Opmaak van mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John van der Linden

John van der Linden

19/09/2012 08:14:13
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een mailformuliertje op mijn website.
Als ik dit invuld en verstuurd komt de tekst aan als een"klomp"

De enters zijn, het is eigenlijk 1 grote zin.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de opmaak beter is ??

PHP hulp

PHP hulp

31/12/2024 16:13:59

Eddy E

Eddy E

19/09/2012 08:44:03
Quote Anchor link
Stuur je de header mee die zegt dat het HTML is?

J van G

J van G

19/09/2012 09:16:03
Quote Anchor link
Als je bedoelt dat de nieuwe regels van een textarea niet meegenomen worden kun je proberen om nl2br() om de waarde van de textarea te zetten, dus waarschijnlijk nl2br($_POST['opmerkingen'])

Mocht je simpelweg witregels willen plaatsen achter een zin dan kun je dit doen met "\n" of "\r" (probeer ze beide uit om het verschil te zien)

En anders kun je inderdaad een html versie van je e-mail maken mocht dit niet voldoende zijn.

- Marco -

- Marco -

19/09/2012 11:20:27
Quote Anchor link
Dit is het stukje uit mijn email formulier kijk maar of je er wat aan hebt :)
( Ik krijg het netjes binnen in me mail zoiets:
Naam: ...
Straatnaam: ...
etc)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php            

$inhoud_mail
.= "Naam: " . htmlspecialchars($_POST['naam']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Straatnaam: " . htmlspecialchars($_POST['straatnaam']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Huisnummer: " . htmlspecialchars($_POST['huisnummer']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Postcode: " . htmlspecialchars($_POST['postcode']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Plaats: " . htmlspecialchars($_POST['plaats']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Land: " . htmlspecialchars($_POST['land']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Telefoonnummer: " . htmlspecialchars($_POST['telefoonnummer']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "E-mail adres: " . htmlspecialchars($_POST['mail']) . "\n";
              $inhoud_mail .= "Bericht:";  // deze 2 regels moeten bij elkaar blijven
              $inhoud_mail .= htmlspecialchars($_POST['bericht']) . "\n\n"; // deze 2 regels moeten bij elkaar blijven

?>
Gewijzigd op 19/09/2012 11:28:46 door - Marco -

John van der Linden

John van der Linden

19/09/2012 12:09:46
Quote Anchor link
Het mailformuliertje bestaat eigenlijk uit 1 grote tekstveld.
Dit formulier wordt eigenlijk gebruik om een mail te versturen naar een groot aantal mensen. Dus ik heb alleen : $onderwerp en $bericht.

en met $bericht gaat het dis mis ($bericht is nu gewoon een textarea)

Test zojuist de suggestie van JvanG uit, werkt !!!! toppertje!!! nl2br($_POST['opmerkingen'])

en bedankt allemaal maar weer ! :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.