Opmaak in php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan van Bemmel

Daan van Bemmel

09/02/2017 10:04:08
Quote Anchor link
ik wil in dit stukje php de opmaak veranderen. de tekst na de echo moet groot worden en wit zijn. als ik de opmaak van de tekst verander, wordt het stukje met $row["HardloperID"] gewoon zo weergegeven terwijl hij dit stukje moet uitvoeren.

echo
"Gebruik het volgende hardloopnummer: " . $row["HardloperID"]. ; "<br>";

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 03:21:35

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/02/2017 10:10:36
Quote Anchor link
Dit is een opmaak-aangelegenheid en heeft dus niet zoveel met PHP te maken. Daarnaast heeft het niet zoveel zin om statische HTML te echo'en. Een PHP-blok kun je overal openen en sluiten, je zou dus ook zoiets kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<span class="mijn-css-regel"><?php echo $row['HardloperID'] ?></span>

Waarbij je met de CSS-stijlklasse "mijn-css-regel" de opmaak definieert.

In verband met de veiligheid van je website doe je er ook verstandig aan om alle mogelijke informatie die HTML kan bevatten, maar niet als HTML uitgevoerd mag worden, onschadelijk te maken. Dit heet het escapen van output. Daartoe zou je een functie op $row['HardloperID'] kunnen toepassen, zoals bijvoorbeeld htmlspecialchars().

Daan van Bemmel

Daan van Bemmel

09/02/2017 17:03:25
Quote Anchor link
dankje, het werkt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.