[Opgelost] Veld uit database halen met function?
Albert, tsja... Op dit moment zit ik nog niet op zo'n school... Dus moet ik alles mezelf aan gaan leren... Maar ik wil ook de webdevelopment in gaan, en dan ben ik nu ook een beetje mee bezig (Kwa leren dan he (en doen) (Html, php, javascript, xml, css)), of doe je alleen php?
Mvg,
Jasper
Gewijzigd op 12/08/2012 17:34:39 door Jasper Vriends
ik ga voor allround een beetje. van alles wat
Jasper
Toevoeging op 12/08/2012 17:41:25:
Maar dit is niet echt meer php waar we over praten XD, ik weet niet of dat wel mag XD
Als het niet mag komt de phphulp politie wel langs om dat te melden :-)
Haha, het zou wat wezen als dat kon
als je de TS bent mag je zelf een draai eraan geven hoor ;)
Albert de Wit op 12/08/2012 17:36:42:
ik ga voor allround een beetje. van alles wat
Je zal ook wel moeten.
Je kan PHP-en wat je wilt... maar hoe ga je dat laten zien? Dan moet toch met HTML.
En als je dan toch HTML leert, wil je het ook mooi maken. Dus komt er CSS bij.
XML is een vermakkelijkste vorm van tabellen/data. Niet iets om te leren/studeren, want dat is zo simpel.
Presies Eddy, dat doen veel mensen volgens mij, php, html, javascript, css, xml, zijn volgens mij de standaard taal die mensen vaak leren.
TS = Topic Starter = degene die het topic heeft aangemaakt, in dit geval ben jij dat dus.
Ohh... Gelukkig :)
om het wat een beetje er goed uit te laten zien moet je css erbij halen om het html wat op te fleuren.
en javascript/jquery.....
ik weet niet precies wat het is maar het manipuleert css, dat ajax ding is geweldig, het kan html genereren. allemaal bij elkaar een bijna onmisbaar groepje
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">
function TestLinkOpenen(){
document.getElementById('TestDiv').style.display = "block";
}
function TestLinkPagina(){
$("#TestDiv").load("http://jasler.nl/");
}
</script>
<a href="javascript:void(0)" onclick="TestLinkOpenen()">Div openen</a>
<a href="javascript:void(0)" onclick="TestLinkPagina()">Pagina openen in DIV</a>
<div id="TestDiv" style="display: none;">De Div</div>
function TestLinkOpenen(){
document.getElementById('TestDiv').style.display = "block";
}
function TestLinkPagina(){
$("#TestDiv").load("http://jasler.nl/");
}
</script>
<a href="javascript:void(0)" onclick="TestLinkOpenen()">Div openen</a>
<a href="javascript:void(0)" onclick="TestLinkPagina()">Pagina openen in DIV</a>
<div id="TestDiv" style="display: none;">De Div</div>
Dat scriptje opent de div, en kan een pagina in een div maken... (In dit geval mijn website). Met javascript kan je dat soort dingen doen, je kan ook met onload, onmouseover, etc..
Jquery is eigenlijk hetzelfde, met Jquery kan je effects geven aan je javascript, fade in, fade out van divs, dingen uit de lucht laten vallen enzo.
Heb ik het goed genoeg uitgelegd zo?
Jasper
Gewijzigd op 13/08/2012 11:46:49 door Jasper Vriends
Javascript is hetzelfde als JQuery.. verschil ervan is dat jQuery een Framework is. net als bij Php Zend/Symfony
Javascript == PHP met het verschil dat Javascript clientside is en Php serverside. verder zijn het allebei programmeer talen uiteraard :)
@albert je kan er alles mee manipuleren niet alleen css maar ook html..
Dus ik heb het half goed uitgelegd :)
Reshad F op 13/08/2012 12:15:40:
... verder zijn het allebei programmeer talen ...
Niet echt. Ik ga voor scripttalen.
Hmm... Ik denk zelf dat het scripttalen zijn, omdat je meestal met programma's programmeert... (Bijv. C+)
Jasper Vriends op 13/08/2012 12:34:17:
Hmm... Ik denk zelf dat het scripttalen zijn, omdat je meestal met programma's programmeert... (Bijv. C+)
Uhmmm....? Wat bedoel je hiermee? Ik snap je redenering niet helemaal.
Php is een scriptaal omdat je het programmeerd met een programma?
1. Je kunt php gewoon in kladblok schrijven als je de syntax goed kent.
2. C++ wordt ook in programma's geschreven, denk aan MS Visual Studio.
Jquery en Javascript is in principe een scripting taal, echter is php in principe een scripting taal. De syntax lijkt bijna sprekend op Perl, aangezien php ook vanuit daar is afgeleid.
Gewijzigd op 13/08/2012 12:50:16 door Chris PHP
Daar heb je gelijk in...