Oplossing ?
Ik leg deze vraag toevallig bij jou neer, maar had ook bij iemand anders gekunt.
Laat ik beginnen door me zelf in te schalen als een zeer onervaren persoon, maar wel al een hoop gelezen en opgezocht over SQL/ PHP.
Ik ben al even bezig om te zoeken in een dateabase op meerdere kolomen, div scrips geprobeerd en gecombineerd maar het lukt maar niet. Op div forms vragen gesteld, willen wel helpen maar als ik het script laat zien, tja veel te groot, geen zin in.
Ik zou liever te horen krijgen, ik heb er geen ervaring mee of weet het niet, of te wel eerlijk zijn.
Daar heb ik iets aan!
PHP hulp !
Voor mij is het al heel wat om een database te maken met / in Mysql en deze te benaderen met PHP. Nu wil ik meer en loop vast, hulp is er niet bij!
Wat is jou ervaring??
Vr. groet,
Gerard
Klagen helpt niet! Wel een concrete vraag met het stukje script waar je vragen bij hebt. Ben hier nog nooit in de steek gelaten
Daar wil iedereen wel mee helpen.
En klagen...nee dat doe ik niet hoor ik zoek net zo lang tot dat ik het wel weet, als het moet.
Het gaat mij er meer om dat er niemand echt wil helpen. Opscheppers ego's mischien wel?
Quote:
Op div forms vragen gesteld, willen wel helpen maar als ik het script laat zien, tja veel te groot, geen zin in.
Ik zou liever te horen krijgen, ik heb er geen ervaring mee of weet het niet, of te wel eerlijk zijn.
Als je hier een lap code ter grote van de bijbel post weet ik zeker dat er genoeg mensen je kunnen helpen en het probleem perfect oplossen. Alleen het is ook logisch dat niemand zin heeft om een mega lap code te doorzoeken als hij niet eens weet wie, waar, wat of hoe.
Zelf de moeite nemen om het belangrijke stuk voor je vraag te vinden en dat er uit te halen zal veel meer reacties opleveren.
Ik heb net het een en ander al uitgelegd.
Ik wil best het stuk wel laten zien, ik denk niet dat het om een mega stuk gaat.
Ik zal als het even kan morgen het stukje laten zien, volgens mij als iemand ervaren is, binnen een minuut of wat er een globale oplossing heeft.
Gr. Gerard
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if($la == "la"){
//hele lap tekst niet van belang
}elseif($be == "jafjweifjwei"){
$afwejaiewjf = "awefwefi";
//Onderstaande regel geeft de fout melding:
//undefind function on rule 233;
aiefewo();
}
//rest van de script
?>
if($la == "la"){
//hele lap tekst niet van belang
}elseif($be == "jafjweifjwei"){
//Onderstaande regel geeft de fout melding:
//undefind function on rule 233;
aiefewo();
}
//rest van de script
?>
Doe het zo want een fout zit meestal op de plek of in de buurt van de error zit.
De error:
Warning: main(connection.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/radiobood/www/2.php on line 65
Warning: main(): Failed opening 'connection.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear') in /home/radiobood/www/2.php on line 65
Probs query zoeken
Ne zal ik een deel van het script sturen beneden de line 65:
========================= connection.php ===============================================
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function verbindt()
{
$db = @mysql_connect("localhost","test","test") or Die (mysql_error()); //login gegevens
@mysql_select_db("Radiobood",$db) or Die ("Error: " . mysql_error()); //database selectie
}
?>
function verbindt()
{
$db = @mysql_connect("localhost","test","test") or Die (mysql_error()); //login gegevens
@mysql_select_db("Radiobood",$db) or Die ("Error: " . mysql_error()); //database selectie
}
?>
======================= zoekenUitvoer.php ============================================
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#E0FFFF>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
include("connection.php"); //script die de verbinding met uw database maakt
verbindt();
Wel ik hoop dat dit het goede deel is, ik hoor het wel.
Overgins, het script zelf = 150 regels met heel veel spatie's, als ik deze weg haal blijft er misschien maar 60 over.
Gr. Gerard
include("connection.php"); //script die de verbinding met uw database maakt
verbindt();
Wel ik hoop dat dit het goede deel is, ik hoor het wel.
Overgins, het script zelf = 150 regels met heel veel spatie's, als ik deze weg haal blijft er misschien maar 60 over.
Gr. Gerard
Oja line 66 = de laatse regel (verbindt ();
Conection.php heet een andere de naam en bestaat niet in die bewuste map...
connection.php staat waarschijnlijk in een andere map. dan moet je de include veranderen naar waar het phptje wel staat.
Moet ik zoekenUitvoer.php en connection.php in een apparte script zetten? en appart uploaden?
Nu heb ik het geheel in 1 script.