Opmaak in php
Daan van Bemmel
09/02/2017 10:04:08ik wil in dit stukje php de opmaak veranderen. de tekst na de echo moet groot worden en wit zijn. als ik de opmaak van de tekst verander, wordt het stukje met $row["HardloperID"] gewoon zo weergegeven terwijl hij dit stukje moet uitvoeren.
echo
"Gebruik het volgende hardloopnummer: " . $row["HardloperID"]. ; "<br>";
alvast bedankt
echo
"Gebruik het volgende hardloopnummer: " . $row["HardloperID"]. ; "<br>";
alvast bedankt
PHP hulp
27/11/2024 03:21:35Thomas van den Heuvel
09/02/2017 10:10:36Dit is een opmaak-aangelegenheid en heeft dus niet zoveel met PHP te maken. Daarnaast heeft het niet zoveel zin om statische HTML te echo'en. Een PHP-blok kun je overal openen en sluiten, je zou dus ook zoiets kunnen doen:
Waarbij je met de CSS-stijlklasse "mijn-css-regel" de opmaak definieert.
In verband met de veiligheid van je website doe je er ook verstandig aan om alle mogelijke informatie die HTML kan bevatten, maar niet als HTML uitgevoerd mag worden, onschadelijk te maken. Dit heet het escapen van output. Daartoe zou je een functie op $row['HardloperID'] kunnen toepassen, zoals bijvoorbeeld htmlspecialchars().
Waarbij je met de CSS-stijlklasse "mijn-css-regel" de opmaak definieert.
In verband met de veiligheid van je website doe je er ook verstandig aan om alle mogelijke informatie die HTML kan bevatten, maar niet als HTML uitgevoerd mag worden, onschadelijk te maken. Dit heet het escapen van output. Daartoe zou je een functie op $row['HardloperID'] kunnen toepassen, zoals bijvoorbeeld htmlspecialchars().