Opgeslagen waarde list menu weergeven.
<tr>
<td>Opties*:</td>
<td colspan="4"><select name="opties" size="1">
<option value="select">select -</option>
<option value="optie1">optie1</option>
<option value="optie2">optie2</option>
</select> </td>
</tr>
Alles gaat goed, connecties met de database en de data word ook netjes in de database geplaatst.
Het probleem is alleen dat wanneer de gebruiker opnieuw inlogt het list menu weer op de standaard waarde staat, namelijk select.
Ik wil echter dat het list menu de opgeslagen waarde in de SQL database weergeeft.
Dus wanneer de gebruiker in eerste instantie voor optie 1 heeft gekozen dan wil ik dat bij opnieuw inloggen het list menu optie 1 aangeeft en niet select.
Weet iemand hoe dit moet en hoe ik dit kan doen?
Eerst de waarde uit de database selecteren. Het formulier genereren en de <option> die overeenkomt met de waarde uit de database het 'selected="selected"' attribuut meegeven.
$sql = "SELECT opties,blablabla,blablabla1,FROM gebruikers WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
$query = mysql_query($sql);
$rij = mysql_fetch_object($query);
$opties = htmlspecialchars($rij->opties);
$blablabla = htmlspecialchars($rij->blablabla);
$blablabla1 = htmlspecialchars($rij->blablabla1);
Ben inmiddels dagen bezig en begin een beetje door te draaien :P dus misschien zie ik het gewoon niet ;)
Maar goed ik kom er nog steeds niet uit. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ik mijn list menu op de waarde krijg die staat opgeslagen in het gekoppelde sql bestand. Wat is het juiste commando om die opdracht uit te voeren.
Voorbeeld:
List menu vrienden:
Values:
Jan
Piet
Klaas
Theo
Enz.
Enz.
Enz.
Er is gekozen voor Piet.
Piet staat dus in de sql database.
Wanneer ik uitlog en weer inlog wil ik dus een list menu waarbij PIET geselecteerd staat. Moet volgens mij een vrij simpel commando voor zijn. Iets in de vorm van value="".
Heb inmiddels de bovenstaande opties geprobeerd en die werkten niet