Opgeslagen waarde list menu weergeven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

David

david

16/11/2006 13:23:00
Quote Anchor link
Help! Ik heb een probleem! Ik heb een formulier gemaakt waarvan de ingevoerde data in een SQL bestand geplaatst word. In het formulier zit ook een list menu dat er zo ongeveer uitziet.

<tr>
<td>Opties*:</td>
<td colspan="4"><select name="opties" size="1">
<option value="select">select -</option>
<option value="optie1">optie1</option>
<option value="optie2">optie2</option>
</select> </td>
</tr>

Alles gaat goed, connecties met de database en de data word ook netjes in de database geplaatst.

Het probleem is alleen dat wanneer de gebruiker opnieuw inlogt het list menu weer op de standaard waarde staat, namelijk select.

Ik wil echter dat het list menu de opgeslagen waarde in de SQL database weergeeft.

Dus wanneer de gebruiker in eerste instantie voor optie 1 heeft gekozen dan wil ik dat bij opnieuw inloggen het list menu optie 1 aangeeft en niet select.

Weet iemand hoe dit moet en hoe ik dit kan doen?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 00:24:50

Joren de Wit

Joren de Wit

16/11/2006 13:31:00
Quote Anchor link
Eerst de waarde uit de database selecteren. Het formulier genereren en de <option> die overeenkomt met de waarde uit de database het 'selected="selected"' attribuut meegeven.

David

david

16/11/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Hey Blanche SUPER bedankt! Ik heb tot nu toe dit gedaan waarmee ik volgens mij de waarde selecteer. Hij laat ook alle ingevoerde waardes zien BEHALVE van het list menu. Doe ik het zo wel goed?

$sql = "SELECT opties,blablabla,blablabla1,FROM gebruikers WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
$query = mysql_query($sql);
$rij = mysql_fetch_object($query);
$opties = htmlspecialchars($rij->opties);
$blablabla = htmlspecialchars($rij->blablabla);
$blablabla1 = htmlspecialchars($rij->blablabla1);

Ben inmiddels dagen bezig en begin een beetje door te draaien :P dus misschien zie ik het gewoon niet ;)

- SanThe -

- SanThe -

16/11/2006 13:55:00
Quote Anchor link
Voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($opties == 'optie1')
{

echo '<option value="optie1" selected>optie1</option>';
}

else
{
    echo '<option value="optie1">optie1</option>';
}

?>

David

david

16/11/2006 17:23:00
Quote Anchor link
Allereerst SUPER bedankt voor jullie hulp!

Maar goed ik kom er nog steeds niet uit. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ik mijn list menu op de waarde krijg die staat opgeslagen in het gekoppelde sql bestand. Wat is het juiste commando om die opdracht uit te voeren.

Voorbeeld:
List menu vrienden:

Values:
Jan
Piet
Klaas
Theo
Enz.
Enz.
Enz.

Er is gekozen voor Piet.

Piet staat dus in de sql database.

Wanneer ik uitlog en weer inlog wil ik dus een list menu waarbij PIET geselecteerd staat. Moet volgens mij een vrij simpel commando voor zijn. Iets in de vorm van value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= $gebdatum ?>
".

Heb inmiddels de bovenstaande opties geprobeerd en die werkten niet

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.