Oplossen van e-mail in de spam (directadmin)
Momenteel checken wij via MXtoolbox.com een aantal dingen waar fouten uitkomen die wij niet op kunnen lossen.
Het gaat om een server waar zowel shared IP's gebruikt worden, als IP's specifiek voor één domein in verband met SSL.
Wie kan dit voor ons oplossen en uitleggen hoe?
Graag ontvang ik berichten en prijzen.
Jij kunt geen wijzigingen aanbrengen in het ontvangende email programma terwijl daar de filterregels meestal in staan.
De topic starter heeft het ook niet over de ontvangende mailcliënt, maar over de juiste serverinstellingen.
Dit ligt bij de klant (email-client) en niet bij de server.
Mijn clients zijn zo ingesteld dat alle mail van onbekende afzenders in de spam map terecht komt. Hier doet de mail server echt absoluut niets tegen.
Dat ligt dan niet aan de cliënt, maar aan hou JIJ de cliënt hebt ingesteld. Dat is een wereld van verschil ;)
Waar de topic starter het over heeft is dat zijn mails standaard in veel gevallen in de spam folder terecht komen. Dat zal met mailheaders, serverinstellingen e.d. te maken hebben. Wellicht ook met DNS.
- te streng afgestelde spamfilter/firewall/whatever
- incorrecte opmaak van het e-mailbericht
- slechte reputatie van verzendende mailservers
Dit kan leiden tot een optelsom die resulteert in het bestempelen van een bericht als zijnde spam, het hoeft dus niet op voorhand zo te zijn dat omdat de client de afzender niet kent, dit meteen als spam wordt weggezet.
Hoe het geregeld is bij de topicstarter weet ik niet, en iemand die zich geroepen voelt mag zich daar over buigen.
Gewijzigd op 20/09/2015 14:03:31 door - Ariën -
SPF Record is aanwezig, DKIM nog niet. Maar van SPF weet ik niet of het juist is, zo geeft mxtoolbox ook enkel errors aan die zowiezo opgelost moeten worden om het probleem te verhelpen.
Gewijzigd op 21/09/2015 13:28:23 door Koen Hollander
Belangrijkste is Dkim, SPF, reverse dns en even een test mail vanuit je applicatie sturen naar mail-tester.com om te checken of je content van je mail ook prima is.
Dat je mails 100% in hotmail en Gmail terecht komt beloof ik niet daar heeft ook server ip reputatie en duizend andere zaken mee te maken maar dat alles technisch in orde is kan ik wel beloven en bewijzen.
Graag prive bericht mocht dit nog spelen.
Mvg Furio
Verder is mail-tester.com een mooie manier om het uit te testen.