ophalen van upload snelheid????

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dick Jeukens

Dick Jeukens

01/08/2006 21:28:00
Quote Anchor link
Wie kan mij vertellen op welke manier ik de uploadsnelheid van mijn internetverbinding kan uilezen cq opvragen?
Met dit gegeven moet het mogelijk zijn om een progressbar gelijk te laten lopen met de tijd die nodig is om een bestand te uploaden.

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 18:32:00

Jason de Ridder

Jason de Ridder

01/08/2006 21:30:00
Quote Anchor link
jou upload snelheid is niet de snelheid van de server. Iemand anders zijn snelheid? En als het goed is kan je dat gewoon opvragen bij je internetprovider

Gerben G

Gerben G

01/08/2006 21:30:00

Dick Jeukens

Dick Jeukens

01/08/2006 21:40:00
Quote Anchor link
Klopt allemaal wat jullie zeggen alleen is het zo dat de snelheid waarmee een bestand vanuit je pc de lijn opgestuurd wordt afhankelijk is van een aantal factoren.

Het enemoment is het bijv maar 15kb en het volgende moment zit je weer op de max snelheid.

Kijk maar bij het uploaden van foto's naar bijv AH of Kruidvat.

De snelheid die ik dus bedoel is de snelheid waarmee de ontvangende server met jou pc aan het comuniceren is. en dat heeft niets te maken met de snelheid van mijn provider maar met de beschikbare bandbreedte van dat moment op die server.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

01/08/2006 21:55:00
Quote Anchor link
voor het uploaden:
$voor = time();
na het uploaden
$totaaltijd = time()-$voor;
$kbps = $groote_van_bestand-$totaaltijd;
echo $kbps;

Zoeits zou kunnen?

Dick Jeukens

Dick Jeukens

01/08/2006 22:03:00
Quote Anchor link
ok dan heb ik het aantal kbps.
Maar ik moet dat weten voordat ik begin met uploaden. M.a.w. ik zoek een scriptje hebben dat vooraf vraagt aan de server wat is jouw bandbreedte op dit moment?

- SanThe -

- SanThe -

01/08/2006 22:07:00
Quote Anchor link
Je adsl of je modem is de zwakke plek, niet de servers.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/08/2006 22:11:00
Quote Anchor link
Dick:
Wie kan mij vertellen op welke manier ik de uploadsnelheid van mijn internetverbinding kan uilezen cq opvragen?
Met dit gegeven moet het mogelijk zijn om een progressbar gelijk te laten lopen met de tijd die nodig is om een bestand te uploaden.

Het enige voorbeeld dat ik hier van ken is dit:
file uploader with progress bar

Dick Jeukens

Dick Jeukens

01/08/2006 22:38:00
Quote Anchor link
Thanks Jan

Eén probleem met dit soort scripts is dat in netscape of FireFox de progressbar in een ander tablad of in een ander fullscreen opent waardoor je het zicht op de site kwijt bent.

Arend a

Arend a

02/08/2006 12:53:00
Quote Anchor link
Jan, weet jij enigzins hoe dat script werkt? Ik zit net te puzzelen, maar ik kom er niet precies achter wie wat doet.

Waar ik ongeveer achter gekomen ben:
- Je upload een file richting een perl bestand, deze geeft om het bestand een signaal dmv een stukje javascript naar een signaal bestand te geven voor een bepaalde sessie. PHP en Perl delen deze sessie en in een php bestand wordt dit signaal weer uit gelezen.

Maar deze geeft geen realtime progress? Of wel? Voorzover ik het zie, wordt het bestand eerst geheel geupload, en dan pas wordt er in perl iets doorgegeven aan het signaal bestand.

De demo doet het niet, dus ik heb het voorbeeld nog even niet gezien.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.