       WHERE
         id='"
.$_GET['del']."'
       "
;
?>

Andre Sep

Andre Sep

07/01/2012 19:07:09
Quote Anchor link
Enige wat ik zie dat 'fout' is (ik neem aan dat id een integer is) is dat je de 1 tussen quotes hebt staan... Maar of dat ook werkelijk een probleem oplevert durf ik niet te zeggen.

Het zou namelijk kunnen dat sql dat als varchar() ziet terwijl het een int() is.
Gewijzigd op 07/01/2012 19:10:21 door Andre Sep

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 19:10:20
Quote Anchor link
Dit is de foutmelding:
Notice: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-verloop-datum = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY), ban-status = '1' W' at line 4

In query: UPDATE leden SET ban-verloop-datum = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 DAY), ban-status = '1' WHERE id='1' in /home/a7258442/public_html/testen/geefban.php on line 41

Op lijn 4 van mijn syntax staat dit:

Op lijn 41 staat:
trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 19:11:21
Quote Anchor link
Als ik jouw was zou ik geen streepjes in je veldnaam gebruiken. Maar banverloopdatum of ban_verloopdatum
Gewijzigd op 07/01/2012 19:13:15 door - Ariën -

Andre Sep

Andre Sep

07/01/2012 19:12:57
Quote Anchor link
Heb je de 1 al zonder quotes geprobeerd?

Dus niet '1', maar 1
Gewijzigd op 07/01/2012 19:14:46 door Andre Sep

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 19:14:59
Quote Anchor link
Ik zou gewoon een '1' gebruiken. Werkt altijd prima, en dat hoort ook zo voor waardes.

AS heeft het bij het foute eind... ;-)
Gewijzigd op 07/01/2012 19:15:30 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 19:16:04
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql
= "
       UPDATE
         leden
       SET
         ban-status = '1'
       WHERE
         id='"
.$_GET['del']."'
       "
;
?>

Afbeelding van de 2 extra tabellen:
http://imageshack.us/photo/my-images/810/knipseljp.png/

Hoe bedoel je, die ID tussen quotes?
Ik kan toch moeilijk dit doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql
= "
       UPDATE
         leden
       SET
         ban-status = '1'
       WHERE
         "
id"='".$_GET['del']."'
       "
;
?>

Dit is mijn volledige script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
<?php
    # errors weergeven
    ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

# sql debug
    define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

# functie voor sql debug

function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
    {

if (DEBUG_MODE)
        {

return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
        }

else
        {
            return $text;
        }
    }

include('config.php');
@
mysql_connect($server, $user,$pass) or die ("Can't connect to MySQL database server");
@
mysql_select_db($database) or die("Can't find database.");

if(isset($_GET['del'])) {

if(is_numeric($_GET['del'])) {

$sql = "
    UPDATE
        leden
    SET
        ban-status = '1'
    WHERE
        id='"
.$_GET['del']."'
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

elseif(mysql_affected_rows() == 0)
{

echo 'Geen records gewijzigd. <br />Query: '.$sql;
}

else
{
    echo 'Update was succesvol!';
}

}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven??<br />
  <form method="get" action="geefban.php">
   <table>
    <tr>
     <td><select name="del" size="1">
      <option value="">&nbsp;</option>
      <?
      $sql
= "SELECT username,id FROM leden ORDER BY username ASC";
      $query = mysql_query($sql);
      while($rij = mysql_fetch_object($query)) {
       $id = htmlspecialchars($rij->id);
       $username = htmlspecialchars($rij->username);
              echo "<option value=\"".$id."\">".$username."</option>\n";
      }

?>
</select>
     </td>
     <td><input type="submit" value="Geef_Ban" /></td>
    </tr>
   </table>
  </form>
  <?
 }
}
else{

?>

Welke gebruiker wil je ban geven?<br />
 <ul>
    <li><a href="geefban.php?del=do">Geef ban</a></li>
 </ul>
</body>
</html>
<?php
}
?>

Welke info kan ik nog meer geven?

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 19:17:20
Quote Anchor link
A S op 07/01/2012 19:12:57:
Heb je de 1 al zonder quotes geprobeerd?

Dus niet '1', maar 1

Waarom niet bij een waarde? o.O

Andre Sep

Andre Sep

07/01/2012 19:18:06
Quote Anchor link
- Aar - op 07/01/2012 19:14:59:
Ik zou gewoon een '1' gebruiken. Werkt altijd prima, en dat hoort ook zo voor waardes.

AS heeft het bij het foute eind... ;-)

Haha.. Ik had mijn bericht gewijzigd omdat je daar eerst iets over schreef, en weer terug gezet.

Ik weet zeker dat als de kolom id een int() is, je het ook zonder de quotes kan en mag invoeren. Maar of dat ook deze fout veroorzaakt weet ik niet.

Verder zou ik ook geen dashes (-) als scheidingsteken gebruiken maar underscores (_)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2012 19:22:52
Quote Anchor link
Dem Ian op 07/01/2012 19:16:04:

Ik zie geen tabellen, wel velden.
Ken de terminologie...........

- Diov  -

- Diov -

07/01/2012 19:23:54
Quote Anchor link
Foutje...
Maar zit er een fout bij mijn 'velden'?

Ken DC

Ken DC

07/01/2012 19:28:15
Quote Anchor link
Edit:
Sorry. De Error die je krijgt met je volledige code. Op welke line staat die.
Gewijzigd op 07/01/2012 19:29:18 door Ken DC

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.